Stránka 1 z 1

Sergej T679 s čs tlumičem

PříspěvekNapsal: pát 16 říj, 2009 2:11 pm
od Petr Zatrepalek
Tak jsem se rozhodl "upravit" svého sergeje 1006 od ROCO na verzi s tlumičem čs. výroby - potřeboval bych zde ale s dalšími kolegy konzultovat úpravy abych někde na něco nezapomněl. Porovnáním s fotkama jsem vydedukoval toto:

1) přemístění komínku sání ze středu na koncový odnímatelný střešní panel (původní sergej tam má houkačku a výklopný panýlek větrání). Houkačka co tam původně byla se přemístí na pravou stranu panelu co je mezi prvním stanovištěm strojvůdce a větrákem
2) dvojice houkaček se přemístí ze střešního panelu na místo vedle posledního "malého" komínku před druhým stanovištěm strojvůdce. Na panel kde původně byly ty houkačky přijde nová, širší roura výfuku (původní dvě výfuk. roury sdruženy do jedné?). Roura je hladká, obruba je jen ve střešním panelu (průchodka)
3) Rozměry střešních panelů jsou identické s původní "ruskou" verzí, jediné detaily na nich jsou závěsná oka - umístění odpovídá sovětskému.
4) všechny takto upravené sergeje mají již nikoliv kulaté, ale hranaté nárazníky nebo čtvercové se zoblenými hranami.
5) tabulky s čísly lokomotiv byly i během "přestavby" většinou ponechány původní - tedy přesně ve vzhledu, jak byly dodány z výrobního závodu v SSSR

Jsou moje dedukce správné?

PříspěvekNapsal: pát 16 říj, 2009 3:34 pm
od Dan Buchtela
Ahoj Petře,
především, oprav si nadpis, Setgeje jsou T679 :-)
Jinak já se mohu vyjdářit pouze k těm nárazníkům, počátkem 70. let se začaly nahrazovat kulaté těmi se zaoblenými hranami, obdelníky začaly ještě později.
Nemyslím si však, že by výměna nárazníků u T679.1006 musela nutně souviset s montáží tlumičů. Máš někde dohledáno dotum, kdy k té montáži u tohoto stroje došlo?

A ještě jedna věc, na stroj 1006 (stejně jako na všechny do čísla 112 byly dosazeny tlumiče čs. konstrukce, které byly odlišné od těch ruských dodávaných u novějších strojů přímo z výroby. Je třeba se řídit nejlépe fotografií střechy skutečného stroje z rozmezí čísel 001-112.

PříspěvekNapsal: pát 16 říj, 2009 7:36 pm
od Petr Zatrepalek
Jo jo to je když člověk dělá překlepy... :oops:

Jinak - ta moje 1006 bude předělána na pro mě zajímavý stroj 1028 - byla ve vršovicích, pak od r. 72 na Kladně a od r. 79 do zrušení v r. 90 v České Lípě. A je to mašina s čs tlumičem!! A o úpravu na stroje s čs tlumičem právě v tomto tématu jde. :D

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2009 6:51 pm
od Vladimír_B
Ahoj
1. komínek nad jediné dveře vedoucí zvenku do strojovny (místo větracího poklopu)
2. houkačky obě (přední+zadní) k sobě a "antiparalelně", hned za komínek (1.) nad strojovnu, hranatý výfuk hned vedle ventilátoru, na střeše je vidět jen obruba
3. viz. fotky
4. dle fotek ano
5. ano

Fotky link níže a další na email.
http://www.prototypy.cz/sergeje/fotky/781028a.jpg

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2009 8:22 pm
od Petr Zatrepalek
Díky za info a ověření - jinak tu fotku na 679.1028 jsem na webu našel taky, právě že mašina má ty původní tabulky mě dost pomohlo v rozhodování který sergej dělat. Pamalu se do toho pustím, ještě zkusím někde vyzjistit jak to je s tím hranatým výfukem - zvenčí je sice někde na fotkách vidět čtvercová obruba , ale záběry střechy znám jen na "kulatou" verzi

http://sergeje.bilysklep.cz/fotky/781017a.jpg
http://sergeje.bilysklep.cz/fotky/781120a.jpg
http://sergeje.bilysklep.cz/fotky/781023a.jpg

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2009 9:15 pm
od TTmili
Teď do toho vpletu asi trochu amatéřiny. V sergejích se nevyznám, jen co je pravda. Vím jen že po nějaký 120 kousek byli vožený bez tlumiče, a pak s těma "krabičkama" pod kterýma byl tlumič. Ale pokud tomu dobře rozumím tak pak se montovali i na těch původně beztlumičovích cca 120 lokomotiv tlumiče, ale projevilo se to pouze tím že bylo posunuto sání, výfuk a houkačky, nikoli nějakou nástavbou na střeše. Pokud to tak je pak otázka zní kdy k těmhle změnám docházelo a proč. Co mě napadá je i to proč se na lokomotivy s dvoutaktem nemontovali původně tlumiče?

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2009 9:48 pm
od Petr Zatrepalek
Inu protože soudruzi ze SSSR někde udělali chybu... Tu zástavbu tlumičů si co je mi známo vynutili společně zástupci čsd a DR. Takže první dvě serie - dyžtak mě opravte, nemám nyní knížku o sergejích po ruce - byly dodaný zcela bez tlumičů, mezi nima dva na zkoušku s ruským tlumičem. My a dederoni sme si udělali vlastní, účinější tlumiče, ale sověti nechtěli o zástavbách našich tlumičů v jejich fabrikách ani slyšet a trvali na dodávkách těch svých tlumičů. Takže od třetí serie (dyžtak mě opravte) sem šly jen mašiny s těmi "krabicemi" = ruský tlumič. Na sergejích bez tlumičů, co už u nás jezdily, se měly kvůli hodně velkým problémům s hlukem osadit při dílenských opravách ty naše tlumiče - ve výtečné knížce o Sergejích se podrobněji píše jak o těch problémech s hlukem, tak i to, že úpravit se to mělo od r. 1970+výše, ale chce to vidět fotky....

Z té střechy pak opravdu trčí jen komínek sání a ta roura výfuku - a v tom je ten problém, že na fotkách střechy je vidět kulatá, na většině fotek mašin z boku a z různých úhlů pak hranatý tvar :roll:

Mimochodem, kéž by nezůstalo v případě tak krásný knížky jen u sergejů...

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2009 10:29 pm
od TTmili
Tak děkuju za doplnění jedné z mnoha dir v mých chabích vědomostech (neboť čím víc vím, tím víc vím, že nic nevím). Abych pravdu řek tak jsem si to myslel že to byla pouze blbost z jejich strany ale zase mi přišlo že ani sověti nemohli být tak blbí aby na dvoutakt nedali tlumič. I když zalovme i ve vlastních vodách, sice to byl čtyřtakt a jeho nádherný chrochtání se neslo krajinou taknějak vznešeně, ale i tak to bylo pro lidi co bydleli u tratě nepříjený a byla to taky bota.
Ještě na co bych se zeptal ohledně sergejů je jestli taky něktrý zůstali úplně až dokonce bez tlumiče, ať už českýho, nebo z nich byl demontován ruskej, a jestli se vůbec demontovali ty ruský a nahrazovali našima, případně jestli pak taky byli změny na střeše.

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2009 7:38 am
od Vladimír_B
Petr Zatrepalek píše:... ještě zkusím někde vyzjistit jak to je s tím hranatým výfukem - zvenčí je sice někde na fotkách vidět čtvercová obruba , ale záběry střechy znám jen na "kulatou" verzi...

V knížce Sergeje je na straně 136 sergej s hranatým výfukem a čs. tlumičem a na straně 168 je ještě jeden, ale tam si nejsem jist tvarem...

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2009 12:07 pm
od boy.rough
Ahoj,
dovolím si přihodit jeden poznatek ze své praxe v LD ČB 1988-1991.
Sergeje v této době měly tlumič výfuku umístěný do střechy lokomotivy. Celé to drželo na venkovních 8 šroubech a uvnitř strojovny na přírubách výfukového potrubí. Tam těch šroubů bylo podstatně víc.
Toto je verze, kterou znám já:
http://sergeje.bilysklep.cz/fotky/781040i.jpg

PříspěvekNapsal: ned 08 lis, 2009 3:40 pm
od Petr Zatrepalek
Tak snad se dílo podařilo - viz zde

http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 9394998786
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 0759964130
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 1923639698
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 9981230514

Upravil jsem střechu, nabarvil interiér, dal nový tabulky a nápis domovského depa (obtisk), nový nárazníky, patinu a la rok cca 1975-77

PříspěvekNapsal: ned 08 lis, 2009 7:21 pm
od Vladimír_B
Podařilo, moc pěkné 8)