remotorizace pojezdů Vilinger

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

remotorizace pojezdů Vilinger

Příspěvekod Tomáš » stř 26 srp, 2009 10:50 am

má už někdo s tímhle zkušenosti?mám na mysli jestli už někdo měnil ten klasickej motorek od Megatronu za Maschinu v pojezdu p.Vilingera. (TT)
Chtěl bych totiž prubnout jak na tom pojezd bude.S obyčejným motorkem to není zlé,ale všichni básníte o Maschiině tak to chci zkusit.
Prvně by mě zajímalo co za typ? Něco jsem už probíral s Vvittym,takže hrubou představu mám.Ovšem rád bych slyšel od někoho tenhle typ je kompromis při zachování původních převodů.Ano na to bych málem zapoměl,převody zůstanou původní,jen změna motoru a byl bych rád kdyby pojezd byl spíš do tažné síly,jak do rychla
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Popopo » stř 26 srp, 2009 12:17 pm

Do pojezdu T466.0 H0 od Villingera jsem dosadil Mashimu 16/20. Rozhodne se neda mluvit o vyraznem zlepseni. Snad v nizsich rychlostech, hluk je stale relativne vysoky stale.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Tomáš » stř 26 srp, 2009 12:58 pm

tak s hlukem se asi nic dělat nedá,to dělájí asi ty kovový převody,s tím jsem smířen,ale jak se zelepší třeba tažná síla s maschinou?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Popopo » stř 26 srp, 2009 2:04 pm

Taznou silu jsem neporovnaval, ale necekal bych vyrazny rozdil. Zlepseni, ktere jsem pozoroval byl klidnejsi rozjezd a plynulejsi pomala jizda.
Z meho pohledu je pro takovou konstrukci pojezdu Mashima celkem zbytecna.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: remotorizace pojezdů Vilinger

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 26 srp, 2009 2:24 pm

Tomáš píše:má už někdo s tímhle zkušenosti?mám na mysli jestli už někdo měnil ten klasickej motorek od Megatronu za Maschinu v pojezdu p.Vilingera. (TT)
Chtěl bych totiž prubnout jak na tom pojezd bude.S obyčejným motorkem to není zlé,ale všichni básníte o Maschiině tak to chci zkusit.
Prvně by mě zajímalo co za typ? Něco jsem už probíral s Vvittym,takže hrubou představu mám.Ovšem rád bych slyšel od někoho tenhle typ je kompromis při zachování původních převodů.Ano na to bych málem zapoměl,převody zůstanou původní,jen změna motoru a byl bych rád kdyby pojezd byl spíš do tažné síly,jak do rychla


No v malých modelech TT je otázka jak moc točí původní motor.
Myslím si, že malé motory Mashima 10xx a 12 xx oproti klasice točí výrazně více. Moje zkušenost, že výměna Mashima motoru v pojezdu M296 pleticha mu dost prospěla. Ovšem nebylo to jen o výměně motoru - nové setrvačníky a přesnější kardanová pouzdra rozhodně chod zklidnila zejména v nižších otáčkách.
Ovšem zásadní bylo, že zde použitá Mashima 1632 má dost blízké otáčky původnímu motoru [cca jen o 1/3 vyšší než motor původní].

původní pojezd:
http://www.geocities.com/zdenekvalter/p ... 6/M296.jpg

Upravený pojezd:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Tomáš » stř 26 srp, 2009 5:10 pm

zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 26 srp, 2009 6:17 pm

Tomáš píše:zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630


No vida to je rozsah cca 14000 otáček !

Z vittyho stránek bych si v tom případě vybral Mashima 1624.
http://www.pojezdy.eu/mashima/mashima.html

Ze stránek dosud patrno, že zatím nejsou dostupné kdežto 1624 má k dispozici. ;-)

Jen pozor Mashima je rozmery přibližně proti původnímu motoru o dost menší !!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » stř 26 srp, 2009 6:45 pm

1626 a 1630 jsou objednane, zaplacene a budou v rijnu. Zatim spise kusove mnozstvi.
1624 jsou k dispozici hned :-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod cíba » stř 26 srp, 2009 9:13 pm

Hele, asi to sem nepatří, ale když už jste u těch motorů a jejich otáček... Chystám se na čmeláka a mám tu na něj připravenou nohabku Roco. Musím ale udělat novej rám a chtěl bych do něj asi použít motor Mashima, ptž jsou zdá se užší a nižší, což bych potřeboval a naopak delší, což mi nevadí. No chci se prostě zeptat, nevíte kolik cca točí motor Roco (ten velký), který je např. v Sergejích a Nohabkách?
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 26 srp, 2009 9:50 pm

cíba píše:Hele, asi to sem nepatří, ale když už jste u těch motorů a jejich otáček... Chystám se na čmeláka a mám tu na něj připravenou nohabku Roco. Musím ale udělat novej rám a chtěl bych do něj asi použít motor Mashima, ptž jsou zdá se užší a nižší, což bych potřeboval a naopak delší, což mi nevadí. No chci se prostě zeptat, nevíte kolik cca točí motor Roco (ten velký), který je např. v Sergejích a Nohabkách?


Točí oproti velkým Mashima motorům cca o 1/4.

Porovnání motorů na převodovce ATLAS s rychlejším převodem z ROCO 295 - převodový poměr 1:18,2 průměr kola 11,4 mm z loňské Komorní Lhotky.

tromu odpovídají vypočtené otáčky motorů

Mashima 1833 - 77 km/h = 7435 ot/min
Mashima 1824 - 90 km/h = 8690 ot/min
Mashima 1632 - 90 km/h = 8690 ot/min
Roco - 100 km/h = 9655 ot/min
Atlas/ROCO - 140 km/h = 13518 ot/min
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Tomáš » čtv 27 srp, 2009 8:42 am

Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:zajímavé informace :shock: p.Vilinger používá do pojezdů motor MIG 2025 BS 12V http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php
Bohužel na stránkách se těch informací moc nedozvím.
Byly mi navrhuty motorky maschina 1626 a 1630


No vida to je rozsah cca 14000 otáček !

Z vittyho stránek bych si v tom případě vybral Mashima 1624.
http://www.pojezdy.eu/mashima/mashima.html

Ze stránek dosud patrno, že zatím nejsou dostupné kdežto 1624 má k dispozici. ;-)

Jen pozor Mashima je rozmery přibližně proti původnímu motoru o dost menší !!!



Tak MIG 2025 má délku 25mm ovšem nějak jsem nenašel délku i s osičkami.Maschina 1624 má délku 24,5mm....takže to by snad mohlo sednout...pravdou je že p.Vilinger má ty osky zakrácené,to vím 100% protože mi doma ležíi origo motor 2025....nejlepší asi bude když změřím komplet délku toho MIGU i s oskama a podle toho vyberu patřičnou velikost Maschiny změřenou stejným způsobem
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: nadkachna a 13 návštevníků