Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod vojtas » ned 11 říj, 2020 5:56 pm

Hele neznáte někdo výrobce tohohle pojezdu?
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod OndraTT » úte 20 říj, 2020 8:26 am

Pavel 152 píše:Asi takto, ale trubička šla těžko vrtat, lépe asi v soustruhu, 1,5 bylo strašně těsné. Pozor, při nasouvání se osička ohne, je měkká. Ozubená šikmá kola jsou od Kovo Šátek.
Pavel

Nakonec to slo i v ruce, je to spis takove "nasroubovani" vrtacku. Zaroven jsem zkusil vyuzit masky podvozku pro hrotovou hridel, docela to sedi.
Pojezd jsem vyzkousel a musim rict ze nadsen nejsem - nemam jeste zabudovanou zatez ale i s nejakou nalelepnou ten pojezd (na starych U kolejich) tak jako rachoti, poskakuje, a na PWM 14V ani moc nefachci, nechce moc zrychlit...no jeste otestuju na Tillig kolejich a zatizim, holt se strojni vyrobou a lepsimi prevody to asi ani zdaleka srovnat nepujde. O p. Satkovi jsem se tuhle dozvedel v Peckach, tak to je jeste zaloha.
Přílohy
20201020_102536.jpg
OndraTT
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 18 lis, 2019 5:00 pm

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod vojtas » čtv 05 lis, 2020 9:21 pm

Chci se pochlubit se svými zkušenostmi s pojezdy 810. Je jasný, že naprostá špička je ALS, kvůli kyvným převodovkám, ale dávat 2500 korun za stavebnici, nebo 3000 za hotový pojezd si prostě jako student dovolit, ale ani ospravedlnit nedokážu, je to pomalu cena továrního motoráku od Kuehna. Kdyby k pojezdu byly alespoň masky, vyřešené uložení do skříně atd, asi bych se dal zlákat, ale v současnosti je to pořád domado, ikdyž na skvělé technické úrovni s perfektními chodovými vlastnostmi.
Další možnost, kterou jsem zkoušel, a velmi rychle zavrhl jsou pojezdy pana Fialy. Motorek má velmi neklidný chod, a oba dva které vlastním mají nějaký problém buď se šmajdavostí, nebo s rovností rámu. Určitě by se dal ze dvou složit jeden perfektní a remotorizovat, asi to bude příští plán, ale teď se mi do toho nechtělo.
A teď už k pojezdu, u kterého rozhodně zůstávám. Zavolal jsem panu Pletichovi (stánek s mosaznými pojezdy na burze) a po chvíli vymýšlení, jak by se dal udělat pojezd s kyvnou nápravou, jsem byl ukecaný, že mi pošle normální pevný pojezd k 810 s Mashimou, a když se mi to nebude líbit, ať to pošlu zpátky. Pojezd přišel a já byl moc příjemně překvapený. Je to sice taky extrémní domado, ale za cenu 900,- to nemá konkurenci. Naprosto perfektně přejíždí plastové srdcovky i bez dovážení, motor je z větší části v prostoru zavazadlového oddílu a WC, přečuhuje hlavně setrvačník. Jedinou výtku k pojezdu bych měl ke zpřevodování, minimální rychlost je hlavně díky motorku velmi dobrá, ale snesl by se větší poměr, na stejné napětí jezdí tak o třetinu rychleji, než fiala.
Video: (Trafo na stole je start ovladač Zeuke, minimální napětí které dokáže dodávat je tohle, rychlost celkem odpovídá třeba němce od Tilliga.)
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... ayEfFngZVQ
Obrázek
Naposledy upravil vojtas dne stř 11 lis, 2020 12:11 am, celkově upraveno 1
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod vojtas » ned 08 lis, 2020 5:58 pm

Tak taková fotka rodící se turnusové potřeby kolejiště. teď už jen madla na bok a anténky, surfacer 1200, a můžeme barvit. motoráček bude 810 281 - 6 ve stavu z roku 1997, Hektor, i když ten sem nepatří, bude 720 003 ze stejného období.
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod OndraTT » stř 11 lis, 2020 9:24 am

vojtas píše:Hele neznáte někdo výrobce tohohle pojezdu?

Viz články http://www.mojett.cz/7131, následný http://www.mojett.cz/7814 a zdejší diskuze viewtopic.php?f=16&t=10538&hilit=Picoloco&start=15

Na základě toho myslím ze už je v propadlišti dějin, resp. nahrazeny pojezdy p. Uhera navazující na originál Picoloco
OndraTT
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 18 lis, 2019 5:00 pm

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod uherjara » stř 11 lis, 2020 7:00 pm

Zdravím,
výrobu pojezdů Picoloco jsem od pana Erbena převzal cca před rokem včetně podkladů pro výroby i značky. Co se týče pojezdu pro M152/810 s paticí NEM651 jsem provedl drobné úpravy: zvětšil převod ze 13:1 na 15:1 (i tak je pojezd moc rychlý), do převodovky udělal vybrání pro případné umístění kinematiky Peho a magnetem a vytvořil nový mustr pro odlévaní podvozku vozu s doplněnými detaily (pískování...)

Vznikla i druhá varianta pojezdu M152/810 s paticí Next18, který má nově navržené DPS a umožňuje samostatně ovládat jednotlivé okruhy osvětlení (poziční, koncová světla, reflektor i interiér).

Případné info na emailu: info@picoloco.cz

https://uherjara.rajce.idnes.cz/TT_POJE ... 1362480594

https://uherjara.rajce.idnes.cz/TT_POJE ... 1468894050

https://uherjara.rajce.idnes.cz/TT_POJEZD_M152_810/
uherjara
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 29 dub, 2010 5:50 am

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod vojtas » ned 15 lis, 2020 7:27 pm

Tak po ještě jednom odbarvení a kompletním přetmelení jsem s podobou skříně vozu konečně spokojený. Teď už jen nepodělat lak. Kdyby tu byl někdo ochotný mi to stříknout, možná bych se nezlobil(ne zadarmo, samozřejmě), já mám na cokoliv co není surfacer totálně levý ruce a taky totálně levý vybavení v podobě takový tý plastový tamiya pistole z doby před dvaceti lety.
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod Marthin » ned 15 lis, 2020 9:59 pm

to madlo pod celnimi okny bych nedaval napevno pred finalnim nastrikem.
Samotné se bude blbě barvit, nejen to, ale tlouštka madla zbytecne nabyde. Mosazne madlo by stacilo bud pocinovat a nebo postribrit, pak jemne zdrsnit, aby to nesvitilo.
Samozrejme je otazkou epochy, kdy bylo kolikrat ciste hlinikove a pak bile s cervenymi konci.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod vojtas » ned 15 lis, 2020 10:20 pm

Madlo napevno být musí, jinak bych nikdy nezakryl otvory ve kterých sedí. Bude v barvě skříně a přechod až pod ním, toho se nebojím.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod Marthin » pon 16 lis, 2020 7:24 am

vojtas píše:Madlo napevno být musí, jinak bych nikdy nezakryl otvory ve kterých sedí. Bude v barvě skříně a přechod až pod ním, toho se nebojím.


ale jak se bude maskovat přechod? Tam barva někde odfoukne, protože maskovací páska to nezakryje.
Fakt je ten, že nevím, v jakém nétěrovém provedení to bude. Otvory se dají zakrýt tím stříkáním - zmenší se. Já vždy používám na madla přesný vrtáček a pak to vychází, velké otvory se mi tam nedělají. U Vás to bude tím, že jste použil madlo z leptu, které má čtvercový profil a díky tomu jsou pak otvory zbytečně velké.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod Luděk 16 » sob 22 kvě, 2021 6:47 pm

Mám prosbu, na pražské burze prodávali prodejci z Polska plastové mosty a sady stromků na TT..nemáte někdo na ně kontakt nebo doporučení na nové mosty a stromky za příznivý financ? Diky
Luděk 16
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23 bře, 2021 5:30 pm

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod czcharlie » sob 22 kvě, 2021 8:15 pm

Nebyl jsem tam a nevím, ale u nás Poláci prodávají především stromky z Číny. Pravdou je, že i v té Číně se dají pěkné koupit, ale chce to hodně hledání a vybírání a především trpělivosti, někdy to trvá dlouhou dobu mež se nějaké použitelné v nabídkách objeví. A i řesto se často stane, že koupíš stromy doprostřed hustého lesa nebo na hodně vzálený okraj kolejiště. Podívej se na SuntekStore http://www.suntekstore.com/, ovšem nevím jaký momentálně je stav v nabídkách.
czcharlie
 
Příspěvky: 344
Registrován: čtv 15 pro, 2016 10:42 pm

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod marian1311 » úte 21 zář, 2021 6:09 pm

este prelestit a moze sa ist do lakovne.
NO a potom este dvakrát motorak.
Přílohy
IMG_6822.JPG
marian1311
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 16 kvě, 2012 6:16 am

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

Příspěvekod Marthin » stř 23 úno, 2022 9:11 am

marian1311 píše:
IMG_6503.JPG
IMG_6510.JPG
Tak som konecne vytiahol zo suplika material na stavbu motor + prives + prives + motor. Stavbu som zahajil zatial tak zlahka prvym privesakom.


Nedá se náhodou takový lept někde splašit?!?

Díky moc...
M.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků