Stránka 1 z 2

Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 7:39 am
od pavmar
AHoj
Tak jsem se po dlouhém přemýšlení rozhodl postavit model z leptu... dlouho jsem přemýšlel jaký ale nakonec zvítězil DK model a jeho 742 (Kocour) pro hranaté křivky karoserie, tak jsem ho objednal u pana Koštála model jsme měl druhý den doma, no spíše v práci... :-) a hned jak přišel jsem ho rozbalil koukal na díly, nenašel jsem postupný návod, a tak jsem se pustil do stavby sám, bez sebemenší zkušenosti stavby z leptu... no rozhodl jsem se začít rámem tak jsem ho vysouvacím nožem na podložce z tvrdého dřeva vyřízl z desky leptu, a pokusil jsem se ohnout svůj první ohyb :-) šlo to skoro samo.
postupně jsem pomocí plastového pravítka protože jsem tu v práci nic jiného neměl, naohybal celý rám, a pustil se do ohýbání skříně to šlo také velmi dobře postup jsem zvolil dle fotek ohyby z jedné strany na druhou... snad to bylo to nejlepší řešení ale to už je jedno skřín je ohnutá. Zkusil jsem to nasucho napasovat na rám a vše zapadlo do sebe jak má viz foto.
už se těším na pájení kabiny nodel začíná dostávat ty správné tvary.
určitě nezustane u jednoho leptu po dokončení se chci pustit do stavby mot. vozu 810 a přívěsného vozu. tam už jsou i oblé díly tak jsem zvědavej, určitě zase jak postoupím tak sem dám poznatky ze stavby, snad někomu pomohou k rozhodnutí Lept ano nebo ne... :-)
PS: fotky budou večer nemám v práci kabel k fotáku :-)

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 1:38 pm
od pavmar
Máte někdo porovnání pojezdů našich výrobců, Pleticha, Velinger.... který je lepší a proč, já mám pojezdy Pleticha zatím vše bez problémů přemýšlím u tohoto modelu zkusit výrobce jiného...
díky za rady

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 2:09 pm
od pavmar
Tak už mám fotky a začal jsem pájet, zatím jde vše OK, jediný problém jsem měl když jsem chtěl dát čela kabiny do již připájeného rámu s skříně loko, ale plech se krásně podal i tak jsme to bezeškod sesadil, ted laboruji na střechou podle fotek... :-)

Fotogalerie ze stavby:
http://pavmar.rajce.idnes.cz/Stavba_742_DK_Model/

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 2:31 pm
od pavmar
Tak první problém, Kráblovaný plech pro ochoz kolem lokomotivy měl být osazen dříve než se spájí rám s karoserií lokomotivy, tak na tomto modelu nebude ochoz kráblovaný :-) doufám že to je poslední problém s postupem stavby a že další kdo bude stavět se již problemu vyhne. :-)
pro dnešek asi vše pokračování příště.

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 2:36 pm
od Popopo
Tuhle chybu jsem udělal u své T466.0 také. Vnitřek krablovaného plechu jsem odbrousil, rozdělil na díly a instaloval dodatečně. Snad to ani není poznat.

Obrázek

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 4:24 pm
od pavmar
Vypadá to skvěle tak něco takového udělám také čím jsi brousil

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: pát 10 zář, 2010 7:16 pm
od Cermis
Tady je taky něco ze stavby.
http://vyhaslapara.webgarden.cz/modely-a-rady

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: sob 11 zář, 2010 7:33 pm
od Popopo
Už si přesně nepamatuji (radši :) ). Dnes bych na to šel brusným kotoučkem v ruční frézce.

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: stř 27 říj, 2010 12:13 pm
od mm2
Zdravím
Já jsem použil trochu odlišný postup při sestavování leptu T466.2, a troufám si říct, že tímto způsobem lze model lépe a snadněji letovat a pak i kompletně sestavit .
Použitý pojezd ROCO ( z BR215 )jsem upravil dle potřeby.

http://mm2.rajce.idnes.cz/H0_742.134-T4 ... ur_-_lept/

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: stř 27 říj, 2010 1:36 pm
od pavmar
Tvuj postup mě příjde asi lepší.... třeba to zkusím ještě jednou časem ale zatím jsem se vrátil k odlitkům :-) asi i kvúli ceně

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: sob 17 pro, 2016 4:21 pm
od trainzak
mm2 píše:Zdravím
Já jsem použil trochu odlišný postup při sestavování leptu T466.2, a troufám si říct, že tímto způsobem lze model lépe a snadněji letovat a pak i kompletně sestavit .
Použitý pojezd ROCO ( z BR215 )jsem upravil dle potřeby.

http://mm2.rajce.idnes.cz/H0_742.134-T4 ... ur_-_lept/


Zdravím,
na základě tvého návodu mám v plánu také postavit model loko 742 z leptu DK Model s použitím podvozku z Roco BR215, kterou mám již delší čas doma. Po sundání kastle jsem zjistil, že motor, který je uvnitř lokomotivy je moc veliký a že se do nové kastle z leptu nevejde. Bude ho tedy nutné nahradit novým motorem, pravděpodobně Mashima. Neví někdo, jaký motor by byl pro tuto přestavbu nejvhodnější a jaký by k němu byl vhodný setrvačník?

http://trainzak.rajce.idnes.cz/Kocour_742/#IMG_20161217_170206.jpg

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: sob 17 pro, 2016 8:52 pm
od TiTi
Na inom vlakne tiez staviam 742 z lepyu.Teraz sa mi nedalo pokračovať v stavbe.Ale pridávam foto mojích postavených modelov z leptov

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: ned 18 pro, 2016 3:33 pm
od Vladimír_B
Pěkná čistá práce.

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: ned 18 pro, 2016 6:58 pm
od Stanopp
Trainzak: u mňa padla vhod Roco mašinka holandských železníc NS 2400. Sedí rozvor osí v podvozku, ako aj vzdialenosť otočných čapov. Rám je treba samozrejme ofrézovať, ale z továrensky vyrábaných mi príde najvhodnejší. Ostáva aj priestor pre prípadné znázornenie stanovišťa rušňovodiča. Rýchlofotka telefónom pre názornosť v odkaze:

https://goo.gl/photos/vqAMKA9aqoam1BTD9

Re: Stavba 742 z leptu DK Model aneb (ne)bojde se leptů???

PříspěvekNapsal: ned 18 pro, 2016 8:07 pm
od trainzak
Stanopp píše:Trainzak: u mňa padla vhod Roco mašinka holandských železníc NS 2400. Sedí rozvor osí v podvozku, ako aj vzdialenosť otočných čapov. Rám je treba samozrejme ofrézovať, ale z továrensky vyrábaných mi príde najvhodnejší. Ostáva aj priestor pre prípadné znázornenie stanovišťa rušňovodiča. Rýchlofotka telefónom pre názornosť v odkaze:

https://goo.gl/photos/vqAMKA9aqoam1BTD9


Díky za radu. Chtěl bych použít to co mám doma, otázka je, jestli se vyplatí kupovat nový motor, rozsáhlá úprava rámu atd. :?: Jestli nebude snažší, sehnat tu holandskou mašinu. Moji BR215 bych mohl použít na stavbu nějaké jiné vhodnější lokomotivy (zamračená, brejlovec,... ). Má i někdo další zkušenosti s použitím pojezdu ze zmíněné lokomotivy holandských železnic?