Chci se pochlubit se svými zkušenostmi s pojezdy 810. Je jasný, že naprostá špička je ALS, kvůli kyvným převodovkám, ale dávat 2500 korun za stavebnici, nebo 3000 za hotový pojezd si prostě jako student dovolit, ale ani ospravedlnit nedokážu, je to pomalu cena továrního motoráku od Kuehna. Kdyby k pojezdu byly alespoň masky, vyřešené uložení do skříně atd, asi bych se dal zlákat, ale v současnosti je to pořád domado, ikdyž na skvělé technické úrovni s perfektními chodovými vlastnostmi.
Další možnost, kterou jsem zkoušel, a velmi rychle zavrhl jsou pojezdy pana Fialy. Motorek má velmi neklidný chod, a oba dva které vlastním mají nějaký problém buď se šmajdavostí, nebo s rovností rámu. Určitě by se dal ze dvou složit jeden perfektní a remotorizovat, asi to bude příští plán, ale teď se mi do toho nechtělo.
A teď už k pojezdu, u kterého rozhodně zůstávám. Zavolal jsem panu Pletichovi (stánek s mosaznými pojezdy na burze) a po chvíli vymýšlení, jak by se dal udělat pojezd s kyvnou nápravou, jsem byl ukecaný, že mi pošle normální pevný pojezd k 810 s Mashimou, a když se mi to nebude líbit, ať to pošlu zpátky. Pojezd přišel a já byl moc příjemně překvapený. Je to sice taky extrémní domado, ale za cenu 900,- to nemá konkurenci. Naprosto perfektně přejíždí plastové srdcovky i bez dovážení, motor je z větší části v prostoru zavazadlového oddílu a WC, přečuhuje hlavně setrvačník. Jedinou výtku k pojezdu bych měl ke zpřevodování, minimální rychlost je hlavně díky motorku velmi dobrá, ale snesl by se větší poměr, na stejné napětí jezdí tak o třetinu rychleji, než fiala.
Video: (Trafo na stole je start ovladač Zeuke, minimální napětí které dokáže dodávat je tohle, rychlost celkem odpovídá třeba němce od Tilliga.)
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... ayEfFngZVQ