Stránka 1 z 1
Osvětleni páry BR01

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 6:29 am
od BorgMcz
Dobrý den,
doufam, že moc lidi tento přispěvek nerozesměje, ale potřeboval bych se zeptat, jak ma správně svítit BR01. Bohužel jízdu páry v noci , jsem nikdy neviděl. Jde mi o to, že když jede dopředu, je jasne že, přední světla svítí žlutobíle, ale co zadní světla na tendru? A co když jede loko napřed tendrem?
Děkuji za odpověď.
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 8:29 am
od Yarda
Světla na lokomotivě (vlaku) jsou návěsti a jejich použití se řídí návěstními předpisy, které se v průběhu epoch mění. U nás platí pro návěstění předpis D1, jeho aktuální znění je třeba zde
http://www.volny.cz/mikulda/d1/ .
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 3:37 pm
od BorgMcz
Yarda píše:Světla na lokomotivě (vlaku) jsou návěsti a jejich použití se řídí návěstními předpisy, které se v průběhu epoch mění. U nás platí pro návěstění předpis D1, jeho aktuální znění je třeba zde
http://www.volny.cz/mikulda/d1/ .
Super a JAK to vypadalo kdyz jezdila ta BR01?
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 9:32 pm
od Pája
Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
pát 18 čer, 2010 5:42 am
od BorgMcz
Pája píše:Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.
Super odpoved, diky moc, to je lepsi nez soupis predpisu

Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
pon 30 srp, 2010 8:58 pm
od Ferda
Pája píše:Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.
Takže, když jela pára strojně, tak žádné červené světlo vzadu? Pouze v předu bílé a vzadu tma? Nebo taky bílo/rudé cedulky? A co v případě posunu?
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
úte 31 srp, 2010 2:48 pm
od maayaa
vždycky musíš označit začátek a konec vlaku,takže ať už jede jen mašina nebo něco táhne,tak na začátku (u nás)podle D1 jsou bílá světla-2 ve stejné výši+1 nad nimi do trojúhelníku(pokud ho má) a na konci buď 2 tabulky bílo červené a nebo dvě červená světla.Při posunu má hnací vozidlo 2 bílá světla na každé straně.
Samozřejmě to platí teď ,např co mám D1 z roku 1946 tak tam se za dne začátek vlaku neoznačoval,jen v noci 2 bílá světla a při posunu se svítilo taky jen v noci a to jedním světlem v předu i v zadu.Konec vlaku byl stejný buď tabulky nebo světla,bylo přípustné i jen jedno červené světlo nebo červený terč s bílým okrajem(používá se do dneška v Maďarsku)
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
stř 01 zář, 2010 6:33 am
od Yarda
maayaa píše:Při posunu má hnací vozidlo 2 bílá světla na každé straně.
To je teorie, v praxi na to fírové kašlou. Zrovna minulý týden jsem viděl v Plzni při posunu ve stanici dvojičku brejlovců ČD Cargo, jak svítila červenýma při jízdě VPŘED...
Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
stř 01 zář, 2010 6:41 am
od mnitka
To je teorie, v praxi na to fírové kašlou. Zrovna minulý týden jsem viděl v Plzni při posunu ve stanici dvojičku brejlovců ČD Cargo, jak svítila červenýma při jízdě VPŘED...
Nikoho se nebudu zastávat..., dráha ale takovej BORDEL jak se možná zdá není!!!!!
Každý z nás někdy něco opomeneme

Re: Osvětleni páry BR01

Napsal:
stř 01 zář, 2010 8:45 am
od Yarda
To máš pravdu... Na dráze je asi stejnej bordel, jako všude jinde, jen ty následky jsou jaksi viditelnější. Když se nabourá auto, nikoho to nezajímá, ale když se v Ústí rozpáře ešus, je z toho celostátní aféra...
