Stránka 1 z 6

Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 12:58 pm
od Michal Dalecký
Toto fórum slouží pro výměnu názorů a poznatků při stavbě Štokra v HO podle článků v magazínu. Pište sem pouze konkrétní poznatky. Ne příspěvky "to je super", "proč to děláte z odlitku" apod.

Re: Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 2:06 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Toto fórum slouží pro výměnu názorů a poznatků při stavbě Štokra v HO podle článků v magazínu. Pište sem pouze konkrétní poznatky. Ne příspěvky "to je super", "proč to děláte z odlitku" apod.


Ještě k podkladům - nejlepší výkresovou publikací je zřejmě Nákladní lokomotivy 5 od Miloše Kratochvíla.

Re: Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 2:20 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:Toto fórum slouží pro výměnu názorů a poznatků při stavbě Štokra v HO podle článků v magazínu. Pište sem pouze konkrétní poznatky. Ne příspěvky "to je super", "proč to děláte z odlitku" apod.


Ještě dotaz Michale - budeš předělávat rozvody tak aby odpovídali štokru a nebo necháš původní ?

Re: Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 2:42 pm
od Michal Dalecký
Zdenek Valter píše:
Michal Dalecky píše:Toto fórum slouží pro výměnu názorů a poznatků při stavbě Štokra v HO podle článků v magazínu. Pište sem pouze konkrétní poznatky. Ne příspěvky "to je super", "proč to děláte z odlitku" apod.


Ještě dotaz Michale - budeš předělávat rozvody tak aby odpovídali štokru a nebo necháš původní ?
Zdenku, to zatim nevim. Myslim, ze spousta veci se rozhodne do toho kvetna. Pokud to nebude nejaky hardcore, tak to zkusim.

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 7:17 pm
od Cermi
Kam mohu poslat par fotek z teto lokomotivy. Jsou to ruzne fotky. Pro stavbu. Ahoj Zdenek Cermak

cermak74@seznam.cz

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 7:30 pm
od Michal Dalecký
Cermi píše:Kam mohu poslat par fotek z teto lokomotivy. Jsou to ruzne fotky. Pro stavbu. Ahoj Zdenek Cermak

cermak74@seznam.cz
Staci to zabalit, nebo to poslat jednotlive na mail: obchod@modely.biz. Pokud to nepujde mailem, tak treba pres uschovna.cz.

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2007 9:04 pm
od Cermi
p.Dalecky v uschovne ma te par fotek.Mam dotaz na ten pojezd od Roca.Jak a kde je mozno dostat,nebo objednad.

Zdenek Cermak

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2007 6:33 am
od Michal Dalecký
Cermi píše:p.Dalecky v uschovne ma te par fotek.Mam dotaz na ten pojezd od Roca.Jak a kde je mozno dostat,nebo objednad.

Zdenek Cermak
Diky moc, podklady jsou super. Pokusim se oslovit ROCO ohledne pojezdu a take sestavim rozpis potrebnych dilu k pojezdu podle kusovniku BR50. Take pripadne domluvim odber odlevanych dilu ci odlitku ci pojezdu. Kazdy nema cestu do Prahy.

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2007 5:44 pm
od Ocik
To bude výborné (hromadná objednávka) :D :D :D :D :D :shock: .VPraze na burze bývali tuším nějací pánové tam vzadu na té vyvýšenině prodávali nějaké doplňky na parní loko, to je od nich? :D :D Jsem unešen :D :D :D :D :D


(Kdyby chtěl někdo dělat 556 0510 z Lužný tak ta je teď červená ale mám fotecku ještě před tím když je černá)

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2007 7:25 pm
od user_178
Dnes jsem mluvil s Vlastou Bekem z BV - Model. Něco málo na "štokry" má, až pošle seznámek doplňků, dám to sem...

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2007 8:33 am
od Zdenek Valter
Ocik píše:(Kdyby chtěl někdo dělat 556 0510 z Lužný tak ta je teď červená ale mám fotecku ještě před tím když je černá)[/size]


Pošli fotečku :wink:

Jinak jsem se díval do publikace pana Kratochvíla a z té se mi jeví jako více podobný rozvod z BR50 [alespoň křižáci]. Také přemýšlím o tom který z našich tvůrců leptů by byl schopen připravit podklady pro jejich případný lept.

Z dalšího soudku - dalším markantem štokra je také jeho přední běhoun.
Je to vlastně markant všech našich moderních parních mašin.
Dva kříže přeložené o 45 stupňů jasně říkají něco o původu stroje z české kotliny.
Když jsme u těch kol - v Kratochvílově publikaci je nakresleno, že i hnací kola mají mnohem větší závaží, než obě němky. :cry:

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2007 3:25 pm
od Ocik
Tady je ten štokr, je to naskenovaný Obrázek Dneska má vše na červeno.

