Stránka 2 z 2

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 24 črc, 2019 10:43 am
od Petr Barchánek
ještě jsem ho pořádně nezkoušel Tak to zkuste a uvidíte, třeba ten Váš pojezd jezdí bez problémů hned na "první dobrou".
Jen tak pro mojí zvědavost - ten Váš jezdí správně, nebo "na druhou stranu" proti ostatním modelům?

problémy s laděním Žádné problémy nebyly, normálně na pracovní stůl položit ovál a nechat to kroužit. Po pár minutách zastavit, pár kapek oleje (injekční stříkačka + jehla v lékárně za cca 10 Korun) do každého horkého místa a takhle furt dokola, až se to přestalo škubat a hřát, občas změnit směr kroužení. To celé v mém případě krát tři, takže skutečně několik hodin. Teď to jezdí fakt luxusně a bez problémů.

Tak jak je to? "Digi" verze má vytažené vodiče, takže se do nich dá pohodlněji připájet rozhraní na digi a na osvětlení (není součástí stavebnice), "analog" verze má vodiče součástí rámu. Není to nic, co by se nedalo vyřešit za pár minut.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 24 črc, 2019 12:12 pm
od dudlifuk
Petr Barchánek píše:I přes mé vyslovené upozornění výrobce na chybu u obou pojezdů 810 má i nově pořízený třetí pojezd (M 131) vestavěný motor obráceně - motor je nutno přepólovat (= odpájet a připájet dva kontakty), jinak [b]model jezdí proti všem ostatním mašinkám na druhou stranu[/b.

to ste ma dost zaskocil, ja som doteraz nerozlisoval predok alebo zadok pojazdu. Ako to rozlisujete ? zmena chodu motorku sa v digitale meni zmenou jedneho bitu v cv29

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 24 črc, 2019 12:41 pm
od vvitty
Kajinek11 píše:Díky vvitty, zatím ne. Jak jsem psal, že mě mrzí, že jsem neobjednal rovnou dva, myslel jsem spíše jen stavebnici na náhradní díly. Ale jak vidím že předchozích příspěvků, po- prodejní podpora funguje. :) Což je super!

Ale ty problémy s laděním mě trošku zklamaly. Právě proto jsem koupil sestavený pojezd, abych se tomu vyhnul. Myslel jsem že osadí KKK, kastli...by budu jezdit.mam kolejiště s vratnou smyčkou a koncovou stanici, takže to ani nemohu nechat hodiny zajíždět bez obsluhy. Mám pojezd doma už asi 2 mesice, ale ještě jsem ho pořádně nezkoušel, protože jsem chtěl rovnou digitalizovat.

Další věc, která mi není z eshopu jasna je ta s tou Digi verzi a vytaženými vodici. Na to jsem nenarazil. Ikdyzt budu digitalizovat, tak jsem nevědomky koupil analog verzi.O přípravě na Digi tam nic nepište. Tak jak je to?
Omlouvám se za tu Češtinu, na tom tabletu se ale nedá psát.
Karel


S náhradními díly to není tragické, zatím po mě nikdo žádné nechtěl - takže buď je nikdo nepotřeboval, a nebo se lidem ty pojezdy válí stále v šuplíku.
Ladění - jak již psal pan Barchánek, je to spíš o zajetí pojezdu - a to se nijak neliší od modelů "renomovaných" výrobců, tam půl hodinky na poloviční rychlost každým směrem doporučují skoro všichni.
Digitální / analogová - to je hlavně o tom jestli jsou dráty založené v drážkách nebo jen vytažené do svazku, s ohledem na to že je u výrobce obvykle dostupných jen "pár" kusů to nerozlišuji a proto to v eshopu ani neuvádím. Asi tam mohu nějakou poznámku doplnit, a kdo bude chtít konkrétní verzi může si ji vyžádat. Ale pokud se netrefí do skladu tak na ni taky může dva měsíce čekat... jestli chcete tak Vám mohu pojezd vyměnit až dorazí nějaké na sklad. Kdyžtak mne napište soukromě (raději dřív, abych správnou verzi vyžádal u výrobce). Je to ale věc kterou vyřešíte za zlomek času stráveného cestou ke mě.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: čtv 25 črc, 2019 3:50 pm
od dudlifuk
Kajinek11 píše:Chtěl jsem použít magnetická spřáhla PEHO, ale zjistil jsem, že nevím jak skrz pluh, aby to nějak vypadalo. Udělali jste si někdo 810-ku, nebo M152 s KKK a NEM šachtou? Jedinou fotku co jsem našel je níže. Bohužel to mi přijde jako hnus velebnosti. Máte někdo nějaký návrh (zkušenost) jak KKK elegantněji zapracovat???

vyriesil som to sposobom "co dum dal" pouzil som zvysok spriahla z nejakej starej lokomotivy bttb, ma dierku pre srob a na zbytok som prilepil upravene magneticke vodive spriahlo Peho. Ma trochu volu v bocnom smere a v kombinacii s kinematikou v privesaku funguje spolahlivo
B28DE233-FC75-4AAE-860C-0B168C1B381E.jpeg

5CAD6732-908C-49BE-A23B-F5162C461EEC.jpeg

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: pát 26 črc, 2019 9:49 am
od Petr Barchánek
to ste ma dost zaskocil, ja som doteraz nerozlisoval predok alebo zadok pojazdu. Ako to rozlisujete ?


Když v analogovém provozu zapojím pravý výstup z trafa FZ1 na bližší kolejnici a levý na vzdálenější a pak otočím jízdním kontrolérem doprava, tak se všechny mašinky výrobců Zeuke, BTTB, Tillig, MTB, Roco, Piko, Kühn, Schirmer, Arnold, Gützold i samodomo na koleně zbastlo rozjedou doprava, jen tři pojezdy ALS se rozjely doleva.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 31 črc, 2019 10:46 am
od Ivan
Já myslím, že dotaz byl myšlen spíše tak, jak poznat na samotném pojezdu, kde je předek a zadek? Na kastli je to jasné, ale přiznám se že u pojezdu to taky nechápu. :mrgreen:
Pojezd jeden mám, na 810 l, zatím ve fázi hrubého sestavení a čeká na ladění.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 31 črc, 2019 11:47 am
od fulda
Ivan píše:Já myslím, že dotaz byl myšlen spíše tak, jak poznat na samotném pojezdu, kde je předek a zadek? Na kastli je to jasné, ale přiznám se že u pojezdu to taky nechápu. :mrgreen:
Pojezd jeden mám, na 810 l, zatím ve fázi hrubého sestavení a čeká na ladění.

Tak na samotném pojezdu se to nepozná, dokud si to neurčíš. Když si to určíš, tak máš připojit motor tak, že plus vpravo znamená cestu dopředu.
A jako náhodou, pokud si to někdo určí obráceně, tak to stejně bude fungovat správně.

Nebo jinak - pokud ten pojezd postavíš mezi řadu lokomotiv, rozjedou se všechny po připojení napětí na stejnou stranu - bez ohledu na to, jestli budou všechny předkem na stejnou stranu, nebo se budou střídat předek/zadek

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: stř 31 črc, 2019 5:41 pm
od Kajinek11
Petr Barchánek píše:ještě jsem ho pořádně nezkoušel Tak to zkuste a uvidíte, třeba ten Váš pojezd jezdí bez problémů hned na "první dobrou".
Jen tak pro mojí zvědavost - ten Váš jezdí správně, nebo "na druhou stranu" proti ostatním modelům?

problémy s laděním Žádné problémy nebyly, normálně na pracovní stůl položit ovál a nechat to kroužit. Po pár minutách zastavit, pár kapek oleje (injekční stříkačka + jehla v lékárně za cca 10 Korun) do každého horkého místa a takhle furt dokola, až se to přestalo škubat a hřát, občas změnit směr kroužení. To celé v mém případě krát tři, takže skutečně několik hodin. Teď to jezdí fakt luxusně a bez problémů.

Tak jak je to? "Digi" verze má vytažené vodiče, takže se do nich dá pohodlněji připájet rozhraní na digi a na osvětlení (není součástí stavebnice), "analog" verze má vodiče součástí rámu. Není to nic, co by se nedalo vyřešit za pár minut.


Pojezd jsem vyzkoušel:

1. ano, jezdí na druhou stranu
2. trhavá jízda se nevyskytla, jezdí to docela pravidelně
3. ale přijde mi, že jízda je na můj vkus dost hlučná, olej jsem zatím nikam nepřidával..
https://youtu.be/Ktmju4d5FXI
Je to tak normální??

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: čtv 01 srp, 2019 1:53 pm
od Petr Barchánek
Díky za odpověď.
1.Jízda na opačnou stranu: Přepájet drátky k motorku - je to nejrychlejší řešení.
2.+3. - nevím, kolik toho už pojezd najezdil, ale moje pojezdy jezdí krásně potichu. Schválně ho zkuste nechat pár minut v kuse kroužit a pak si šáhněte na nápravové převodovky. Pokud budou teplejší, tak kapku oleje, nechat "natáhnout" do převodovky a kroužit znovu. Převodovky si po chvíli ježdění "sednou" a přestanou hlučet.