T 476.1 /BR 110 ROCO/

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Martin HO » pát 25 pro, 2009 4:18 pm

Zdenku dík za informace. Budou se muset upravovat kardany, nebo to pasuje i co se osové vzdálenosti podvozků týká ?
Martin HO
 

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 25 pro, 2009 6:20 pm

Martin HO píše:Zdenku dík za informace. Budou se muset upravovat kardany, nebo to pasuje i co se osové vzdálenosti podvozků týká ?


Kardany se natáhnout musí. Osobně doporučuji i výměnu prvního šnekového kola a šneku z BR 290 ROCO k převodu do rychla pro zamračenou či brejlovce (. Byly tu i moje fotky, ale bohužel Geocities již nefungují, takže je to teď mimo kuk :-(
Tím je pochopitelně i dána vzdálenost otočných čepů pro tyto dvě lokomotivy a tedy i nutnost nového rámu.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Sandy » pon 28 pro, 2009 7:18 pm

Zdenek Valter píše:
Martin HO píše:
George V. píše:MT chystá kompletní pojezd brejlovce.


Asi počkám, až budou opět k mání podvozky z Atlasek.


Atlaska je určitě lepší volba - i kvůli uchycení čepů (šroubky s osazením).
Jen je asi lepší ji použít celou. Má převody dost do pomala a málokterý jiný než originální točí tak rychle (až 17000 naprázdno) !
Občas jí tu někdo nabízí i jetou - takže doporučuji i tutto volbu.


Z čiré nevědomosti :cry: jsem si na burze koupil takové krásné podvozky. Teprve dodatečně jsem se dozvěděl, že jsou to podvozky k Atlaskám , s koly RP25 :roll:
No, co. Postavil jsem z nich provizorní pojezd z pertinaxu. Motorek jsem použil Mashima MH1626/D/CF. Naprázdno by měl točit 14200 ot/min. Výkon by měl mít 2,15W/7400 ot.
Převod je provizorně jen plastovou hadičkou. Hmotnost je zatím 145 g. Při prvních zkouškách jsem zjistil, že maximální rychlost je necelých 7 vteřin na jeden metr (se zátěží do stoupání). To odpovídá rychlosti 45 km/hod. (v H0).
Bez problémů zvládne šest dvouosých vozů do stoupání 4 cm/m.
Protože podvozky byly zakoupeny na stavbu T444.01, tak si je ponechám. Krásně sednou do odlitku od Číže. Motorek se vejde do představku a kabina zůstane průhledná.
Jen ty RP25ky :cry: :cry: :cry: Zase mi, na druhou stranu, zůstanou pensylvánské podvozky, až se někdy v daleké budoucnosti objeví Hektor (třeba od PMT) :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 29 pro, 2009 6:10 pm

Sandy píše:
Zdenek Valter píše:
Martin HO píše:
George V. píše:MT chystá kompletní pojezd brejlovce.


Asi počkám, až budou opět k mání podvozky z Atlasek.


Atlaska je určitě lepší volba - i kvůli uchycení čepů (šroubky s osazením).
Jen je asi lepší ji použít celou. Má převody dost do pomala a málokterý jiný než originální točí tak rychle (až 17000 naprázdno) !
Občas jí tu někdo nabízí i jetou - takže doporučuji i tutto volbu.


Z čiré nevědomosti :cry: jsem si na burze koupil takové krásné podvozky. Teprve dodatečně jsem se dozvěděl, že jsou to podvozky k Atlaskám , s koly RP25 :roll:
No, co. Postavil jsem z nich provizorní pojezd z pertinaxu. Motorek jsem použil Mashima MH1626/D/CF. Naprázdno by měl točit 14200 ot/min. Výkon by měl mít 2,15W/7400 ot.
Převod je provizorně jen plastovou hadičkou. Hmotnost je zatím 145 g. Při prvních zkouškách jsem zjistil, že maximální rychlost je necelých 7 vteřin na jeden metr (se zátěží do stoupání). To odpovídá rychlosti 45 km/hod. (v H0).
Bez problémů zvládne šest dvouosých vozů do stoupání 4 cm/m.
Protože podvozky byly zakoupeny na stavbu T444.01, tak si je ponechám. Krásně sednou do odlitku od Číže. Motorek se vejde do představku a kabina zůstane průhledná.
Jen ty RP25ky :cry: :cry: :cry: Zase mi, na druhou stranu, zůstanou pensylvánské podvozky, až se někdy v daleké budoucnosti objeví Hektor (třeba od PMT) :lol:


Proč nad RP25 takový pláč ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Sandy » úte 29 pro, 2009 6:33 pm

Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
Zdenek Valter píše:
Martin HO píše:
George V. píše:MT chystá kompletní pojezd brejlovce.


Asi počkám, až budou opět k mání podvozky z Atlasek.


Atlaska je určitě lepší volba - i kvůli uchycení čepů (šroubky s osazením).
Jen je asi lepší ji použít celou. Má převody dost do pomala a málokterý jiný než originální točí tak rychle (až 17000 naprázdno) !
Občas jí tu někdo nabízí i jetou - takže doporučuji i tutto volbu.


Z čiré nevědomosti :cry: jsem si na burze koupil takové krásné podvozky. Teprve dodatečně jsem se dozvěděl, že jsou to podvozky k Atlaskám , s koly RP25 :roll:
No, co. Postavil jsem z nich provizorní pojezd z pertinaxu. Motorek jsem použil Mashima MH1626/D/CF. Naprázdno by měl točit 14200 ot/min. Výkon by měl mít 2,15W/7400 ot.
Převod je provizorně jen plastovou hadičkou. Hmotnost je zatím 145 g. Při prvních zkouškách jsem zjistil, že maximální rychlost je necelých 7 vteřin na jeden metr (se zátěží do stoupání). To odpovídá rychlosti 45 km/hod. (v H0).
Bez problémů zvládne šest dvouosých vozů do stoupání 4 cm/m.
Protože podvozky byly zakoupeny na stavbu T444.01, tak si je ponechám. Krásně sednou do odlitku od Číže. Motorek se vejde do představku a kabina zůstane průhledná.
Jen ty RP25ky :cry: :cry: :cry: Zase mi, na druhou stranu, zůstanou pensylvánské podvozky, až se někdy v daleké budoucnosti objeví Hektor (třeba od PMT) :lol:


Proč nad RP25 takový pláč ;-)

Protože jsem před lety odfláknul položení kolejí :roll: a počítám, že si budu muset pořídit nehodový vlak. :cry:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 29 pro, 2009 7:06 pm

Sandy píše:
Zdenek Valter píše:
.....

Proč nad RP25 takový pláč ;-)


Protože jsem před lety odfláknul položení kolejí :roll: a počítám, že si budu muset pořídit nehodový vlak. :cry:


To chceš říct, že Ti to vypadává ? :o

Není to spíš malou hmotností vozidla ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Sandy » úte 29 pro, 2009 10:12 pm

Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
Zdenek Valter píše:
.....

Proč nad RP25 takový pláč ;-)


Protože jsem před lety odfláknul položení kolejí :roll: a počítám, že si budu muset pořídit nehodový vlak. :cry:


To chceš říct, že Ti to vypadává ? :o

Není to spíš malou hmotností vozidla ?

No,občas jo. Ale je to ještě "neučesané". Nemám žádné zkušenosti s různými typy motorků. Je to můj první pojezd, takže zatím nevím, jaké mají být např. vůle mezi podvozkem a deskou rámu. Zjistil jsem třeba, že otvor v rámu 2,15 mm, kterým prochází šroubek (2 mm) na přišroubování podvozků je málo. Podvozky nedokázaly kopírovat na vzestupnicích :?: koleje. Zlepšilo se to po převrtání na 2,50 mm. Váha hraje , samozřejmě, také svou roli. Ve finále bych se chtěl dostat alespoň na 250 g. Ale teď jsem rád, že mi to jezdí tak, jak jsem si představoval. Maximální rychlost je v této sestavě taková, jakou bych očekával např. na trati Zadní Třebáň - Lochovice nebo na Posázavském pacifiku. Změna rychlosti je v celém rozsahu regulace plynulá, jezdí to i krásně krokem. Jízdní vlastnosti mi zatím připomínají Hektora od ČStrainu. Nevím ale, jestli je to dobře nebo špatně :roll:
Moje kolejiště také není nic moc. Nazývám ho cvičné. Původně mělo sloužit jen na vyzkoušení postupů stavby a tak jsem si nedával moc záležet na precisnosti. Ale časem jsem udělal tolik úprav, že je mi líto se s ním rozloučit. Nikdy bych nevěřil, že mi tak přiroste k srdci. Je to jak s prvním dítětem.:lol:
Na části je ještě plechové kolejivo s několika "prasárnami" :oops: , které bych dneska ani na cvičném neudělal. Alespoň mě to donutí na zbytku položit profilové kolejivo ( k čemuž se již delší dobu chystám).
Pokusím se pravidelně informovat o dalším postupu.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Sandy » stř 30 pro, 2009 1:25 pm

Zatím to vypadá takhle:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/pojezdy/#atlas3.jpg
Náhon bude kardany, na motorek přijdou nalisovat dva setrvačníky a místo matek bude olověné závaží.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod George V. » čtv 31 pro, 2009 8:03 am

...akorát ty pensylvány asi nikde nepoužiješ. V provedení ČKD vypadají trochu jinak a hlavně nemají kluzná ložiska.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 01 led, 2010 8:40 pm

Sandy píše:Zatím to vypadá takhle:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/pojezdy/#atlas3.jpg
Náhon bude kardany, na motorek přijdou nalisovat dva setrvačníky a místo matek bude olověné závaží.


Ještě mne napadá když vidím Tvoje fotky jestli tam máš úpravu rámu jako je v originále.

Tady moje fotky testovacího rámu pro podvozky Atlas (původne pro zamračenou).
Celý rám:
Obrázek
Kolíbka detail:
Obrázek
Prstýnek detail:
Obrázek
Podvozek na kolíbce:
Obrázek
Podvozek na prstýnku:
Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Sandy » ned 03 led, 2010 9:21 pm

Zdenek Valter píše:
Sandy píše:Zatím to vypadá takhle:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/pojezdy/#atlas3.jpg
Náhon bude kardany, na motorek přijdou nalisovat dva setrvačníky a místo matek bude olověné závaží.


Ještě mne napadá když vidím Tvoje fotky jestli tam máš úpravu rámu jako je v originále.

Tady moje fotky testovacího rámu pro podvozky Atlas (původne pro zamračenou).
Celý rám:
Obrázek
[/img]

To samozřejmě nemám. Pojezd z Atlasky jsem neměl v ruce, takže to neznám. ale předpokládal jsem, že tam něco podobné bude muset být. Zatím jsem asi tady :
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/pojezdy/#ram1.jpg
Teď řeším jiný problém. Ochoz mám ve výšce 16 mm (+ výška kolíbky nebo prstýnku). Podle typáku by měl být 14,3. A teď, babo, raď :!: :lol: :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 03 led, 2010 10:23 pm

Sandy píše:To samozřejmě nemám. Pojezd z Atlasky jsem neměl v ruce, takže to neznám. ale předpokládal jsem, že tam něco podobné bude muset být. Zatím jsem asi tady :
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/pojezdy/#ram1.jpg
Teď řeším jiný problém. Ochoz mám ve výšce 16 mm (+ výška kolíbky nebo prstýnku). Podle typáku by měl být 14,3. A teď, babo, raď :!: :lol: :lol:


No já naměřil 12,6 mm od temene kolejnice k vrcholu podvozku.
Nevím z čeho máš ten ochoz je li to MS plech 0,3 mm. pak je fakt, že to není pro tento typ rámu a zejména takovou tloušťku.
Řešení však může být prosté kolíbka i prstýnek může být jen na šířku podvozkového domku tedy jako základ rámu můžeš zvolit jen nosný trám mezi čepy podvozků a tak tyhle prvky schovat do skříně.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: T 476.1 /BR 110 ROCO/

Příspěvekod vorisekml » úte 07 pro, 2010 7:34 pm

Na příští rok uvede Roco basis model BR 111 027-9.

http://www.modellbahnen-licht.de/Modell ... Ep-IV.html

Takže kdo prošvihl setovku bude mít příští rok možnost koupit basis model na přestavbu na T 476.0. Převodovky budou od německého výrobce příští rok také k sehnání za cenu okolo 20,-€. Více k převodovkám upřesním po osobním jednání s malovýrobcem.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků