El. lokomotiva 131

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Mauglí » úte 04 kvě, 2010 7:51 pm

zatiaľ mám problém s umiestnením a odoslaním fotiek frézovaných bočníc ,čiel a podlahy,tak poraďte,nejak ma to nepočúva
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod Mauglí » úte 04 kvě, 2010 7:59 pm

ešte k pojazdom,bobina má presné kolesá ,čo sa týka priemeru,len nie počtu lúčov,ale to nie je až tak kritické a rozvor je len o málo dlhší,tak na koľajisku to nezistíš,a ešte k synchronizácii 2 resp.4 motorov ja plánujem v analógu spojenie pružiným kardanom samo doma,uvidím ako to pôjde
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod mnitka » pát 07 kvě, 2010 9:05 am

jedna otázka: jakým základem stříkat odlitky? (barvy mi na nich nedrží tak jak bych chtěl!). Díky
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Fíkus » pát 07 kvě, 2010 9:36 am

nejlepší je Mr.Resin primer od GUNZE, celkem agresivní, určenej právě na odlitky. Další možnost je odmaštění toluenem, ale stejně bych doporučoval nějakej základ, i obyčejnej surfacer je dobrej. S toluenem si to zkus bokem, některé uretany dokáže tuluen leptat.
Uživatelský avatar
Fíkus
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát 30 říj, 2009 7:45 pm
Bydliště: Chotěboř / Pardubice

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 07 kvě, 2010 9:57 am

Mauglí píše:ešte k pojazdom,bobina má presné kolesá ,čo sa týka priemeru,len nie počtu lúčov,ale to nie je až tak kritické a rozvor je len o málo dlhší,tak na koľajisku to nezistíš,a ešte k synchronizácii 2 resp.4 motorov ja plánujem v analógu spojenie pružiným kardanom samo doma,uvidím ako to pôjde


Na to jsi přišel jak s těmi koly a paprsky ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 07 kvě, 2010 10:07 am

Mauglí píše:ešte k pojazdom,bobina má presné kolesá ,čo sa týka priemeru,len nie počtu lúčov,ale to nie je až tak kritické a rozvor je len o málo dlhší,tak na koľajisku to nezistíš,a ešte k synchronizácii 2 resp.4 motorov ja plánujem v analógu spojenie pružiným kardanom samo doma,uvidím ako to pôjde


Jak jsi přišel na ta kola ?

Pokud vím všechna škodovácká loukoťová kola mají paprsků 12 a průměr 1250.

Tomu odpovídá i mnoho jiných kol od výrobců zahraničních loko bobina má nejpodobnější pojezd například v H0 Ae4/4 od ROCO.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Mauglí » pát 07 kvě, 2010 8:43 pm

No v TT ma bobina cca.10.6-10.7mm a má mať 10.42,tak tie 0.3mm v tak zamaskovanom pojazde ako má dvojča,myslím na koľajisku by to muselo byť dobré oko,kamarát ju má tak urobenú tak ju skúsim nafotiť
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod Patrik Novák » sob 08 kvě, 2010 6:57 am

Mauglí píše:zatiaľ mám problém s umiestnením a odoslaním fotiek frézovaných bočníc ,čiel a podlahy,tak poraďte,nejak ma to nepočúva


napiš jaký máš problém konkrétněji

základ je mít na netu skladiště fotek ze kterého je vkládáš nebo dáváš odkazy , přímo z počítače to nejde
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 08 kvě, 2010 8:24 am

Mauglí píše:No v TT ma bobina cca.10.6-10.7mm a má mať 10.42,tak tie 0.3mm v tak zamaskovanom pojazde ako má dvojča,myslím na koľajisku by to muselo byť dobré oko,kamarát ju má tak urobenú tak ju skúsim nafotiť


????? :shock:

Nechápu. V předchozím příspěvku píšeš o tom, že máš kola která sedí průměrem a ne počtem paprsků !?
A teď píšeš i o špatném průměru - jak to tedy je ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Mauglí » sob 08 kvě, 2010 1:55 pm

Tak som to premeral a z obručí stačí osustružiť 0.3mm,hovorím o TT E 499.035 pojazde,a,priemere odvaľovanej plochy ,nákolku,ktorý je z BTTB a má priemer 10,7mm a má mať 10.42mm,takže na polomere je to 0,15mm a keďže hrúbka obruče je min.0.7mm,tak po sustruhu to je 0.55mm a zo vzdialenosti cca 300mm tých 0.15mm to musí byť dobré oko,ktoré to rozlíši,tak že to je pre počítačov nitov, a počet lúčov je ako uvádzaš vyššie 12 to sedí,rozstup osi náprav je 3200mm t.j.26.66mm a má bobina 27.7mm o 1.04mm viac,tak stačí 0,5mm opilovať otvor smerom k náprave a z opačnej strany pájkovačkou opatrne natvarovať tých 0.5mm,myslím že to nie je náročná úprava a pre prípadných záujemcov v TT aj HO,ktorí majú šnekový prevod s ozubeným kolom z E499.0,môžem vyrobiť z mosadzného plechu nový pojazd,ale len nápravový,lebo na kompletnom s 2 motormi zatiaľ pracujem.Už som chcel tu umiestniť aj foto mám ho v jpg.Picassa3,ale neviem cez rajce mi to neberie,tak teraz neviem
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod Mauglí » sob 08 kvě, 2010 2:02 pm

Ešte k tomu odkladišťu fotiek,nie som expert na tieto zaležitosti,tak by som potreboval poradiť čo a ako,aký program na to použiť a čo s ním,aby som to foto tu mohol čím skôr pre prípadných záujemcov zverejniť.Ďakujem zatiaľ za reakcie a rád si to nechám vysvetliť
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod Patrik Novák » sob 08 kvě, 2010 2:29 pm

nejjednodušší je RAJČE uděláš si registraci a je to (dá se říct )
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 08 kvě, 2010 2:33 pm

Mauglí píše:Tak som to premeral a z obručí stačí osustružiť 0.3mm,hovorím o TT E 499.035 pojazde,a,priemere odvaľovanej plochy ,nákolku,ktorý je z BTTB a má priemer 10,7mm a má mať 10.42mm,takže na polomere je to 0,15mm a keďže hrúbka obruče je min.0.7mm,tak po sustruhu to je 0.55mm a zo vzdialenosti cca 300mm tých 0.15mm to musí byť dobré oko,ktoré to rozlíši,tak že to je pre počítačov nitov, a počet lúčov je ako uvádzaš vyššie 12 to sedí,rozstup osi náprav je 3200mm t.j.26.66mm a má bobina 27.7mm o 1.04mm viac,tak stačí 0,5mm opilovať otvor smerom k náprave a z opačnej strany pájkovačkou opatrne natvarovať tých 0.5mm,myslím že to nie je náročná úprava a pre prípadných záujemcov v TT aj HO,ktorí majú šnekový prevod s ozubeným kolom z E499.0,môžem vyrobiť z mosadzného plechu nový pojazd,ale len nápravový,lebo na kompletnom s 2 motormi zatiaľ pracujem.Už som chcel tu umiestniť aj foto mám ho v jpg.Picassa3,ale neviem cez rajce mi to neberie,tak teraz neviem


Těším se na fotky soustružených kol ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod luboš32 » sob 08 kvě, 2010 5:34 pm

Patrik Novák píše:nejjednodušší je RAJČE uděláš si registraci a je to (dá se říct )

já používám www.imageshack.us u něj ani nemusíš být registrován
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Mauglí » úte 11 kvě, 2010 10:38 am

mám už skoro celú kabínu ,bočnice a zatiaľ spodný rám,len je ešte v celku,pôjde priečne rezať na 3 časti,kvôli podlahe kabíny a zadnému čelu a díky za rady na umiestnenie foto,dúfam že sa mi to podarí,lebo je toho dosť a robím formu na tie lúčovité kolesá +obruče aby to bolo podľa originálu
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků