Stránka 1 z 1

remotorizace pojezdů Vilinger

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 10:50 am
od Tomáš
má už někdo s tímhle zkušenosti?mám na mysli jestli už někdo měnil ten klasickej motorek od Megatronu za Maschinu v pojezdu p.Vilingera. (TT)
Chtěl bych totiž prubnout jak na tom pojezd bude.S obyčejným motorkem to není zlé,ale všichni básníte o Maschiině tak to chci zkusit.
Prvně by mě zajímalo co za typ? Něco jsem už probíral s Vvittym,takže hrubou představu mám.Ovšem rád bych slyšel od někoho tenhle typ je kompromis při zachování původních převodů.Ano na to bych málem zapoměl,převody zůstanou původní,jen změna motoru a byl bych rád kdyby pojezd byl spíš do tažné síly,jak do rychla

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 12:17 pm
od Popopo
Do pojezdu T466.0 H0 od Villingera jsem dosadil Mashimu 16/20. Rozhodne se neda mluvit o vyraznem zlepseni. Snad v nizsich rychlostech, hluk je stale relativne vysoky stale.

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 12:58 pm
od Tomáš
tak s hlukem se asi nic dělat nedá,to dělájí asi ty kovový převody,s tím jsem smířen,ale jak se zelepší třeba tažná síla s maschinou?

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 2:04 pm
od Popopo
Taznou silu jsem neporovnaval, ale necekal bych vyrazny rozdil. Zlepseni, ktere jsem pozoroval byl klidnejsi rozjezd a plynulejsi pomala jizda.
Z meho pohledu je pro takovou konstrukci pojezdu Mashima celkem zbytecna.

Re: remotorizace pojezdů Vilinger

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 2:24 pm
od Zdenek Valter
Tomáš píše:má už někdo s tímhle zkušenosti?mám na mysli jestli už někdo měnil ten klasickej motorek od Megatronu za Maschinu v pojezdu p.Vilingera. (TT)
Chtěl bych totiž prubnout jak na tom pojezd bude.S obyčejným motorkem to není zlé,ale všichni básníte o Maschiině tak to chci zkusit.
Prvně by mě zajímalo co za typ? Něco jsem už probíral s Vvittym,takže hrubou představu mám.Ovšem rád bych slyšel od někoho tenhle typ je kompromis při zachování původních převodů.Ano na to bych málem zapoměl,převody zůstanou původní,jen změna motoru a byl bych rád kdyby pojezd byl spíš do tažné síly,jak do rychla


No v malých modelech TT je otázka jak moc točí původní motor.
Myslím si, že malé motory Mashima 10xx a 12 xx oproti klasice točí výrazně více. Moje zkušenost, že výměna Mashima motoru v pojezdu M296 pleticha mu dost prospěla. Ovšem nebylo to jen o výměně motoru - nové setrvačníky a přesnější kardanová pouzdra rozhodně chod zklidnila zejména v nižších otáčkách.
Ovšem zásadní bylo, že zde použitá Mashima 1632 má dost blízké otáčky původnímu motoru [cca jen o 1/3 vyšší než motor původní].

původní pojezd:
http://www.geocities.com/zdenekvalter/p ... 6/M296.jpg

Upravený pojezd:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 5:10 pm
od Tomáš
zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 6:17 pm
od Zdenek Valter
Tomáš píše:zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630


No vida to je rozsah cca 14000 otáček !

Z vittyho stránek bych si v tom případě vybral Mashima 1624.
http://www.pojezdy.eu/mashima/mashima.html

Ze stránek dosud patrno, že zatím nejsou dostupné kdežto 1624 má k dispozici. ;-)

Jen pozor Mashima je rozmery přibližně proti původnímu motoru o dost menší !!!

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 6:45 pm
od vvitty
1626 a 1630 jsou objednane, zaplacene a budou v rijnu. Zatim spise kusove mnozstvi.
1624 jsou k dispozici hned :-)

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 9:13 pm
od cíba
Hele, asi to sem nepatří, ale když už jste u těch motorů a jejich otáček... Chystám se na čmeláka a mám tu na něj připravenou nohabku Roco. Musím ale udělat novej rám a chtěl bych do něj asi použít motor Mashima, ptž jsou zdá se užší a nižší, což bych potřeboval a naopak delší, což mi nevadí. No chci se prostě zeptat, nevíte kolik cca točí motor Roco (ten velký), který je např. v Sergejích a Nohabkách?

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 9:50 pm
od Zdenek Valter
cíba píše:Hele, asi to sem nepatří, ale když už jste u těch motorů a jejich otáček... Chystám se na čmeláka a mám tu na něj připravenou nohabku Roco. Musím ale udělat novej rám a chtěl bych do něj asi použít motor Mashima, ptž jsou zdá se užší a nižší, což bych potřeboval a naopak delší, což mi nevadí. No chci se prostě zeptat, nevíte kolik cca točí motor Roco (ten velký), který je např. v Sergejích a Nohabkách?


Točí oproti velkým Mashima motorům cca o 1/4.

Porovnání motorů na převodovce ATLAS s rychlejším převodem z ROCO 295 - převodový poměr 1:18,2 průměr kola 11,4 mm z loňské Komorní Lhotky.

tromu odpovídají vypočtené otáčky motorů

Mashima 1833 - 77 km/h = 7435 ot/min
Mashima 1824 - 90 km/h = 8690 ot/min
Mashima 1632 - 90 km/h = 8690 ot/min
Roco - 100 km/h = 9655 ot/min
Atlas/ROCO - 140 km/h = 13518 ot/min

PříspěvekNapsal: čtv 27 srp, 2009 8:42 am
od Tomáš
Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630


No vida to je rozsah cca 14000 otáček !

Z vittyho stránek bych si v tom případě vybral Mashima 1624.
http://www.pojezdy.eu/mashima/mashima.html

Ze stránek dosud patrno, že zatím nejsou dostupné kdežto 1624 má k dispozici. ;-)

Jen pozor Mashima je rozmery přibližně proti původnímu motoru o dost menší !!!



Tak MIG 2025 má délku 25mm ovšem nějak jsem nenašel délku i s osičkami.Maschina 1624 má délku 24,5mm....takže to by snad mohlo sednout...pravdou je že p.Vilinger má ty osky zakrácené,to vím 100% protože mi doma ležíi origo motor 2025....nejlepší asi bude když změřím komplet délku toho MIGU i s oskama a podle toho vyberu patřičnou velikost Maschiny změřenou stejným způsobem