Kořistni lokomotivy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Kořistni lokomotivy

Příspěvekod medvidek » ned 11 říj, 2009 4:22 pm

Zdravim,zajimalo by mě jake označeni měly tyto tři lokomotivy-v zavorce označeni čsd (459,399,465) něž přešli pod čsd??? Vyrabi je někdo v DB nebo DR verzi velikost HO??? Měli by to byt německe mašiny a přeznačeni na čsd by neměl byt problem. Nejsem moc zběhly a prosim o zchovyvavost pokud se pletu.
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 11 říj, 2009 4:55 pm

459.0
v provozu do r. 1971
obecné označení 1'D Liberation
výroba Velká Británie
dodáno do ČSR 15 ks

465.0
poslední kus vyřazen 1973
označení u MÁV ř.424
výroba Budapešť
v provozu u ČSD 36 ks

399.0
posl. kus vyřazen 1969
označení u LG jako ř. Gp
výroba Škoda Plzeň
V provozu ČMD, posléze ČSD 6 ks
Nejedná se v pravém slova smyslu o kořistní lokomotivy, prože byly řádně odpordány ČMD v letech 1943-4

Zdroj: Encyklopedie železnic, díly 2 a 3
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod medvidek » ned 11 říj, 2009 5:34 pm

Děkuji za vyčerpavajici odpověd,jěště se zeptam jestli tyto lokomotivy někdo vyrabi jako model ve velikosti HO?????
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 11 říj, 2009 5:39 pm

Na to už Ti musí odpovědět někdo z H0kařů, o tom já jako N-kař nemám přehled...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod radeksindy » pon 12 říj, 2009 10:28 am

459.0 je původem britská lokomotiva, která k nám přišla v rámci poválečné hospodářské pomoci. Její DB ani DR verze neexistuje (vyskytovala se u ČSD, PKP, JŽ a možná i jinde, ale ne v Německu). Pokud chcete model podobné lokomotivy, tak Modelloco vyrábí stavebnici modelu 456.1. Jedná se kombinaci bílého kovu a leptů, cena tomu odpovídá.

399.0 je lokomotiva vyrobená v ČSR pro Litvu, její DR nebo DB verze také neexistuje. Nezbývá než postavit vlastními silami, asi nejlépe z 03.

465.0 narozdíl od výše uvedených se jedná o lokomotivu, která se vyráběla hezkých par let a celkový počet se určitě pohyboval ve stovkách. Takže možná nějaký malosériový výrobce v Maďarsku, ale nejspíše ji nikdo nevyrábí.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod medvidek » pon 12 říj, 2009 5:31 pm

Dobra a netušite kdo vyrabi 456 159 - UNRRA, CLASSIC model ji nabizi jako přdělavku (nejspiš jen přeznačenou za 23990kč a to fakt nedam).
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Jarda H. » pon 12 říj, 2009 6:05 pm

medvidek píše: .....kdo vyrabi 456 159 - UNRRA, CLASSIC model ji nabizi jako přdělavku (nejspiš jen přeznačenou za 23990kč a to fakt nedam).


Cena odpovídá :wink: .... jde zřejmě o kovovou stavebnici firmy DJH Model Loco s možností různě náročných staveb modelu ve verzi ČSD (čerpal jsem z přehledu lokomotiv H0 na netu - více tam není :wink: ). Takže při ceně stavebnice a práce ......
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radeksindy » pon 12 říj, 2009 6:14 pm

Ad 456.1 - Právě to co nabízí různí prodejci u nás, tak je sestavená stavebnice od firmy DJH Modelloco. Na jejich webovych strankach je k mani za 300 liber, coz je pri 28 korunach za libru skoro 8500Kč. Levnější moc k vidění není, v Německu stojí kolem 370 eur. Kdysi tato firma nabízela i řadu 55 DRG, u nas 413.0. Bohužel už z nabídky zmizela.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod medvidek » pon 12 říj, 2009 6:26 pm

Diky moc,jde mi oto nepodporovat předražene prodejce a radši si model postavit nebo přeznačit sam a když stavebnice vyjde i na 10 tisic tak 13 tisic za postaveni mi přijde jako zlodějina :cry:
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod vorisekml » úte 13 říj, 2009 7:16 am

13 000 je dost ale měl jsem jí doma můžu tě upozornit že to byla moje modelářská maturita. Nejrozhozenější stavebnice co jsem dělal. Žádná brnkačka!! A ještě musíš upravovat na ČSD. Dostal jsem to od člověka co to vzdal! Takže byla "částačně postavená", no spíš doprasená. Nejsložitější je pojezd. Bez přípravků na lisování kol a šneků to nepostavíš. A chodové vlastnosti průměrné, přesto že jsou použité dobré motory se setrvačkem. Když bych si spočítal hodiny a chtěl 100,- na hodinu tak by těch 13 000 nestačilo. Nejhorší je že se mě nedaří sehnat další stavebnice. Mám to poobjednaný ve více obchodech (hlavně v cizině) a dva roky nic. Prý výrobce nedodává. Prý se čeká až se jim sejde dostatečný počet objednávek pak jde model do výroby.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod marwin » úte 13 říj, 2009 9:01 am

vorisekml píše:13 000 je dost ale měl jsem jí doma můžu tě upozornit že to byla moje modelářská maturita. Nejrozhozenější stavebnice co jsem dělal. Žádná brnkačka!! A ještě musíš upravovat na ČSD. Dostal jsem to od člověka co to vzdal! Takže byla "částačně postavená", no spíš doprasená. Nejsložitější je pojezd. Bez přípravků na lisování kol a šneků to nepostavíš. A chodové vlastnosti průměrné, přesto že jsou použité dobré motory se setrvačkem. Když bych si spočítal hodiny a chtěl 100,- na hodinu tak by těch 13 000 nestačilo. Nejhorší je že se mě nedaří sehnat další stavebnice. Mám to poobjednaný ve více obchodech (hlavně v cizině) a dva roky nic. Prý výrobce nedodává. Prý se čeká až se jim sejde dostatečný počet objednávek pak jde model do výroby.


Hmmm, tak to me netesi. Vazne jsem uvazoval, ze bych si ji postavil. Myslel jsem ze to bude oddychovka. Nemate nekdo zkusenosti se stavbou lokomotiv od weinerta?
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeksindy » úte 13 říj, 2009 10:36 am

Jednu lokomotivu od Weinerta jsem si chtěl také koupit. Zatím mám jiných rozdělaných modelů dost, takže čekám, jestli se v nabídce Weinerta neobjeví něco lepšího než 52, 64 nebo 86. Ale asi časem dojde na tu 555.0.

Weinert dodává kola už sestavená, takže je o problém méně. Ale celková složitost je určitě vyšší než ModelLoco, ale výrazně přesnější. Na jednom pracovním setkání FREMO jsem koukal dva dny pod ruku chlapíkovi co sestavoval 64 a je to maso :D U některých lokomotiv je rám složen z leptaných plechů několika vrstev a sestavit to tak, aby to jezdilo, je kus umění. Modelloco je proti tomu jednodušší, informace ke stavbě G7.1 (u nás 413.0) lze nalézt třeba tady

http://www.rbd-breslau.de/71-tips/12_mo ... g_7_2.html
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod vorisekml » úte 13 říj, 2009 3:57 pm

No zrovna tu 64 jsem taky dělal a podle mě to bylo jednodušší než stavět tu americkou unrru. Od loco mám meyerku H0e a dělal jsem tu unrru. Meyerka je teď na trhu lepší od Bemo a příští rok by se mohla objevit od Roco. Nechám se překvapit. Od Weinerta jsem dělal 64 pro nějakýho podivína z K.Varů. Koupil u báby ve Wiesau v akci špatnou verzi co má hladké vany a dal mě ranec za sestavení a úpravu na ČSD. A stejně nemá echt ČSD. Roco model by mu udělal víc parády. Ta 64 se mě dělala taky obtížně, něco jsem si nechal pospájet u kolegy na plynu. Ale jinak to šlo, vše do sebe zapadalo, přesně odlité. Stavebnice od Loco jsou složitější (soudím podle těch dvou co jsem dělal) je tam víc práce, díly je nutno občas upravit aby sedly. Nejvíc to mohu porovnat na těch H0e meyerkách- Bemo vede na celé čáře. Taky ty dvě stavebnice od sebe dělí skoro 20 let a to je znát. Já nevím ale když je na trhu seriový byť plastový model radši šáhnu po levnějším seriovém modelu než se pachtit s stavebnicí. Výsledný efekt je většinou vidět jen na kolech, ta celokovová jasně vedou. Karoserie jsou srovnatelné. Konkrétně mluvím o 64 / kde i Roco má kovová kola, ale Wein. je má lepší včetně rozvodu/ Když ale seiriový model není /unrra/ tak nic jiného nezbývá.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků