Stránka 1 z 1

ES 499.2 (372) BASTARD

PříspěvekNapsal: pon 15 úno, 2010 11:01 pm
od Kalimero
Ahoj,
zdravím vespolek,jsem tu nováček tak mě prosím hned neukamenujte pokud už to tu bylo, ale ani s pomocí tlačítka "hledat" jsem nic nenašel. :(
Proto jsem si dovolil založit nové vlákno.

Nemáte náhodou někdo fotku Bastarda nebo aspoň barevné schema tak jak vypadal v letech 88-91, tj. v době kdy jezdil ještě s Kryšpínovým označením a v barvách ČSD? Na netu jsem našel nejstarší fotku ČSD provedení z roku 93, ale už pro rekonstruovanou řadu 371 - červená se žlutým pruhem.
Domnívám se že pro pův.ES 499.2 ČSD to pravděpodobně bude vínově červená s krémovým pruhem, ale to je jen nepodložená doměnka, důkaz ani info nemám žádné. Za info dík!

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 12:44 am
od mnitka
Pouze ES 499.2 001 byl po vyrobení v barvách modrá a žlutá stejně jako řada ES 499.1 a takto byl vystaven na veletrhu v Brně , zbylé lokomotivy (14 kusů) pro ČSD byly v barvách červená a žlutá.
Tedy lokomotivy ČD Cargo kromě 372 010 mají ještě dnes původní lak z Plzně. Lokomotivy 371 dostaly nový lak při rekonstrukci ve Škodovce.
Co se týče Krišpína..., myslím, že kromě prototypu ho žádná lokomotiva zmiňované řady nenesla (dodávky sériových lokomotiv proběhly dlouho po roce 87).

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 12:49 am
od vorisekml
Prototyp- modrá/taková divná modrá, azuritová.../ se žlutým pruhem, střecha+podvozek šedá /v podstatě stejné barvy jako ES 499.1 z té doby/ Serie ani prototyp již neměla označení podle Kryšpína. Barevné schéma bylo u serie shodné s dnešním rudá se žlutým pruhem. Model 372 od PIKO je barevně věrný /až na detaily/.Dvě ofoceniny z železničáře jsou v odkazu.
http://cpavkar.rajce.net/RAJCE

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 12:57 am
od mnitka
to jsem netušil, že modrá byla tak bledá!
jinak díky za fotky...

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 2:27 am
od vorisekml
Takhle bylo natřeno i mnoho es z Plzně. Ještě perlička z provozu 372.Než je němci schválili jezdilo se nima místo zelených tramvají mezi CV-MO-TP-UL na osobách,teprve až dostaly po roce papíry od němců šly na Bad Schandau-záruka totiž běžela,musely jezdit.Mrzí mě že jedinej prototyp má hvězdu....serii už Husák dodělat nestihl. No alspoň první export tramvaje do kapitalistické ciziny.Ovšem ruské loko s podvozky škoda jezdily ve Finsku již v 70.létech
V tom železničáři je ještě povídání ohledně bastarda, pokusím se to dát na to rajče.

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 7:41 am
od Petr Zatrepalek
mnitka píše:to jsem netušil, že modrá byla tak bledá!
jinak díky za fotky...


Jo a pozor! Mám doma fotky na ten prototyp - po krátkém čase dostal červený nátěr se žlutým pruhem (přesně a la Piko)- a hvězda však zůstala, označení 372 001-8 také!

Jinak model jsem dělal vloni, bohužel ještě s "blbými" sběrači...
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 7030870354

A leptanou tabulku s číslem prototypu ti dělá BV model /na pražské burze sedává vzadu vpravo u okna/

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 7:50 am
od Petr Zatrepalek
Ještě k tomu označení prototypu - nikde jsem neviděl fotku ani zmínku v textu že na trať do zkušebního provozu šel s označením ES499! Vždy je jen zmínka "už" o 372ce! Informace co jsem zatím získal, uvádějí, že jde o nasazení z Depa Ústí n/L, rok 1988-89 - už ale ne, kdy se ten modrý nátěr změnil na červený (ještě ve Skodě Plzeň?)

PříspěvekNapsal: úte 16 úno, 2010 8:46 am
od Kalimero
Hergot chlapi kde berete ten čas na to tu odpovídat? :D Já si teď urval v práci chvilku a zjistil jsem že je tu pěkně živo. :lol:
Díky za info,je to přesně to co jsem potřeboval.
Co se týká toho Kryšpínovského značení, na to jsem narazil na Wikipedii u několika autorů, proto jsem blbě předpokládal že s ním ta máša aspoň chvíli jezdila,ale jak jsem to tady pochopil tak to zřejmě měla jen v papírech protože konstrukční návrh byl určitě staršího data ale na koleje vyjela zřejmě už jen jako 372.Pokud jsem tím někoho zblbnul tak se omlouvám, o historii zrození téhle mašiny mi opravdu chyběli informace.

Každopádně díky všem