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2007 5:55 pm
od Karel
Dobrý den, připojím pár postřehů ze stavby. Kupoval jsem si v sobotu také pojezd do tendru zrovna ve chvíli, kdy si pan Dalecký domlouval pojezd s panem Pletichou. Pojezd je velice pěkně udělaný, ale pak nastaly problémy, když jsem dal před něj již hotovou lokomotivu - pojezd komplet BR52 od pika a za něj 8 Wap, tak byl problé, že to lokomotiva neutáhla. Prokluzovala. Zkusil jsem dát na pojezd provizorní závaží a musel jsem hodně přidávat na váze. Aby jela bez problémů, znamenalo by to celou kastli tendru z kovu. Zkusil jsem nejprve odstranit z tendru uhlí, čímž se odkryl shora motor a místo uhlí přišla na řadu zátěž. Pak jsem plánoval, když bude nejhůř, že budou i bočnice tendru ze železa (tlošťka asi 3mm). Ale pak jsem si všiml, že kolečka jsou dokonale hladká. Trochu přebroušení pomohlo, ale ještě to nebylo ono. Pak už jsem svlékl kola 3. nápravy upnul je pomocí osičky do vrtačky a na úzkém pilníku vybrousil drážku a umístil bandáž. Po této úpravě už tahá bez problémů výše zmiňovaný vlak do stoupání až 3.7 cm/m. Tedy jedna náprava s bandáží. Proud sbírají ještě první 2 nápravy lokomotivy, tak jak to bylo na původním modelu BR52. Nové uhlí je udělané ze štěrku přilepeném ve slabé vrstvě na zátěži. Pak je ještě zátěž asi 3*20*22 mm v zadní snížené části tendru. Karel Zelenka

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2007 7:07 pm
od Zdenek Valter
Karel píše:Dobrý den, připojím pár postřehů ze stavby. Kupoval jsem si v sobotu také pojezd do tendru zrovna ve chvíli, kdy si pan Dalecký domlouval pojezd s panem Pletichou. Pojezd je velice pěkně udělaný, ale pak nastaly problémy, když jsem dal před něj již hotovou lokomotivu - pojezd komplet BR52 od pika a za něj 8 Wap, tak byl problé, že to lokomotiva neutáhla. Prokluzovala. Zkusil jsem dát na pojezd provizorní závaží a musel jsem hodně přidávat na váze. Aby jela bez problémů, znamenalo by to celou kastli tendru z kovu. Zkusil jsem nejprve odstranit z tendru uhlí, čímž se odkryl shora motor a místo uhlí přišla na řadu zátěž. Pak jsem plánoval, když bude nejhůř, že budou i bočnice tendru ze železa (tlošťka asi 3mm). Ale pak jsem si všiml, že kolečka jsou dokonale hladká. Trochu přebroušení pomohlo, ale ještě to nebylo ono. Pak už jsem svlékl kola 3. nápravy upnul je pomocí osičky do vrtačky a na úzkém pilníku vybrousil drážku a umístil bandáž. Po této úpravě už tahá bez problémů výše zmiňovaný vlak do stoupání až 3.7 cm/m. Tedy jedna náprava s bandáží. Proud sbírají ještě první 2 nápravy lokomotivy, tak jak to bylo na původním modelu BR52. Nové uhlí je udělané ze štěrku přilepeném ve slabé vrstvě na zátěži. Pak je ještě zátěž asi 3*20*22 mm v zadní snížené části tendru. Karel Zelenka


To je obecně problém parních mašin poháněných tendrem - do tendru se moc závaží nevejde alespoň standardně používané materiály jim velkou hmotnost nedodají.
A já na takovou mašinu bandáž dávat nechci.

Brousit či zdrsňovat pojížděné plochy pilníkem je - Karle Sorry - čuňárna. To proto, že zpravidla kola mohou být poniklována a tím přijdeš o její elektrické vlastnosti. Samotná obyčejná mosaz na styk s kolejnicí není vhodná vylučuje se z ní olovo. Musí být alespoň bezolovnatá nebo nejlépe niklová mosaz tzv. neusilber či pakfong - takový materiál se ovšem obtížně shání. Brousit drážku na bandáž asi taky jde, ale možné je lépe si bandážovaná kolečka koupit a přelisovat.
Pravda ovšem také je, že z bandážovaných kol pak sbírání pozbývá smysl.

Možná by bylo dobré kdybys ten tendr zvážil !
A napsal to sem. Také nevíme cos používal jako závaží - tedy jaký materiál.

Také lidé co by rádi stavěli lokomotivy s koly RP25 nemohou s bandáží počítat. Tam se musí jít cestou pořádně hmotného vozidla.
Na druhou stranu tendr štokra či albatrosa je dost veliký aby se do něj pořádné závaží dalo dát popřípadě doporučit vhodný materiál.

PříspěvekNapsal: úte 27 bře, 2007 8:19 pm
od Karel
Tendr váží nakonec 370 g. Zátěž je částečně ocel a částečně něco z rozřezaných zátěží lokomotiv. Musel jsem dělat zátěž z více kusů, motor je šikmo.