fillipho píše:Aha tak že pokud to dobře chápu, tak se to liší tvarem, buť kulaté nebo hranaté a pak asi průměrem uhlíku, koukal jsem že tam mají asi 4 druhy, ale jen asi u dvou je uvedeno na jakou loko to je...
já mám asi 11 loko a každá je jinej typ, tak snad z těch 4 druhů tam budou ke každé loko nějakej pasovat.
...no právě, tam kde je typ uveden, pasovat do starých loko nebudou. Který uhlík kam patří jsem uvedl výše. Guetzoldi používali jen dva základní motory:
1. "Kulatý" - BR86,BR64, BR23, BR75, SVT137, T211
a
2. "otevřený" stojatý - BR110, BR118, atd. - ten i v modernizované verzi s jinými uhlíky.
Co nevím, tak co je za motor ve staré BR106 (předpokládám že motor PIKO z BR130) a novějších párách s motorem v tendru - kromě kondenzační BR52.
Piko používalo jeden univerzální motor (např. BR130, ES499) a pak různě modifikované podle typu mašiny (např. BR55, BR211, BR244, E69, dvouoý motorák), ale v zásadě podobně koncipované motory s jednotným typem uhlíku (ten jsem ale nikde zatím neviděl - plochý hranatý uhlík cca2x1,5x6mm)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně