Stránka 1 z 1

Přestříkání karoserie

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2007 2:57 pm
od hummus
Měl bych dotaz ohledně přestříkání karoserie lokomotivy, která je již od výrobce nastříkána. Karoserie je nastříkáná napůl bíle a napůl tmavě zeleně. Ja bych si ji chtěl přestříkat na červenou. Nebude problém v tom, že mi po dalším nástříku barvy zmizí některé detaily, nebo že bude jiný ostín barvy tam kde byla původně bíla a tam kde byla tmavě zelená? Nebo existuje nějaká možnost jak z karoserie dostat původní barvu?

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2007 6:23 pm
od d72j
Zdar, jsem sice začínající žel.modelář ale v modelaření(hlavně let.)se pohybuji dlouho. Dle mého bych se napokoušel odstranit starou barvu nějakým razantním spůsobem (třeba bruska :lol: ) vzhledem k tetailům. Pokud použiješ kvalitní barvu (revell.agama,humbrol-syntetické) a vhodně ji naředíš určitě na nějaký druhý třetí nástřik dosáhneš svého a o detaily nepříjdeš. Tak neváhej a stříkej :shock:

Re: Přestříkání karoserie

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2007 6:30 pm
od MaHa
hummus píše:Měl bych dotaz ohledně přestříkání karoserie lokomotivy, která je již od výrobce nastříkána. Karoserie je nastříkáná napůl bíle a napůl tmavě zeleně. Ja bych si ji chtěl přestříkat na červenou. Nebude problém v tom, že mi po dalším nástříku barvy zmizí některé detaily, nebo že bude jiný ostín barvy tam kde byla původně bíla a tam kde byla tmavě zelená? Nebo existuje nějaká možnost jak z karoserie dostat původní barvu?

Když je barvy moc tak namočit do louhu (NaOH), jinak podle předchozího příspěvku d72j.

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2007 6:45 pm
od Cermi
Ahoj ,
Ten to problem jsem resil take.A to presne z Roco Sergejem.
Skoncilo to tak, ze jsem to namocil do Purisolu (fa. Agama )
A mam vyzkouseno ze to jde az na plast nebo kov. A nemusis se bat ze prijdes o detaily.

Ahoj
Zdenek CERMAK

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 6:10 am
od Zx1974

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 8:07 am
od Zdenek Valter
Zx1974 píše:Louh vždycky nepomůže. Zkoušel jsem jím odbarvit karoserii Hektora od Tiligu (ČS Train) a vůbec s tím nehnul jen stříbrná se změnila na tmavě šedou to bylo vše. Tak jsem to trochu přebousil dvoutisícovkou brusným papírem, aby nebyly vidět moc přechody mezi jednolivými barvami a pak jsem to stříknul GSI white sufacer kvůli sjednocení povrchu. Detaily, po dalších dvou vrstvách vrchní barvy, nějak neutrpěly.


Souhlasím, že louh na nové barvy nemusí být vůbec účinný, ještě je tu nebezpečí, že pokud ještě reaguje může se zahřát a karoserie do něj vnořená se deformuje. Nové barvy co používá Tillig (Sachsen Modelle) to nerozpouští - viz foto ve fóru Stavba lokomotiv - pojezd pro 810.
Nám se to bohužel stalo při pokusu odbarvit právě karoserii manky :cry: :cry: :cry:

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 10:35 am
od hummus
Děkuji za všechny rady. Asi vyzkouším ten Purisol od Agamy a pak skříň přestříknu Surfacerem a pak už červený nástřik skříně.

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 10:44 am
od Michal Dalecký
hummus píše:Děkuji za všechny rady. Asi vyzkouším ten Purisol od Agamy a pak skříň přestříknu Surfacerem a pak už červený nástřik skříně.
Myslim, ze Purisol funguje jen na synteticke barvy. Barva nabobtná a stáhnete ji jako skraloup. Ma nekdo jinou zkusenost?

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2007 12:26 pm
od Ondřej
Purisol jsem zkousel na barvy Tamyia (akrylove) a GSI rady C (ty hoodne smradlave) a odstranil to taky spolehlive.

PříspěvekNapsal: pát 16 bře, 2007 7:16 pm
od MaHa
Zx1974 píše:Louh vždycky nepomůže. Zkoušel jsem jím odbarvit karoserii Hektora od Tiligu (ČS Train) a vůbec s tím nehnul jen stříbrná se změnila na tmavě šedou to bylo vše. Tak jsem to trochu přebousil dvoutisícovkou brusným papírem, aby nebyly vidět moc přechody mezi jednolivými barvami a pak jsem to stříknul GSI white sufacer kvůli sjednocení povrchu. Detaily, po dalších dvou vrstvách vrchní barvy, nějak neutrpěly.

Myslel jsem jen když už je vrstev barvy moc a detily se začínají ztrácet :!:

Barvení rozvodů

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2007 3:33 pm
od Michal Šuhajda
Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.

Re: Barvení rozvodů

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2007 4:39 pm
od Zdenek Valter
Michal Šuhajda píše:Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.


Já sice nejsem možná ten pravý pro odpověď, ale je fakt, že kluci stříkají rozvod vždy rozebraný.

Re: Barvení rozvodů

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2007 7:30 pm
od Michal Dalecký
Michal Šuhajda píše:Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.
Prave kvuli moznemu slepeni jednotlivych dilu to strikam jednotlive. Ne zvdy jde ale rozvod rozebrat. U patiny napoustim rozvod hodne zredenou barvou a delam to stetcem. To same plati i o kolech lokomotivy. Pokud strikam kola treba na cerno, tak je komplet vyjmu z loko.