Osvětleni páry BR01

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Osvětleni páry BR01

Příspěvekod BorgMcz » čtv 17 čer, 2010 6:29 am

Dobrý den,
doufam, že moc lidi tento přispěvek nerozesměje, ale potřeboval bych se zeptat, jak ma správně svítit BR01. Bohužel jízdu páry v noci , jsem nikdy neviděl. Jde mi o to, že když jede dopředu, je jasne že, přední světla svítí žlutobíle, ale co zadní světla na tendru? A co když jede loko napřed tendrem?

Děkuji za odpověď.
další věci zde - http://www.dccmm.cz nebo http://dcc.zde.cz
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod Yarda » čtv 17 čer, 2010 8:29 am

Světla na lokomotivě (vlaku) jsou návěsti a jejich použití se řídí návěstními předpisy, které se v průběhu epoch mění. U nás platí pro návěstění předpis D1, jeho aktuální znění je třeba zde http://www.volny.cz/mikulda/d1/ .
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod BorgMcz » čtv 17 čer, 2010 3:37 pm

Yarda píše:Světla na lokomotivě (vlaku) jsou návěsti a jejich použití se řídí návěstními předpisy, které se v průběhu epoch mění. U nás platí pro návěstění předpis D1, jeho aktuální znění je třeba zde http://www.volny.cz/mikulda/d1/ .



Super a JAK to vypadalo kdyz jezdila ta BR01?
další věci zde - http://www.dccmm.cz nebo http://dcc.zde.cz
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod Pája » čtv 17 čer, 2010 9:32 pm

Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod BorgMcz » pát 18 čer, 2010 5:42 am

Pája píše:Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.


Super odpoved, diky moc, to je lepsi nez soupis predpisu ;-)
další věci zde - http://www.dccmm.cz nebo http://dcc.zde.cz
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod Ferda » pon 30 srp, 2010 8:58 pm

Pája píše:Když to hodně zjednoduším,tak páry svítili ve směru jízdy dopředu bílým světlem.Pokud zrovna jeli tendrem napřed,svítily na něm světla bíle.Na konec soupravy se dávali ty bílo/rudé cedulky.

Takže, když jela pára strojně, tak žádné červené světlo vzadu? Pouze v předu bílé a vzadu tma? Nebo taky bílo/rudé cedulky? A co v případě posunu?
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod maayaa » úte 31 srp, 2010 2:48 pm

vždycky musíš označit začátek a konec vlaku,takže ať už jede jen mašina nebo něco táhne,tak na začátku (u nás)podle D1 jsou bílá světla-2 ve stejné výši+1 nad nimi do trojúhelníku(pokud ho má) a na konci buď 2 tabulky bílo červené a nebo dvě červená světla.Při posunu má hnací vozidlo 2 bílá světla na každé straně.
Samozřejmě to platí teď ,např co mám D1 z roku 1946 tak tam se za dne začátek vlaku neoznačoval,jen v noci 2 bílá světla a při posunu se svítilo taky jen v noci a to jedním světlem v předu i v zadu.Konec vlaku byl stejný buď tabulky nebo světla,bylo přípustné i jen jedno červené světlo nebo červený terč s bílým okrajem(používá se do dneška v Maďarsku)
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod Yarda » stř 01 zář, 2010 6:33 am

maayaa píše:Při posunu má hnací vozidlo 2 bílá světla na každé straně.



To je teorie, v praxi na to fírové kašlou. Zrovna minulý týden jsem viděl v Plzni při posunu ve stanici dvojičku brejlovců ČD Cargo, jak svítila červenýma při jízdě VPŘED...
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod mnitka » stř 01 zář, 2010 6:41 am

To je teorie, v praxi na to fírové kašlou. Zrovna minulý týden jsem viděl v Plzni při posunu ve stanici dvojičku brejlovců ČD Cargo, jak svítila červenýma při jízdě VPŘED...

Nikoho se nebudu zastávat..., dráha ale takovej BORDEL jak se možná zdá není!!!!!
Každý z nás někdy něco opomeneme :wink:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Osvětleni páry BR01

Příspěvekod Yarda » stř 01 zář, 2010 8:45 am

To máš pravdu... Na dráze je asi stejnej bordel, jako všude jinde, jen ty následky jsou jaksi viditelnější. Když se nabourá auto, nikoho to nezajímá, ale když se v Ústí rozpáře ešus, je z toho celostátní aféra... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků