Starý sergej GUTZOLD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Myšpulín » úte 02 bře, 2010 6:22 am

George V. píše: Prasátko T211 má stejný motor, měl jsem ho mnohem déle, ale tam problém nebyl.

To jsi ho asi málo proháněl. Mám dvě prasátka a jsou to nejvíc uřvané lokotky. Je pravdou, že se již najezdily nějaký ten kilometr. U jednoho motorku jsem musel vyrábět nový komutátor, protože už víc jak třetina z lamel vzala za své a nebyl schopný se rozjet.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod fillipho » úte 02 bře, 2010 9:15 am

tak se ještě zeptám když už se v tom tak hezky hrabem, kde sháníte do těchto motorků ze staré produkce uhlíky,popř.jiné ND nebo celé motorky... :?:
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » úte 02 bře, 2010 11:30 am

Hranaté uhlíky (např do Sergeje, BR118, atd.) jsou stejné jako do starých TTmašin, stále bez problémů k sehnání u prodejců TT.

Kulaté uhlíky do prasátka, BR86, SVT137 atd. jsem kupoval tady:

http://www.modelshop.cz/sh/hled2.php?ka ... li=gutzold

kat. č. 01168/35

Kulaté uhlíky do mašin PIKO (BR130, ES499, BR01, atd.) a modernizovaných motorků Guetzold (Sergej, BR118,BR110) jsou také tady s kat. č. 01167/35
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod George V. » úte 02 bře, 2010 11:42 am

Myšpulín píše:U jednoho motorku jsem musel vyrábět nový komutátor, protože už víc jak třetina z lamel vzala za své a nebyl schopný se rozjet.


...cos to tam měl za motor? Jednofázový střídavý :D ? Co si mám představit pod pojmem "víc jak třetina z lamel" když jsou tam jenom tři :) ? Ale vážně, prasátko mám někdy od r. 1977 a nikdy jsem na něm žádný problém neměl, až teď nedávno, než šel z domu, jsem měnil uhlíky (celých skoro 30 let jsem je nemohl sehnat!). Vždy mne udivovalo, jak jsou tam precizně udělaný převody (což se o dalších Guetzoldech říci nedá), myslím že jsou snad dokonce mosazný.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fillipho » úte 02 bře, 2010 12:41 pm

George V. píše:Hranaté uhlíky (např do Sergeje, BR118, atd.) jsou stejné jako do starých TTmašin, stále bez problémů k sehnání u prodejců TT.

Kulaté uhlíky do prasátka, BR86, SVT137 atd. jsem kupoval tady:

http://www.modelshop.cz/sh/hled2.php?ka ... li=gutzold

kat. č. 01168/35

Kulaté uhlíky do mašin PIKO (BR130, ES499, BR01, atd.) a modernizovaných motorků Guetzold (Sergej, BR118,BR110) jsou také tady s kat. č. 01167/35


Aha tak že pokud to dobře chápu, tak se to liší tvarem, buť kulaté nebo hranaté a pak asi průměrem uhlíku, koukal jsem že tam mají asi 4 druhy, ale jen asi u dvou je uvedeno na jakou loko to je...
já mám asi 11 loko a každá je jinej typ, tak snad z těch 4 druhů tam budou ke každé loko nějakej pasovat.
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod Myšpulín » úte 02 bře, 2010 1:15 pm

George V. píše:
Myšpulín píše:U jednoho motorku jsem musel vyrábět nový komutátor, protože už víc jak třetina z lamel vzala za své a nebyl schopný se rozjet.


...cos to tam měl za motor?

Nevěděl jsem, jak to správně pojmenovat, tak jsem to nazval lamelou. Ano, jsou to ty tři plíšky do kruhu, co po nich "jezdí" uhlíky. Bohužel již byly tak zeslabené a od styků vypálené, že z každé lamely zbyl kontakt jen uprostřed a v místě styku prostě nebylo nic. Pomohla mosazná podložka, kousky měděného drátu a epoxid. Podložku od středu nařezat lupenkovou pilkou směrem k obvodu asi do dvou třetin, pak na každou lamelu (třetinu) naletovat dva kousky měděného drátu, vložit do odpovíkající podložky natřené vaselínou a zalít epoxidem. Po vytvrdnutí vyjmout z podložky jako z formy a pilkou doříznout lamely od sebe, na soustruhu vyvrtat středový otvor, uprostřed každé lamely zvrchu opucovat a připájet původní drátky od vinutí. Prosté, jednoduché, jen problém sehnat někoho s tím soustruhem.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod George V. » úte 02 bře, 2010 2:42 pm

fillipho píše:Aha tak že pokud to dobře chápu, tak se to liší tvarem, buť kulaté nebo hranaté a pak asi průměrem uhlíku, koukal jsem že tam mají asi 4 druhy, ale jen asi u dvou je uvedeno na jakou loko to je...
já mám asi 11 loko a každá je jinej typ, tak snad z těch 4 druhů tam budou ke každé loko nějakej pasovat.


