Motorizace Brejlovce od ČS trainu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Pojezd Pleticha

Příspěvekod pavmar » ned 10 úno, 2008 8:17 pm

Ahoj já ho taky motorizoval a použil jsem pojezd od Pletichy a po drobné upravě spodního rámu tam sedne jak ulitej jen narazniky jsou cca 0,5-1mm výše než by měly, ale u dalšího to pořeším lehkým ubroušeném pojezdu a nebo domluvou s panem Pletichou ajízdní vlastnosti jsou super
.
pavmar
 
Příspěvky: 284
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod George V. » sob 01 bře, 2008 5:30 pm

Hodlám si na své kolejiště pořídit také brejlovce. Chtěl bych si koupit hotovou maketu od ČSTrainu a namontovat do ní pojezd ze své staré V100 od Gutzolda. Máte někdo zkušenosti s rozebráním hotové makety? Jde to snadno, nebo je to nějak slepené? Co je třeba ještě dokoupit (kromě kardanek)? Poraďte, prosím.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Houmr » sob 01 bře, 2008 6:18 pm

Nechceš radši použít novější pojezd? On ten Gutzold je utrpení. Vždyť teď je od Roco V100 s parádním pojezdem. Maketa bývá slepená, ale rozumným tahem jsem ji vždy rozdělal.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Martin HO » sob 01 bře, 2008 6:59 pm

Já jsem rovněž motorizoval maketu Brejlovce pojezdem p. Pletichy. Jezdí jako hodinky, líp než originál (ČS TRAIN).
Martin HO
 

Příspěvekod jobr » sob 01 bře, 2008 11:31 pm

Houmr píše:Nechceš radši použít novější pojezd? On ten Gutzold je utrpení. Vždyť teď je od Roco V100 s parádním pojezdem. Maketa bývá slepená, ale rozumným tahem jsem ji vždy rozdělal.


No koukal jsem na tu V100 od Roco, ale i s chlupama se to pouzit neda a cena take neni uplne lidova na zruseni pojezdu. Nedala by se pouzit i ta nova BR 114/BR 204?
Uživatelský avatar
jobr
 
Příspěvky: 124
Registrován: sob 01 bře, 2008 11:25 pm

Příspěvekod StandaR » ned 02 bře, 2008 12:19 am

BR204/114 je to samy jako V 100, takže nevidim nejmenší problém
StandaR
 
Příspěvky: 646
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 02 bře, 2008 7:21 am

Abe Simpson píše:BR204/114 je to samy jako V 100, takže nevidim nejmenší problém
Chlapi, to je omyl. BR204/114/110 je rozmerove jina a vhodnejsi nez V100 !!!!
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod George V. » ned 02 bře, 2008 7:43 am

Co je špatného na jízdních vlastnostech pojezdu od Gutzolda. Jezdil jsem roky s V100 a vždy patřila svými jízdními vlastnostmi k tomu lepšímu na mém kolejišti (samozřejmě v té době..).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 02 bře, 2008 7:50 am

George V. píše:Co je špatného na jízdních vlastnostech pojezdu od Gutzolda. Jezdil jsem roky s V100 a vždy patřila svými jízdními vlastnostmi k tomu lepšímu na mém kolejišti (samozřejmě v té době..).
Ony ty prevodovky Gutzold jsou robusni a dobre, problem byl spis s motorem. Osobne mam postaveny model na podvozcich GU, k tomu novy motor s setrvacnikem, nove dvojkoli a nove sneky v podvozcich a super jizdni vlastnosti. Takze taky je nezatracuji, dejte si ale pozor na pouziti "jetych" masin a hlavne na "smajdajici" dvojkoli. U bazarovych BR110 jsou jiz hodne vyjeta ulozeni naprav.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Martin HO » ned 02 bře, 2008 7:55 am

Ale v "originál" modelu Brejlovce od CS Train jsou přece použity střeva z V 100, ne?

A přesto maketa s pojezdem od p. Pletichy jezdí líp než originál (tedy střeva z pojezdu V 100 PIKO).

Jestli se v něčem mýlím, tak mne opravte. Dík!
Martin HO
 

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 02 bře, 2008 8:11 am

V100 od Guetzolda a případně i jiné tomu podobné konstrukce určitě jezdí.
Ovšem zkuste si to srovnat třeba právě s tou V114 od ROCO.
ROCO [a dnes i pochopitelně další výrobci] klade důraz na správné převody.
Široké rovné čelní zuby malého modulu [0,4] ve spojení s pětipólovými motory zaručují mnohem menší vůli v převodech a tím i podstatně větší použitelný rozsah rychlostí a to zejména k těm nejnižším.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » ned 02 bře, 2008 8:45 am

Jo, ty šmajdající dvojkolí znám, ale tohle je problém hlavné BR 118 kvůli většímu rozvoru podvozku. Dá se to nějak opravit? Jak je to s novými dvojkolími Gutzold. Dají se bez problému použít se starými šneky?

Ještě k tomu rozebrání makety, moc jste mne nepotěšili. Máte někdo nějaký tip kde a jak zapáčit, abych to hned nezničil? Přeci jenom ta cena není malá. Dík.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 02 bře, 2008 8:49 am

George V. píše:Jo, ty šmajdající dvojkolí znám, ale tohle je problém hlavné BR 118 kvůli většímu rozvoru podvozku. Dá se to nějak opravit? Jak je to s novými dvojkolími Gutzold. Dají se bez problému použít se starými šneky?

Ještě k tomu rozebrání makety, moc jste mne nepotěšili. Máte někdo nějaký tip kde a jak zapáčit, abych to hned nezničil? Přeci jenom ta cena není malá. Dík.
Ty dvojkoli asi neopravis. Lepsi je pouzit ty nove, ktere bez problemu vymenis a funguji se starymi sneky. MAketu rozlep tak, ze vyjmi pluhy, vnitrni ram i s nadrzi a pak zevnitr zatlac prstem presne ve stredu skrine, tam je to prilepene. To aby kastli nelepili jim rikam vzdy kdyz jedu pro zbozi, uz leta bezuspesne.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod jobr » ned 02 bře, 2008 9:56 am

Tak to byl mazec. Po tydnu co jsem si Brejlovce prinesl a na podobny dotaz dostal stejnou odpoved jsem konecne ziskal odhodlani dotahnout to do konce. Brejlovec byl zalepeny na sesti mistech, pod kazdym uchytem a uprostred. Ve stredni casti byla lepena cast dlouha pres dva centimetry. Nakonec to jen lehce odnesl pojezd, divim se, co ten plast vydrzi. Karoserie byla vyhnuta tak, ze jsem by presvedcen, ze musi prasknout.

Takze pekne dekuji cstrainu za adrenalinovy zazitek, ale kdybych chtel, umim si to prilepit sam! Opravdu tuto sluzbu nepotrebujeme, Vasi nespokojeni zakaznici.
Michalovi i Houmrovi dekuji za podporu, bez ni bych se toho neodvazil :-(
Uživatelský avatar
jobr
 
Příspěvky: 124
Registrován: sob 01 bře, 2008 11:25 pm

Příspěvekod George V. » ned 02 bře, 2008 11:30 am

Ty dvojkolí za to nemůžou. Problém je v uložení, které se vyběhá - jak stranově tak "hloubkově", takže pak vznikají i odpory v převodech, hlavně při projíždění oblouků. Ta nová dvojkolí to řeší jedině v případě, že by měla silnější osičky...

Maketu budu zřejmě objednávat na modely.biz (až k tomu najdu odvahu) - mohu Vás p. Dalecký požádat o její "rozlepení" před dodáním? Přeci jen s tím máte více zkušeností...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků