151.018-9

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

151.018-9

Příspěvekod 151.018-9 » stř 13 kvě, 2009 4:29 am

Tak sem začal s přestavbou z ES499.0001 na 151.018-9 . Sice jsem dlouho váhal ale přece jen sem se do toho dal . Zatím jem ubrousil dole trafo a 3 řadu žaluzií . A chtěl bych se zeptat nemáte někdo v ND tu mřížku co je u ES 499 u odporníků ? Já jí bouhužel nemám . Fotky dodám .
Miluju 350 ; 151 ; 150 ; 363 ;362 ;163;162; 371; a halvně 749 a H0
151.018-9
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 21 bře, 2009 10:03 am
Bydliště: Mořina 42

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 13 kvě, 2009 9:11 am

Tu kastli jsi brousit nemusel, stačilo koupit krásný odlitek 150/151 od Číže - je to to nej co jsem od něj dosud viděl... Budu ho používat na svůj "banán" s pojezdem z bastarda.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod 151.018-9 » stř 13 kvě, 2009 5:44 pm

Petr Zatrepalek píše:Tu kastli jsi brousit nemusel, stačilo koupit krásný odlitek 150/151 od Číže - je to to nej co jsem od něj dosud viděl... Budu ho používat na svůj "banán" s pojezdem z bastarda.
No , nad tím sem přemýšlel ale máme tu borblém a to ten že zatím se neumím moc ohánět s frézkou a bojím se toho tak jsem jej nekoupil . A pojezd z bastarda ? Ten si bohužel v mém věku dovolit nemohu .
Miluju 350 ; 151 ; 150 ; 363 ;362 ;163;162; 371; a halvně 749 a H0
151.018-9
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 21 bře, 2009 10:03 am
Bydliště: Mořina 42

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 14 kvě, 2009 7:42 am

Frézku nepotřebuješ - ten Čížův banán je de facto upravená původní PIKO kastle do správných rozměrů a vzhledu. Stačí jen použít vhodnou pilku, vrtáčky na odvrtání oken, pilník na jejich dočištění a nějaký ten hrubý šmirgl na postupné odbrušování spodního nálitku - brousíš to z vnitřní strany kastle dokud se ti nevytvoří "blanka" co odlomíš nebo skalpelem odřízneš. Zábava max na 1 večer! Právě že se vycházelo z té PIKO Krysy tak je to super kastle, bez "obvyklých" tlustých stěn odlitku a supertlustou střechou. Takhle ti to bude s malou úpravou pasovat i na původní pojezd z ES499!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 14 kvě, 2009 7:46 am

Mimochodem, na odbrušování používám i hrubé šmirgly na nehty co se daj koupit v každé drogerce - je to nalepený šmirgl na relativně tuhé vrstvě gumy, dá se s tím dělat i za mokra a hlavně - při broušení se ti neudělal "vlny" jako když šmirgl držíš v prstech!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod 151.018-9 » čtv 14 kvě, 2009 5:22 pm

Petr Zatrepalek píše:Frézku nepotřebuješ - ten Čížův banán je de facto upravená původní PIKO kastle do správných rozměrů a vzhledu. Stačí jen použít vhodnou pilku, vrtáčky na odvrtání oken, pilník na jejich dočištění a nějaký ten hrubý šmirgl na postupné odbrušování spodního nálitku - brousíš to z vnitřní strany kastle dokud se ti nevytvoří "blanka" co odlomíš nebo skalpelem odřízneš. Zábava max na 1 večer! Právě že se vycházelo z té PIKO Krysy tak je to super kastle, bez "obvyklých" tlustých stěn odlitku a supertlustou střechou. Takhle ti to bude s malou úpravou pasovat i na původní pojezd z ES499!
Opravdu ?? Tak to si ho koupím a tu ES 499 zahodím . Jniak díky .
Miluju 350 ; 151 ; 150 ; 363 ;362 ;163;162; 371; a halvně 749 a H0
151.018-9
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 21 bře, 2009 10:03 am
Bydliště: Mořina 42