...no právě, tam kde je typ uveden, pasovat do starých loko nebudou. Který uhlík kam patří jsem uvedl výše. Guetzoldi používali jen dva základní motory:

1. "Kulatý" - BR86,BR64, BR23, BR75, SVT137, T211

a

2. "otevřený" stojatý - BR110, BR118, atd. - ten i v modernizované verzi s jinými uhlíky.

Co nevím, tak co je za motor ve staré BR106 (předpokládám že motor PIKO z BR130) a novějších párách s motorem v tendru - kromě kondenzační BR52.

Piko používalo jeden univerzální motor (např. BR130, ES499) a pak různě modifikované podle typu mašiny (např. BR55, BR211, BR244, E69, dvouoý motorák), ale v zásadě podobně koncipované motory s jednotným typem uhlíku (ten jsem ale nikde zatím neviděl - plochý hranatý uhlík cca2x1,5x6mm)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fillipho » úte 02 bře, 2010 3:14 pm

...no právě, tam kde je typ uveden, pasovat do starých loko nebudou. Který uhlík kam patří jsem uvedl výše. Guetzoldi používali jen dva základní motory, z toho jeden ještě v modernizované verzi jen s jinými uhlíky (jediné co nevím, tak co je za motor v BR106 a novějších párách s motorem v tendru - kromě kondenzační BR52). Na ty uhlíky jsou.
Piko používalo jeden univerzální motor (na ten jsou uhlíky také) a pak různě modifikované podle typu mašiny, ale v zásadě podobně koncipované motory s jednotným typem uhlíku (ten jsem ale nikde zatím neviděl - plochý hranatý uhlík cca2x1,5x6mm)[/quote]

motorek od BR 106 je zde: http://modelyh0.com/vozidla/recenzel/piko/piko.htm
tu mimochodem mám také a i BR 52
takže když mám BR 211 a E44 a pak i motoraka BR 185 tak mám smolika :( uhlíky nejsoui.... :D :cry:
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » stř 03 bře, 2010 4:58 am

...tenhle motorák je novější, takže nevím, ten jsem v ruce neměl. Je dost dobře možné, že je tam taky něco standardního. Já jsem měl na mysli dvounápravový motorák, tuším VT135 (u nás M 140.3, přezdívaný Manka).

V BR106 asi opravdu bude motor PIKO, takže malé kulaté uhlíky kat.č. 01167/35
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fillipho » stř 03 bře, 2010 9:41 pm

tak to mi stačí díky za informace :wink:
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod A2C » stř 03 bře, 2010 9:50 pm

no dobre páni, vráťme sa k tomu sergejovi.
Dnes som to nevydržal a tak sme ho prebehli po koľajisku. to že píska motor je pochopiteľné, však má už cez 30 rokov a nie je namazaný, ale nechápem prečo ako keby nadskakoval a poskakoval po kolajisku, je tam dajaká príčina s ktorou ste sa už stretli alebo je to niečo nové? :cry:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 04 bře, 2010 2:46 am

A2C píše:no dobre páni, vráťme sa k tomu sergejovi.
Dnes som to nevydržal a tak sme ho prebehli po koľajisku. to že píska motor je pochopiteľné, však má už cez 30 rokov a nie je namazaný, ale nechápem prečo ako keby nadskakoval a poskakoval po kolajisku, je tam dajaká príčina s ktorou ste sa už stretli alebo je to niečo nové? :cry:

Pravděpodobně prasklý pastorek nebo pastorky na osičkách koleček - častá nemoc těchto modelů. Vůbec to nemusí být používáním, ale stářím. Odšroubuj masku podvozků a zkontroluj ty pastorky. Upozorňuji, že zpátky se ty masky špatně montují - asi vypadnou sběrače a buděš muset demontovat podvozek. Zjisti zdali je to tím, pak případně popíši další instrukce jak to řešit.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod fillipho » čtv 04 bře, 2010 10:31 am

můžu souhlasit, že masky opravdu jdou špatně nasazovat, jelikož měděne plíšky (sběrače) se chovají jako pružina, párkrát je sundáš a pak už to půjde samo, už jsem si na to vytvořil svůj grif, chce to jen cvik :D
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » čtv 04 bře, 2010 10:39 am

A2C píše:no dobre páni, vráťme sa k tomu sergejovi.
Dnes som to nevydržal a tak sme ho prebehli po koľajisku. to že píska motor je pochopiteľné, však má už cez 30 rokov a nie je namazaný, ale nechápem prečo ako keby nadskakoval a poskakoval po kolajisku, je tam dajaká príčina s ktorou ste sa už stretli alebo je to niečo nové? :cry:


...starý sergej se kolíbá - je to dáno velkou vůlí v uložení lokomotivy na podvozcích, velkou vůlí v uložení dvojkolí a vysokým těžištěm.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » čtv 04 bře, 2010 11:46 am

Nie nie že sa kolíba, on proste skáče ako žaba.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků