motory

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

motory

Příspěvekod mnitka » sob 16 říj, 2010 11:24 am

Hledal jsem a nenašel jsem téma které by se věnovalo motorům.
Kde levně koupit kvalitní pětipólové motory?
Jaké máte zkušenosti?
Dostal se mi do rukou pojezd Vilinger nebo Pleticha, překvapil mě jeho tichý a klidný chod. Ví někdo jaký tam je motor?
Kde koupit?
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: motory

Příspěvekod vvitty » sob 16 říj, 2010 11:54 am

Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek. Mashimy montuji jen vyjimece, a to na prani zakaznika.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: motory

Příspěvekod mnitka » ned 17 říj, 2010 9:19 am

Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Jasně, už jsem Viktore od Tebe kupoval.
Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek.

V tom případě jsem překvapen dvakrát...., pojezd skutečně jezdí skvěle.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: motory

Příspěvekod Pája » ned 17 říj, 2010 1:03 pm

[quote="V tom případě jsem překvapen dvakrát...., pojezd skutečně jezdí skvěle.[/quote]

Jednoduchý,kup si nějaký podobný pojezd např zde : http://pojezdy.wz.cz/ a porovnej.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: motory

Příspěvekod Rizoto » ned 17 říj, 2010 6:06 pm

vvitty píše:Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek. Mashimy montuji jen vyjimece, a to na prani zakaznika.

Posielaš aj na Slovensko?
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: motory

Příspěvekod vvitty » ned 17 říj, 2010 7:18 pm

Rizoto píše:Posielaš aj na Slovensko?


Ano, to neni problem, jen postovne je bohuzel trosku vyssi nez do CR. Platba pres PayPal, od listopadu by mela byt mozna i platba prevodem v ramci Slovenska.

Co se tyka pojezdu Pleticha / Villinger, hlavni zdroj hluku neni ani tak motor, jako spis prevody...

A co se tyka hluku motoru, doporucuji opravdu srovnat ruzne vedle sebe. Tesim se na to, az vyzkousim Maxony - dle informaci co mam jsou prakticky neslysitelne. Ale ta cena... :-( Tak uvidime, co na to Jezisek ... :-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: motory

Příspěvekod Pája » ned 17 říj, 2010 7:41 pm

Budou u vás v nabídce i Maxony ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: motory

Příspěvekod vvitty » ned 17 říj, 2010 8:04 pm

Rad bych, ale v soucasne dobe Maxxony nejdou zaradit do standardni skladove nabidky. Duvodem je zejmena to, ze je to vzhledem k cene spise zalezitost pro fajnsmekry, zatim se po nich prakticky nikdo neptal, a mit je skladem neni uplne levna zalezitost :-)
Zvazim moznost nejake hromadne objednavky, coz by mohlo trosku snizti naklady na postovne atd, ale do Vanoc tohoto roku to nejspis nebude - mam tu pekny seznam veci, co mam dodelat do konce roku :-)
Kdyztak dam mesic predem vedet treba sem na forum.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: motory

Příspěvekod Pája » ned 17 říj, 2010 8:10 pm

Super,děkuji za promptní odpověď,určitě se přidám k nějaké objednávce.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: motory

Příspěvekod Tomáš » ned 07 lis, 2010 5:57 pm

No jestli můžu vstoupit do debaty,ono to dle vlastní skušenosti není jen o motorku.Před časem jsem ještě byl vlastníkem pojezdů od p.Vilingera.Plná spokojenost,vše šlapalo na výbornou.Neberu hluk s tím jsem počítal.Prostě byl jsem nadšen,nic jinýho jsem neznal.Použit klasický motorek Mig za 50kč.Pak proběhla debata s vvitty na téma náhrada tohoto obyč motorku za mashimu do pojezdu Vilinger.Skutečně jsem jeden pojezd předělal.Bohužel nastalo mé silné rozčarování.Rozdíl byl prakticky nulový.Ono částečně se zlepšil rozjezd,myslím tím plynulost.Ale když vemu v potaz cenový rozdíl obou motůrků,tak byl výsledek neuspokojivý.Druhou fází bylo zvědšení setrvačníků.Ano zde už nastal částečný posun k lepšímu,ale opět nic zázračného.No a pak nastal zlom.Vzhledem k tomu že pojezd p.Vilingera už dnes stojí nějakých cca 1600kč,byl jsem rozhodnut koupit jednu V100 a udělat rozborku pojezdu.Sehnal jsem levný zdroj a to za 1500kč cca.No po prvních testech ( V100 naskládaná do rámu p.Kubíčka vs. Vilinger s motorem mashima +vedší setrváky)bylo jednoznačně radou ministrů rozhodnuto. :D .Hluk V100 řekněme 0.Setrvačnost pojezdu je brutální.Při prvním testu skoušené s FZ1 na 1/3 napájení mi pojezd po vypnutí vylítl z kolejí.Cca.5cm ujel setrvačností bez proudu.
Pojezd p.Vilingera není špatný,nezadrhává,neposkakuje,ale nechal bych ho rozhodně tak jak je.Pravděpodobně nejvědší bolavý místo jsou ona ozubená kolečka,která jaksi nejsou 100%(po vyběhání koleček a nastříkání silikonovou vazelínou se pojezd uklidnil..částečně)Ona ta mosaz asi není vhodná.Nicméně to nezavrhuji.5-polový motorky ani jiný vymoženosti tomu nepomůžou.
U pojezdu V100 kde se převody pohybují naprosto lehounce,jsou z platu,se bavíme úplně o něčem jiným.Pětipólové motorky s velkými setrvačníky v kombinaci s lehounkým kardánkem tomuto pojezdu dají úplně jinou úroveň.Stačí jen dobře promazat bílou vazelínou.
Závěr:takže pokud by stál Vilingerův pojezd nějakých 600-700kč ano,ale bez úprav, jinak je pojezd z V100 za 1500kč naprostým králem.

Ještě bych zde zmínil jeden aspekt.Na jeden vilingerům pojezd jsem skoušel šupnout tu nejmenší mashimu do 742.Motor s pojezdem skoro ani nepohnul.No nakonec jo,ale motor by asi dlouho nevydržel.Naproti tomu s komponenty V100 mi šlape v 742 jako hodinky.

Tímto ještě děkuji všem kteří mě k oné změně zlanařili :!:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: motory

Příspěvekod 2111 » ned 07 lis, 2010 7:44 pm

Naprosto souhlasím,remotorizace v mosazi nemá cenu,sám jsem vyskoušel.Po vyskoušení V 100 nic jiného nebrat,sám jich mám už 16ks a ty dva z mosazi těch bych se nejraději zbavil.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: motory

Příspěvekod Kubice » stř 29 úno, 2012 9:58 pm

Mám následující dotaz - v BR 01 od Tilliga je hranatý motor dvouosý, nekdy označován jako Tillig kostka, nevite náhodou typ a označení motoru, hledám náhradu do E499 od BTTB
Kubice
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát 24 úno, 2012 4:25 pm

Re: motory

Příspěvekod Martin Kalina » stř 29 úno, 2012 11:04 pm

BR 01 - starší provedení Tillig - typ motoru "kostka" kat č. 22314.
Bobina - také mi bylo líto, aby tyto mašiny byly odstavené. Pokouším se o remotorizaci. Díky vstřícnosti vvitty, tak cca za 3 týdny
bych mohl udělat první test s motorem Maschima. Půjde li to, dám vědět.
velikost TT, DCC, Ep.V a historická vozidla
Martin Kalina
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 25 led, 2009 4:05 pm
Bydliště: Mělník

Re: motory

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 01 bře, 2012 2:39 pm

musejí se změnit i převody , šnek na jednochodý , šnekové kolo na 10z , .............
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: motory

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 16 bře, 2012 1:15 pm

Zdravím kolegové,snad jsem se se svým dotazem trefil do správného chlívečku mezi motoráře. :D
Vlastním lokomotivu BR 38 od firmy Trix a mám problém s hlučností.Nejdřív jsem měl podezření na motor,potom na převody a nakonec vše teď už s jistotou skončilo u motoru.Pokud je motor venku z mašiny,tak se vše jeví OK,pouze je cítit slabé vibrace,ale jakmile ho vložím do kotle je zle.Kotel navíc funguje jako ozvučnice,takže je to prostě běs.Přímo na konzoli jsou umístěna i dvě ozubená kola,jedno kov a druhé plast,ale tam se zdá,že problém není.Ať jsem použil vazelínu,olej nebo jsem mazivo odstranil úplně,tak žádná změna.Z čirého zoufalství jsem vložil mezi motor a kotel lepící pásku.Po tomto zásahu se to nepatrně ztišilo,ale skoro to nestojí za řeč.Problém je zdá se uvnitř,ale co s tím?Abych se do motoru dostal,tak bych musel odstranit setrvačník a do toho se mi tedy vůbec nechce a navíc na to ani nejsem vybaven.
Průšvih je,že ten mixérový zvuk nepřeruší ani zvuk ze 40 mm reproduktoru. :lol:
Video se zvukem je zde: http://lengy.rajce.idnes.cz/Hlucny_motor/#MOV01580.jpg
Předem díky všem za rady,Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků