Stránka 2 z 2

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 5:16 pm
od hummus
Podle rozpisu je objednací číslo pro výlisek van 139557. Podle stránek Roco je tento díl skladem a za pěkných 8,55 EUR.
http://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=139557

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 5:40 pm
od vorisekml
Potěšující info že je to skladem. Ještě mě chybí víko parojemu, pod kterým je šroub co drží kotel v rámu. On mě chybí i ten šroub. Je to vrak koupený na inzerát......Osoba která model digitalizovala zvukem, koupila dlouhý dekoder který se nevešel do karoserie uhláku. Tak si poradil - odpiloval uhlí a nechal dekodér volně čouhat do prostoru......Zároveň se ztratily víka vodních van, madla do kabiny, dekl parojemu, šroub co drží kotel v rámu. A ještě se osobě ani nevešel kulatý reproduktor do kabiny, tak jí nechal nedocvaklou k vanám.....
Zkrátka, to jsem ještě neviděl. Škoda, jinak přede jak kočička.

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: čtv 01 zář, 2022 3:06 pm
od Stanopp
Keďže rozpracovaných projektov nikdy nie je dosť, pustil som sa do prestavby 365.434 podľa dvoch fotiek, ku ktorým sa dostal. Žial, obe sú z takmer rovnakého uhlu, takže ľavá strana mašinky pre mňa ostáva záhadou. Ak by ju niekto vedel objasniť, budem veľmi rád za pomoc. Počas troch dní úprav na mašinke pribudli dymničné dvere podľa zvyklostí ČSD, usmeňovač dymu v podobe "goliera" za komínom, vykurovacia spojka, skrutkovka, či kolieska ovládania odkaľovacieho ventilu. Všetky pôvodné madlá som vymenil za mosadzný drôt o priemere 0,2mm, doplnil som madielka pod nárazníky, na parný dom a piesočník. Nemecké lampy nahradili naše, dve stupačky k ochozu pri kompresore a pumpe nahradila jedna. Nad dvojkoliami behúňov s profilom upraveným mna RP25 pribudli krycie plechy. Pôvodné elektrorozvody boli nahradené a doplnené o rozvodné krabičky a prívod k predným lampám. Premiestnil som spúšťač kompresora, vymenil poistné ventily a vylisované zdvíhacie háčiky nahradil mosadznými MMC odliatkami. Model pred lakovňou (kde to teda už dlho flákam) potrebuje zatmeliť tri diery po vedení ovládania poistných ventilov a spúšťača kompresora, nahradiť drevenú nadstavbu uhliaka a doplniť držiak čísla na dymnicu. Tu nie som rozhodnutý, či len vo forme privareného plechu, alebo ako držiak tretej lampy. Pár dokumentačných fotiek tradične na odkaze: https://photos.app.goo.gl/5NK1ogSFSQD3Gasr7

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: čtv 01 zář, 2022 8:37 pm
od Polabský
Hezký večer,
pokud jsou na modelu vypuklá dýmniční dveře vzor ČSD, lze předpokládat, že zřejmě originál prošel větší opravou v některé ŽOS -ce. V rámci této opravy zpravidla byla odebrána pístová napájecí pumpa (Knorr, Dabeg, Heinl,) a také s tím související předehřívač. To je to válcové těleso před komínem. Po demontáži byla díra přeplátována. Nově byly osazeny dva napaječe pod budku, s příslušným potrubím. Je to ovšem pouze předpoklad, podložený příběhy lokomotiv řady 365.4 a 455. provozovaných po válce u ČSD.

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2022 1:14 am
od Stanopp
Ako som písal, model je prerábaný na základe fotiek. Priložený výrez je z fotografie z knihy História železníc na Slovensku a Podkarpatskej Rusi.

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2022 4:40 am
od Radek Strnad
A ten předehřívač je tam jasně vidět. To, co píše kolega Polabský má logiku, ale jak vidět, skutečnost je zrovna zde jiná. Moje teorie by byla, že dýmniční dveře byly schopny vyměnit svépomocí i výtopny, zatímco odstranění předehřívače a následné přeplátování dýmnice už byl větší zásah do konstrukce, takže se prováděl ve specializovaných dílnách v rámci větších oprav.

Re: BR64 / ČSD 365.4 Roco

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2022 8:14 am
od hank
Radek Strnad píše:A ten předehřívač je tam jasně vidět. To, co píše kolega Polabský má logiku, ale jak vidět, skutečnost je zrovna zde jiná. Moje teorie by byla, že dýmniční dveře byly schopny vyměnit svépomocí i výtopny, zatímco odstranění předehřívače a následné přeplátování dýmnice už byl větší zásah do konstrukce, takže se prováděl ve specializovaných dílnách v rámci větších oprav.


Někde mám fotku, kterou teď nemůžu najít a která potvrzuje správnost tvé domněnky. Je na ní jedna z lok. 365.4 výtopny Veselí nad Moravou ve stejné kombinaci, tj. dýmniční dveře vzor ČSD a ponechaný předehřívač. A z textu u fotky vyplývá, že byla po opravě provedené ve výtopně. Tato kombinace ale asi nevydržela déle než do dílen, viz tento výklad: https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4009559.

Jenom ještě dodám, že když se demontovaly předehřívače, tak spolu s napájecími čerpadly, a místo nich se dosazovaly injektory podle zvyklostí ČSD, tj. nesací na výfukovou nebo ostrou páru, po válce zřejmě většinou Metcalfe. Ale čerpadla se odpojovala ještě před demontáží, tj. ve výtopnách. Lokomotivy s čerpadly měly injektory jako záložní zařízení a po válce zřejmě nikdo moc neřešil, když se jezdilo jenom na jeden injektor. Cituji z výkladu Richarda Cily v odkázané diskusi: Pro českou jednoduchou údržbu (kvalifikace dělníků a český systém práce) to vyhrál injektor. Jakékoliv další pokusy o prosazení pístových pump napájení se nepodařily! To stejné ventilové rozvody. Český zámečník - armaturář potřeboval kladivo a francouzák. Jemná mechanika se neprosadila (až na výjimky). To stejné platilo po roku 1945, kdy se německé pístové systémy prvně odpojily a pak odstranily - socializace opravárenství parních lokomotiv byla už po roku 1946 dost aktivní a cokoliv složitého bylo nepřípustné. Zatímco v východním Německu i Rakousku se dál pokračovalo s německou důkladností v pístových pumpách, u ČSD zvítězilo kladivo a francouzák. (Konec citátu, opravil jsem interpunkci.)