Příspěvekod Marve » čtv 25 bře, 2010 11:55 am

Také jsem si nedávno pořídil odlitky od pana Číže na 150 i na 151. Vypadají fakt perfektně a řekl bych, že se starými kastlemi od Pika již nemají nic moc společného...
Problém se ale ukázal v tom, že jsou o dost menší (oproti karosérii Piko jsou cca o 5 mm kratší) a to už je pro mně dost problém dostat na pikácký pojezd BR180/371/372. I přes boky je to dost natěsno i při vybroušení vcelku do tenka - víc vybrousit už bych se bál, že to praskne...
Ale zmiňuji to hlavně proto, že se asi vracím k variantě přestavby starých karosérií...
Už jsem začal a mám tu klasický problém s jednou řadou žaluzií navíc - na jedné kastli jsem zkusil řadu vyříznout a vlepit tam výřezek z karosérie BR180, u druhý jsem je zatmelil a pak na břebroušený nalepil profily Evergreen.
Řekl bych, že jsem tomu věnoval odpovídající péči, ale asi jsem náročnej, protože ani s jedním výsledkem nejsem spokojen - pořád mi přijde, že je poznat zásah do karosérie...
Chci se proto zeptat, jestli někdo nemá na tento problém ještě nějakou jinou metodu, jak docílit co nejlepšího výsledku?
Marve
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 13 kvě, 2009 7:39 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod luboš32 » čtv 25 bře, 2010 4:38 pm

Mám upně stejný problém s kastlemi 150 a 151 od Číže.Porovnával jsem je s kastlemi od PIKA a je o dost kratší.Pojezd z BR180 nenasadím pokud neodšroubuji oba díly s pluhama a spřáhly :evil:
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Marve » čtv 25 bře, 2010 5:40 pm

luboš32 píše:Mám upně stejný problém s kastlemi 150 a 151 od Číže.Porovnával jsem je s kastlemi od PIKA a je o dost kratší.Pojezd z BR180 nenasadím pokud neodšroubuji oba díly s pluhama a spřáhly :evil:


Jednu jsem nakonec dodělal, ale musel jsem hodně obrousit čelní části rámů a nakonec i ty díly s pluha a spráhly a to bohužel až tak, že pružinka, která má na starost pružnost kulisy tam drží jen na dobrý slovo... Opravdu nic příjemnýho.
A o tom, jak do toho pak ještě nacpat interiér a osvětlení ani nemluvím...
Proto raději staré Piko...
Marve
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 13 kvě, 2009 7:39 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod luboš32 » čtv 25 bře, 2010 6:00 pm

Marve píše:Proto raději staré Piko...

Nebo lept od DK model.Sám jsem si jeden koupil a je to něco jiného než odlitek(myslím tím tu 150/151)
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Marve » pát 26 bře, 2010 10:46 am

luboš32 píše:
Marve píše:Proto raději staré Piko...

Nebo lept od DK model.Sám jsem si jeden koupil a je to něco jiného než odlitek(myslím tím tu 150/151)


A jak se Vám s tím pracovalo?
Kromě železnice dělám taky kity, takže lepty znám spíš jen jako doplňky a mám z toho celkem obavu, pouštět se do neznámé technologie...
Marve
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 13 kvě, 2009 7:39 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod luboš32 » pát 26 bře, 2010 11:41 am

4 Marve: "Vám" ?? Ještě nejsem tak starej( let) abych si nechal vykat :) S leptem se mi pracovalo dobře.Řekl bych,že na tom není nic složitého.
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Marve » pát 26 bře, 2010 11:57 am

luboš32 píše:4 Marve: "Vám" ?? Ještě nejsem tak starej( let) abych si nechal vykat :) S leptem se mi pracovalo dobře.Řekl bych,že na tom není nic složitého.


Ok! ;)
Začínám bejt nalomenej...
Kdyby to bylo hranatý jako Eso, tak by asi nebylo co řešit... Ale ty obliny na čele..? No, ještě o tom popřemýšlím.
A na jakým to máš pojezdu - Piko nebo Roco? Jak to šlo usadit?
Z leptů mám 186, 714 a nějaký bardotky a to je taky vždycky "zábava" to usadit tak, aby se to nehejbalo, sedělo to co nejpřesněji a ještě se zachoval plný rejd apod...
Marve
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 13 kvě, 2009 7:39 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod luboš32 » pát 26 bře, 2010 12:07 pm

Mám to na pojezdu PIKO z BR180.Kastle z leptu ,když je hotová musí se uvnitř trochu upravit ,ale potom sedí perfetně .
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Marve » pát 26 bře, 2010 12:14 pm

Hmm, tak to asi teda zkusím - mám u pana Košťála už něco objednanýho, tak mu dám vědět, aby přibalil i jednu stavebnici na burzu 24.4. ;)
Marve
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 13 kvě, 2009 7:39 pm
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků