Stránka 1 z 5

motory

PříspěvekNapsal: sob 16 říj, 2010 11:24 am
od mnitka
Hledal jsem a nenašel jsem téma které by se věnovalo motorům.
Kde levně koupit kvalitní pětipólové motory?
Jaké máte zkušenosti?
Dostal se mi do rukou pojezd Vilinger nebo Pleticha, překvapil mě jeho tichý a klidný chod. Ví někdo jaký tam je motor?
Kde koupit?

Re: motory

PříspěvekNapsal: sob 16 říj, 2010 11:54 am
od vvitty
Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek. Mashimy montuji jen vyjimece, a to na prani zakaznika.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 9:19 am
od mnitka
Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Jasně, už jsem Viktore od Tebe kupoval.
Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek.

V tom případě jsem překvapen dvakrát...., pojezd skutečně jezdí skvěle.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 1:03 pm
od Pája
[quote="V tom případě jsem překvapen dvakrát...., pojezd skutečně jezdí skvěle.[/quote]

Jednoduchý,kup si nějaký podobný pojezd např zde : http://pojezdy.wz.cz/ a porovnej.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 6:06 pm
od Rizoto
vvitty píše:Petipolove japonske Mashimy nabizim treba ja, a to vcetne prislusenstvi a zajisteni nahradnich dilu - uhliky atd.

Pleticha a Vilinger ale pouzivaji (alespon co ja vim) obvykle tripolove levne motory z hracek. Mashimy montuji jen vyjimece, a to na prani zakaznika.

Posielaš aj na Slovensko?

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 7:18 pm
od vvitty
Rizoto píše:Posielaš aj na Slovensko?


Ano, to neni problem, jen postovne je bohuzel trosku vyssi nez do CR. Platba pres PayPal, od listopadu by mela byt mozna i platba prevodem v ramci Slovenska.

Co se tyka pojezdu Pleticha / Villinger, hlavni zdroj hluku neni ani tak motor, jako spis prevody...

A co se tyka hluku motoru, doporucuji opravdu srovnat ruzne vedle sebe. Tesim se na to, az vyzkousim Maxony - dle informaci co mam jsou prakticky neslysitelne. Ale ta cena... :-( Tak uvidime, co na to Jezisek ... :-)

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 7:41 pm
od Pája
Budou u vás v nabídce i Maxony ?

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 8:04 pm
od vvitty
Rad bych, ale v soucasne dobe Maxxony nejdou zaradit do standardni skladove nabidky. Duvodem je zejmena to, ze je to vzhledem k cene spise zalezitost pro fajnsmekry, zatim se po nich prakticky nikdo neptal, a mit je skladem neni uplne levna zalezitost :-)
Zvazim moznost nejake hromadne objednavky, coz by mohlo trosku snizti naklady na postovne atd, ale do Vanoc tohoto roku to nejspis nebude - mam tu pekny seznam veci, co mam dodelat do konce roku :-)
Kdyztak dam mesic predem vedet treba sem na forum.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 17 říj, 2010 8:10 pm
od Pája
Super,děkuji za promptní odpověď,určitě se přidám k nějaké objednávce.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 07 lis, 2010 5:57 pm
od Tomáš
No jestli můžu vstoupit do debaty,ono to dle vlastní skušenosti není jen o motorku.Před časem jsem ještě byl vlastníkem pojezdů od p.Vilingera.Plná spokojenost,vše šlapalo na výbornou.Neberu hluk s tím jsem počítal.Prostě byl jsem nadšen,nic jinýho jsem neznal.Použit klasický motorek Mig za 50kč.Pak proběhla debata s vvitty na téma náhrada tohoto obyč motorku za mashimu do pojezdu Vilinger.Skutečně jsem jeden pojezd předělal.Bohužel nastalo mé silné rozčarování.Rozdíl byl prakticky nulový.Ono částečně se zlepšil rozjezd,myslím tím plynulost.Ale když vemu v potaz cenový rozdíl obou motůrků,tak byl výsledek neuspokojivý.Druhou fází bylo zvědšení setrvačníků.Ano zde už nastal částečný posun k lepšímu,ale opět nic zázračného.No a pak nastal zlom.Vzhledem k tomu že pojezd p.Vilingera už dnes stojí nějakých cca 1600kč,byl jsem rozhodnut koupit jednu V100 a udělat rozborku pojezdu.Sehnal jsem levný zdroj a to za 1500kč cca.No po prvních testech ( V100 naskládaná do rámu p.Kubíčka vs. Vilinger s motorem mashima +vedší setrváky)bylo jednoznačně radou ministrů rozhodnuto. :D .Hluk V100 řekněme 0.Setrvačnost pojezdu je brutální.Při prvním testu skoušené s FZ1 na 1/3 napájení mi pojezd po vypnutí vylítl z kolejí.Cca.5cm ujel setrvačností bez proudu.
Pojezd p.Vilingera není špatný,nezadrhává,neposkakuje,ale nechal bych ho rozhodně tak jak je.Pravděpodobně nejvědší bolavý místo jsou ona ozubená kolečka,která jaksi nejsou 100%(po vyběhání koleček a nastříkání silikonovou vazelínou se pojezd uklidnil..částečně)Ona ta mosaz asi není vhodná.Nicméně to nezavrhuji.5-polový motorky ani jiný vymoženosti tomu nepomůžou.
U pojezdu V100 kde se převody pohybují naprosto lehounce,jsou z platu,se bavíme úplně o něčem jiným.Pětipólové motorky s velkými setrvačníky v kombinaci s lehounkým kardánkem tomuto pojezdu dají úplně jinou úroveň.Stačí jen dobře promazat bílou vazelínou.
Závěr:takže pokud by stál Vilingerův pojezd nějakých 600-700kč ano,ale bez úprav, jinak je pojezd z V100 za 1500kč naprostým králem.

Ještě bych zde zmínil jeden aspekt.Na jeden vilingerům pojezd jsem skoušel šupnout tu nejmenší mashimu do 742.Motor s pojezdem skoro ani nepohnul.No nakonec jo,ale motor by asi dlouho nevydržel.Naproti tomu s komponenty V100 mi šlape v 742 jako hodinky.

Tímto ještě děkuji všem kteří mě k oné změně zlanařili :!:

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 07 lis, 2010 7:44 pm
od 2111
Naprosto souhlasím,remotorizace v mosazi nemá cenu,sám jsem vyskoušel.Po vyskoušení V 100 nic jiného nebrat,sám jich mám už 16ks a ty dva z mosazi těch bych se nejraději zbavil.

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 29 úno, 2012 9:58 pm
od Kubice
Mám následující dotaz - v BR 01 od Tilliga je hranatý motor dvouosý, nekdy označován jako Tillig kostka, nevite náhodou typ a označení motoru, hledám náhradu do E499 od BTTB

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 29 úno, 2012 11:04 pm
od Martin Kalina
BR 01 - starší provedení Tillig - typ motoru "kostka" kat č. 22314.
Bobina - také mi bylo líto, aby tyto mašiny byly odstavené. Pokouším se o remotorizaci. Díky vstřícnosti vvitty, tak cca za 3 týdny
bych mohl udělat první test s motorem Maschima. Půjde li to, dám vědět.

Re: motory

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2012 2:39 pm
od Patrik Novák
musejí se změnit i převody , šnek na jednochodý , šnekové kolo na 10z , .............

Re: motory

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2012 1:15 pm
od miroslav lengyel
Zdravím kolegové,snad jsem se se svým dotazem trefil do správného chlívečku mezi motoráře. :D
Vlastním lokomotivu BR 38 od firmy Trix a mám problém s hlučností.Nejdřív jsem měl podezření na motor,potom na převody a nakonec vše teď už s jistotou skončilo u motoru.Pokud je motor venku z mašiny,tak se vše jeví OK,pouze je cítit slabé vibrace,ale jakmile ho vložím do kotle je zle.Kotel navíc funguje jako ozvučnice,takže je to prostě běs.Přímo na konzoli jsou umístěna i dvě ozubená kola,jedno kov a druhé plast,ale tam se zdá,že problém není.Ať jsem použil vazelínu,olej nebo jsem mazivo odstranil úplně,tak žádná změna.Z čirého zoufalství jsem vložil mezi motor a kotel lepící pásku.Po tomto zásahu se to nepatrně ztišilo,ale skoro to nestojí za řeč.Problém je zdá se uvnitř,ale co s tím?Abych se do motoru dostal,tak bych musel odstranit setrvačník a do toho se mi tedy vůbec nechce a navíc na to ani nejsem vybaven.
Průšvih je,že ten mixérový zvuk nepřeruší ani zvuk ze 40 mm reproduktoru. :lol:
Video se zvukem je zde: http://lengy.rajce.idnes.cz/Hlucny_motor/#MOV01580.jpg
Předem díky všem za rady,Míra