Stránka 1 z 4

Čím zatížit lokomotivu

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 6:33 am
od Doja
Dumám čím zatížit lokomotivy aby to bylo co nejmenší a co nejtěžší. Jedná se mě hlavně o Z lokomotivy. Vím moc místa v nich není, ale přecejenom trochu tam je. Poraďte, jaký materiál používáte jako zátěž do lokomotiv?

Re: Čím zatížit lokomotivu

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 7:21 am
od Zdenek Valter
Doja píše:Dumám čím zatížit lokomotivy aby to bylo co nejmenší a co nejtěžší. Jedná se mě hlavně o Z lokomotivy. Vím moc místa v nich není, ale přecejenom trochu tam je. Poraďte, jaký materiál používáte jako zátěž do lokomotiv?


Celkem ještě dostupné je olovo - je to asi NEJ z pohledu cena hmotnost.

Ovšem pozor používání olova je dnes již zakázáno.

Poměrně zajímavým materiálem je zlato, (dalo by se i tvářet obráběním)
dále pak wolfram či jiné drahé kovy platina iridium s vysokou měrnou hustotou ovšem zde je problém s tvářením :-(

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 8:46 am
od vvitty
nejlepsi pomer merne hustoty k cene ma asi uran :lol:

ale kdyz se vratime k bezne dostupnym (a zaplatitelnym) kovum, tak zrejme olovo, pripadne jeho slitina s cinem. sice uz je jeho prodej a pouzivani zakazan, na druhou stranu neni problem ho stale sehnat...

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 9:24 am
od Michal Šuhajda
Jen doplním, že olůvka se dají sehnat za pakatel v rybářských potřebách, nebo ze závažíček, která se používají v pneuservisech na vyvažování pneumatik.

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:01 am
od Pája
Tak,tak,já taky vyškemral v pneuservisu zadarmo hromádku sloupnutých olověných závaží,toto už je základ na odlití čehokoli.

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:01 am
od Zdenek Valter
vvitty píše:nejlepsi pomer merne hustoty k cene ma asi uran :lol:

ale kdyz se vratime k bezne dostupnym (a zaplatitelnym) kovum, tak zrejme olovo, pripadne jeho slitina s cinem. sice uz je jeho prodej a pouzivani zakazan, na druhou stranu neni problem ho stale sehnat...


No taky jsem si to myslel, ale musel by to být nějaký izotop.

Jinak nejtěžším kovem prvkem je Iridium

viz Wikipedia Uran měrná hustota:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Uran_(prvek)#Hustota

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:10 am
od Tomáš
Použij izotop uranu a zaplácneš dvě mouchy jednou ranou...lokomotivy ti budou hned svítit :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:25 am
od Jardax
Ciste pragmaticky bych rekl ochuzeny uran, ale to by asi prakticky neproslo, co? :)

(Aha, koukam, ze nez jsem se k rozectenemu vratil a poslal odpoved, byl jsem predbehnut ... je to bida :) )

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 10:26 am
od Michal Dalecký
Pro zatížení vozů i lokomotiv používáme samolepicí závaží pro vyvažování v pneuservisech. Je to čistý kus kovu s velmi kvalitní lepenkou. Hmotnost 5g. Rozměry cca 10 x 15 x 3mm. Hodí se spíš pro modely H0. Dá se ti ale nalepit kamkoliv.

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 11:12 am
od Zdenek Valter
Možná by šla použít wolframová svářecí elektroda - prodává se v různých průměrech.
Wolfram je obecně křehký takže by šel asi rozdrtit a pak zalít do olova.

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 11:46 am
od vvitty
Tomas: ochuzeny uran nesviti ;-) ale zato je ponekud karcinogenni...
Mimo jine v 747 (boeing, ne lokomotiva :) ) ho je pres pul tuny jako zatez...
ale obavam se, ze sehnat ho nebude tak jednoduche jako kus olova :lol:

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 12:22 pm
od Petr Zatrepalek
Zkus se zeptat v Kazachstánu :D :D

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 1:53 pm
od kubulak
Chtel bych se jednou dozit toho, ze si budu vagonky a masinky dovyvazovat zlatem :) Chlapi vy mi davate... :)

Jednoznacne olovo a ty vyvazovaci kovovy desticky z pneuservisu...
Nic jinyho asi nema smysl resit, nejaky drceni wolframu apod...

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 1:59 pm
od andrejH0
zdar
co som videl je mozne aj dovyvazovat pasovkou..to je pri elektrickych stlpoch ako zemnenie...sorry pani za elektrikarsky nazov ale iny neviem.

zlatom vyvazovat fuha to chcem vidiet a ked ochudobenym uranom no pri vacsej rychlosti to treba pouzit akorobenie tunelov do stien :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2009 2:53 pm
od Zdenek Valter
kubulak píše:Chtel bych se jednou dozit toho, ze si budu vagonky a masinky dovyvazovat zlatem :) Chlapi vy mi davate... :)

Jednoznacne olovo a ty vyvazovaci kovovy desticky z pneuservisu...
Nic jinyho asi nema smysl resit, nejaky drceni wolframu apod...


Jenže to zlato či wolfram je přibližně skoro 2x tak hmotnější než to olovo !!
Všimneš-li si počátku vlákna tak do Z loko ho mnoho nepotřebuješ.