Stránka 1 z 2

Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2010 4:27 pm
od Radek Strnad
Zdravím TT-čkaře.Uvažuji o stavbě motorového vozu M234.0 s kaslí z mosazi(DK-MODEL),ale vymýšlím co dát za pojezd.Dal by se použít V100 od Tilliga???Stavěl jsem z něj 3xT444.0 a jezdí to špičkově.Zkoušel to už někdo?Nechci tam cpát nějaký řvoucí pojezd od malovýrobce.Asi by stačilo pohánět jen jeden podvozek,protože vůz bude jezdit solo nebo jen s lehkou zátěží.Nechci se zdržovat vymýšlením již vymyšleného,takže jestli má někdo nějakou zkušenost,rád se přiučím. :?:

PříspěvekNapsal: úte 09 úno, 2010 7:43 pm
od Martin Kalina
Nevím jestli se přiučíš zrovna ode mne. Nicméně jsem to řešil díly z V100. Hnané oba podvozky. Nakreslil jsem desku, nechal vypálit. Ze 100 použiješ podvozky, které sice nejsou roztečí zcela přesné, ale pod maskami se to ztratí. Motor, uložení motoru. Při troše odvahy i úchyty z rámu. Přiděláš na desku.
Je však nutné na přepážkách v interiéru vozu vystříhat otvory, jinak by se tam motor a kardany nevešly.

PříspěvekNapsal: stř 10 úno, 2010 11:14 am
od Radek Strnad
OK.Dík za radu,díly z V100 mám doma ve dvou sadách,takže to by mělo být v pohodě.Původně jsem chtěl dělat Hektory (Hekttor/V100),ale teď je mám od Tilliga v DCC a pojezdové sady mám nevyužité.Zvažuji,zda hnát jeden nebo oba podvozky.U jednoho bych mohl motor umístit co nejvíc do strojovny,aby nerušil interiér.Taky nevím,jak vyřešit zasklení oken-fotek tohoto stroje zrovna moc není,jinak lept se mi zdá vcelku dobře sestavitelný,nejsou tam nijak zvláštní obliny,tak snad to nepo.....Každopádně ještě jednou díky.

PříspěvekNapsal: stř 10 úno, 2010 9:17 pm
od Martin Kalina
Je to krásný stroj, tak vzhůru do toho!
Motor jde nacpat k jedné straně, bohužel však stejně zasahuje do dvou oken za strojovnou. Šlo by použít motor jen s jedním setrvačníkem a hnát jen jeden podvozek. I tak zasáhne do 1 okna. A ještě je to na úkor jízdních vlastností.

PříspěvekNapsal: čtv 11 úno, 2010 7:08 pm
od Radek Strnad
Tilligův VT137/VS145(M283.101)má taky hnací jen jeden podvozek s oběma dvojkolími po jedné bandáži a tahá to skvěle a jezdí špičkově.Musím to ještě promyslet.Taky si myslím,že to bude vypadat na kolejišti zajímavě,hlavně ta kombinace zelené kasle s bílou střechou....figurka fíry,uvnitř cestující,LED osvětlení,...no...-tak vzhůru do práce.

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 30 pro, 2010 7:07 pm
od Radek Strnad
Tak po dlouhé době konečně stavím.Do konce týdne dám něco na rajče.Pojezd bude V100,stačí zúžit,čimž se rozpadne na dvě části,které následně nějak spojím.Rozvoz podvozkových dvojkolí se liší o cca1,5mm,ale to velkoryse pominu.Hnát budu obě nápravy,jeden kardan z V100,druhý(delší) upravím z VT137(M283.101).Žádné bandáže,aby to dobře snímalo proudíky.Největší pakárna při stavbě leptu jsou střešní lávky-to je fakt vopruz. :mrgreen: Docela mě zklamala absence tlumiče výfuku,který je patrný na střeše na všech fotkách(bohužel jen z jedné strany)a u leptu není.Takže ho musím nějak dotvořit,ale zatím netuším jak.Pak řeším světla-dvě bílá je jasné,nahoře P/Z,ale nevím jak to u tohoto vozu bylo s koncovými.Svítil i červeně?Nebo se na konec věšely lucerny?A pak barvy.Zelená je jasná.Střecha byla bílá nebo spíš lehce krémová?Rám černý,ale co podvozky?Na některých fotkách(mám jen černobílé) se mi zdá světlejší.Lávky bych typnul barva dřeva.Chladiče na střeše vypadají dvojbaravné-dokola zelená nebo černá,žebrování netuším.Tlumič výfuku asi původně stříbrný,v provozu spíš rezavý?A co okenní rámy?Ty vypadají na fotkách velmi světlé,takže bílá,světlé dřevo.Ví někdo z kolegů něco bližšího nebo jsou někde nějaké foto?Díky za rady.

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2010 12:23 pm
od hank
Koncové lucerny se věšely nahoru jako na vagóny. Skříň byla tmavozelená, střecha bílá, spodek černý. Tlumič výfuku a chladiče bych nechal v barvě kovu, případně tlumič mohl být i zelený jako skříň. (Ale např. M 251.2 měly výfuky stejně jako střechu bílé.) Horní hrany chladičů byly podle fotek nejspíš v barvě skříně. Teplosměnné plochy chladičů ale jistě byly v barvě kovu.

Mám výkres ze všech stran, ze kterého ten tlumič snad vyčteš, kam ti ho mám poslat?

zdraví
hank

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: pát 31 pro, 2010 12:29 pm
od pekl024

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: sob 01 led, 2011 2:53 pm
od Radek Strnad
Tak jak jsem slíbil,průběh stavby i se zamýšleným finále,ke kterému jsem se ještě nedostal je na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/M234. Výfuk a další detaily pořeším časem,teď přidou na řadu trakční zkoušky.Tím pojezdem z V100 jsem si spíš přidělal práci,ale když on na mě tak dlouho smutně koukal :oops: ....A nemusel jsem řešit spřáhla.Motor jsem dal se dvěma setrváky-sice je víc vidět,ale lépe to pojede.Bandáže žádné,je to těžké dost,jen doufám,že s tím těžištěm nahoře se to nebude kolébat jak kachna.Kdyžtak tomu nacpu pod břicho nějaké olovo.Na výstavu a do soutěže s tím nepůjdu,je to na kolejiště,tak to snad dojem nepokazí. :mrgreen:Dneska jsem přidal dekodér(Kuehn N025) a LED a provedl první pojížďky po kolejišti.Příjemné přeKvapení je,že se to nekolíbá a jezdí to neprosto spolehlivě :lol: .Nejmenší poloměr mám cca 40cm ve smyčce a jede to bez problémů.Pro jistotu jsem ještě opatrně ubrousil vnější hrany na černém držáku podvozku(díl se šnekem),aby byl výkyv co největší.I tak to chce ohnout zadní schůdky,přední také trochu nebo je o 1mm posunout dopředu.Vše zlé je k něčemu dobré-sice jsem použitím V100 zmenšil vzdálenost otočných čepů podvozků o cca 3,5mm :roll: ,ale zase jsem nemusel vymýšlet spřáhlo a drasticky ohýbat přední schody :wink: .Asi také bude vůz vycházet oproti originálu o nějaký mm vyšší,ale jinak by se asi podvozky neměly moc šancí otáčet a naklápět v krajních polohách.Kdo má EW2 nebo EW3,ten otáčení podvozků nemusí přikládat takovou váhu,ale moje EW1 prověří otáčení dokonale.Vše je o kompromisech :mrgreen: .Další fotky jsem dal zase na rajče. 8)

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 03 led, 2011 2:16 pm
od Radek Strnad
Tak jsem zase postoupil o kus dál ve stavbě.Vybastlil jsem ten záhadný tlumič výfuku(rozměry mohu pouze odhadnout)včetně držáků a přírub,zasklil a poslepoval okenní rámy,vytvořil náznak interiéru,tak aby nepřekážel pohonnému soustrojí.Ještě jsem vozovou skříň trochu vytunil o detaily,které ,stejně jako výfuk nejsou součástí leptu(střešní trubky,držáky koncových návěstí,připravil dírky na hadice,trubky a cosi na čelní partii střechy-na obrázku to vypadá jako malá sirénka).Taky jsem předělal lana chladičů,ta mosazná trubička byla moc silná(původně jsem myslel,že jsou to trubky spojující jedn.chladiče,ale na detailních obrázcích je to tenké,takže jsem použil pomosazenou ocel.strunu a hned je to lepší.Ovšem jak vedou na střeše ty trubky,to je další záhada.Tak teď konečně začistit,zabrousit,vydrbat od kyseliny,odmastit,nastříkat základ.Další obrázky http://kyklop68.rajce.idnes.cz/M234

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 04 led, 2011 1:37 pm
od Radek Strnad
Tak včera večer jsem milou skříň vydrbal,ještě něco popravil,dotvořil vodoznak vedle baterie pod záchodkem,odmastil a nastříkal surfacerem(šedá Tamiya).Po prvním lehkém nástřiku vyvstaly všechny nepatřičnosti :shock: -drobné škvírky mezi střechou a kastlí,které jsem zalil na plastové platíčko odstříknutým surfacerem,vady na leptu v podobě malých nerovností,které jsem jemně zabrousil jemným smirkem.Zopakoval jsem nástřik,aby se vše srovnalo a snad se mnou kolegové budou souhlasit:Vypadá to skoro jako M234 .Trubky na střechu a podél rámu a výfuk nainstaluju až po laku.Ještě doladím pojezd a vymyslím osvětlení vnitřku.Teď jen nezmastit nástřik barvami(jo právě jsem zjistil,že nemám zelenou-bomba :lol: ) a popisy a snad se na to bude se zavřenýma očima dát dívat :roll: http://kyklop68.rajce.idnes.cz/M234 .Pevně doufám,že po vánocích seženu zelenou od GUNZE.

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 04 led, 2011 2:06 pm
od Yarda
Vypadá to dokonale, je vidět, že sis na tom dal záležet.

Tyhle první motoráky mají svoje kouzlo i po 80 letech, skvělá volba předlohy... :wink:

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 04 led, 2011 3:03 pm
od milan ferdián
Tak tomu říkám ,kus historie... :wink:

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 04 led, 2011 8:38 pm
od Ferda
I já musím ohodnotit dobrou volbu předlohy i precizní práci.

Re: Stavba M234.0 v TT

PříspěvekNapsal: stř 05 led, 2011 6:16 am
od Radek
Už v šedé je parádní. Těžko věřit, že je to TT. Lepty jsou super a obzvlášť, když se to umí! CNG :wink: