Kocour v Há nulce

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod vvitty » čtv 29 led, 2009 11:57 am

dostupnost atlasek je pomerne dobra... staci napsat :)

s uchycenim sprahla souhlasim, to je nutne resit bud v ramu, nebo jinym zpusobem. Jeste bych pridal drobnou komplikaci s dostupnosti vhodnych masek.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 29 led, 2009 12:16 pm

Smrk píše:pak BR290/295, pak dlouho nic, poté V100 Gutzold a nakonec Fuggerth. Víc možností už asi není.


Osobně bych Fuggert až zas tak nezatracoval. Rozvor na podvozku má správný. Jen je pro něj nutné udělat solo rám.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » čtv 29 led, 2009 1:48 pm

Smrk píše:Z mého pohledu je otázkou, jak se budou chovat kola s nízkymi okolky na darebném kolejivu :?:


Testoval jsem Atlasku pred dvema tydny na klubovem kolejisti na Podbabe, kde sice nejsou zadne extremni nerovnosti, ale koleje nebyly kladeny s durazem na provoz RP25 lokomotiv

- na sire trati jsme nenarazili na problem
- na vetsine vyhybek jsme nenarazili na problem
- jedna vyhybka pri prujezdu proti jazykum spolehlive vyhazuje lokomotivu. ale je pravda, ze mi prijde ze jazyky nesedi zcela spolehlive (je to spatne pristupne misto, nezkoumal jsem prilis detaily).

Az bude priste cas, zkusim se tam stavit a projet ji i na skryte casti kolejiste - jsou tam zhruba dve mista, kde maji problem i nektere lokomotivy s beznymi okolky, tak uvidime.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TomBart » pát 30 led, 2009 7:26 am

TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod 263Furer » pát 30 led, 2009 8:16 am

Pridavam par foto mojho kocura po vybruseni.. http://263furer.rajce.idnes.cz/742/#album
263Furer
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát 30 led, 2009 7:52 am
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod vvitty » sob 31 led, 2009 6:57 pm

tak jsem si rano na burze udelal radost a koupil lept u DK Modelu :)

a takhle vypada moje prvotina z leptu
http://vvitty.rajce.idnes.cz/DK-Model_T466.2,_H0/

pridany fotky na pokusne verzi frezovaneho ramu
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod cíba » ned 15 úno, 2009 1:00 am

Tak po prodeji mé první verze kocoura na pojezdu Roco BR 290 jsem se okamžitě vrhnul na stavbu kocoura na pojezdu Atlas S-2. Důvodem bylo posunout pomocí detailů model zase o kousek výš, také má dle mě atlaska kvalitnější pojezd s přesnými rozměry a kovovými domky. Hlavním důvodem však bylo po určitých konstrukčních úpravách zabudování "plnohodnotné" šachtové kinematiky Gutzold, čímž se model stává použitelnějším v různých podmínkách (různá spřáhla). Zatím jsem neviděl kocoura s takovouto kinematikou. Také se vedou různé dohady o použitelnosti původního rámu, spousta stavitelů původní rám z atlasek vyhazuje a vyrábí nové rámy, myslím si ale, že je to zbytečné, rám z atlasu je pro stavbu poměrně dobře využitelný. No názor ať si každý udělá sám, zde je popis stavby, takže kdo se chystá na stavbu kocoura na atlasce, snad mu to třeba alespoň nějak pomůže...
:wink: Zde nějaké fotky: http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Cib ... p2AtlasS2#
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Houmr » ned 15 úno, 2009 7:51 am

Super práce a myslím si, že je opravdu dobré využít původní rám, vždyť úprava není složitá. Paráda budu se těšit na model v barvě.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod vvitty » ned 15 úno, 2009 2:33 pm

pekna prace :-)

ad ram - to je dlouha debata co nikdy neskonci :-) v zasade nejvic zalezi na tom, jake ma kdo k dispozici prostredky a moznosti...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod cíba » ned 15 úno, 2009 7:10 pm

to vvitty:
No právě že já moc prostředky nemám a tenhle rám je poměrně snadné vyrobit. Pracuji v bytových podmínkách s pilkou na železo, pájkou a minivrtačkou s příslušenstvím, tak asi tak, no. Jediné, co jsem si nechal udělat, je ofrézování toho rámu. :wink:

to Houmr:
Díky za pochvalu. Staví se to ale samo, když existují věci jako Michalovo diskuzní fórum a stránky, jako tvoříš ty, Houmre. Bez informací, které jsem z obojího načerpal, bych asi napostavil ani ..... Takže díky také všem, co sem píší své postřehy, rady a nápady :!: :wink:
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod vvitty » ned 15 úno, 2009 8:05 pm

mimochodem, to je nejaka hodne stara Atlaska, ne? Ty pojezdy jsem takto vypadajici jeste nevidel :)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod jobr » ned 15 úno, 2009 8:08 pm

cíba píše: Jediné, co jsem si nechal udělat, je ofrézování toho rámu.

No prave o tom frezovani to vetsinou je :cry:
H0 DCC, navrat k masinkam kvuli detem :-)
Uživatelský avatar
jobr
 
Příspěvky: 124
Registrován: sob 01 bře, 2008 11:25 pm

Příspěvekod cíba » ned 15 úno, 2009 8:23 pm

to vvitty:
Jsou tam popisky fotek, vše je upravené, tak si to projdi. Jinak já měl atlasek v ruce asi 20 a jak ve starých žlutých krabkách (Roco), tak v nových červených (Čína) byly tedy rámy úplně stejné. Vy ste tu psali, že se rámy nějak měnily, ale já to tedy nezaznamenal... :shock: Jediné rozdíly byly v plíšcích sbírajících proud z dvojkolí a v motoru, co jsem tedy zjistil.
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod vvitty » ned 15 úno, 2009 8:30 pm

psal jsem pojezd, ne ram.... :wink:

ty domecky jsi nejak upravoval taky, ne? ze je videt na prevody z venku... :)

menily se drobet napruiklad ty vystupky zespodu ramu, ktere delaji odstup ramu od domecku s prevodovkou a pojezdem... pak samozrejme ulozeni sberacu a sbirani z kol, elektrtonika....
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour v Há nulce

Příspěvekod Synek Zdeněk » stř 29 pro, 2010 8:24 am

Zdravím.
Po delším čase jsem nahlodaný na stavbu 742 v leptu . Zatím jsem jen dělal s odlitky , lept bude má
první stavba v plechu . Nevím , jak to tedy dopadne.
Vrtá mi ještě hlavou vhodný pojezd do této loko . Přečetl jsem již hodně příspěvků na fóru a zatím nejsem
pevně rozhodnut . Jít do pojezdu Atlas , nebo Roco ?
Máme se synem kolejiště se značným stoupáním a proto budu nucen mít na nápravách i nějaké bandáže.
Do předešlé stavby 742 (odlitek) jsem nacpal komponenty loko BR 290 , ale moc místa tam nebylo.
Rám jsem musel taktéže krátit.
Jaké jsou pojezdy Atlas ? Našel jsem zajímavé stránky http://www.pojezdy.eu . Může někdo ohodnotit tyto
pojezdy , Dají se dodatečně na kolech i vysoustružit drážky na bandáže ?
Při prohlídce mašinek Roco jsem našel lokomotivu NS 2400(k.č.62790) . Nepokoušel se již někdo o zástavbu
této loko do leptu 742 ?
Děkuji mnohokrát za vaše připomínky a radu ke stavbě této pěkné loko.
Zdeněk
Synek Zdeněk
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 29 lis, 2006 8:40 am
Bydliště: Vracov

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků