Je to samozřejmě docela složité, úplně obecná pravidla neexistují, ale základní pravidla se vypozorovat dají.
Od skončení 1.sv. války se používalo ještě původní značení kkStB, akorát vlastnická tabulka se změnila. Buď byla odlitá (třeba u řady 270, která šla z výroby) nebo byl nápis proveden bílou barvou, zřejmě na uvedené fotografii. Aby se to trochu zkomplikovalo, je nutno říct, že podkladová barva tabulky kkStB označení mohla být i modrá a to u některých typů lokomotiv, např. kořistní u kterých se nevědělo, zda budou zařazeny do provozu trvale.
Pak přichází Kryšpínovo značení, nejdříve s jednotlivými číslicemi a odlitou tabulkou ČSD (nově vyrobené lokomotivy od r.1921, konkrétní kusy lze dohledat v literatuře). V roce 1923 to bylo změněno na litou mosaznou tabulku, státní znak nahradil ČSD. U některých lokomotiv se tak stalo dříve, u některých až v průběhu 2.sv války. U původních rakouských se začlo až roku 1924. Zpočátku se původní kkStB označení objevuje napsané bílou barvou v rohu na pravé straně budky a později mizí úplně.
Nové tabulky nedostaly lokomotivy určené k rekonstrukci, řady 434.0 a 523.0 měly plechové a neměly znak. Nové se znakem obdržely jako 434.2 a 524.2 po rekonstrukci. Řada 329 kkStB dostala nové také až po rekonstrukci, ale do té doby nesla původní.
A protože barevné kovy byly za války potřeba k něčemu jinému, objevují se od počátku války tabulky smaltované a malované, ty už zřejmě s červeným podkladem.
Na pravidla nespoléhej, fotky jsou důležitější