Čím zatížit lokomotivu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 22 dub, 2009 7:14 pm

andrejH0 píše:zdar
co som videl je mozne aj dovyvazovat pasovkou..to je pri elektrickych stlpoch ako zemnenie...sorry pani za elektrikarsky nazov ale iny neviem.

Zemnící pásky jsou buď z pozinkované oceli, kteráje proti olovu lehká a blbě se zpracovává, nebo z hliníku, který je sice měkčí, ale kvůli nízké objemové hmotnosti na zátěž nepříliš vhodný.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Yarda » čtv 23 dub, 2009 7:23 am

Vzhledem k tomu, že velká skříňová lokomotiva v Zetku může mít odhadem hrubý "obestavěný prostor" okolo 10-15 cm3, jen stěží se v ní najde prostor pro dodatečnou zátěž větší než 1cm3. Takže rozdíl hmotnosti zátěže při použití olova nebo různých sci-fi materiálů je 10 g, což asi neřeší problém nízké adheze. Spíš by stálo za úvahu odlít celou kastli z olova. Je mi jasné, že to obnáší zase jiné nevýhody, ale při promyšlené konstrukci by se dalo dostat s adhezní hmotností podstatně výš než dodatečným dovažováním zlatem... :lol:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 23 dub, 2009 7:43 am

Yarda píše:Vzhledem k tomu, že velká skříňová lokomotiva v Zetku může mít odhadem hrubý "obestavěný prostor" okolo 10-15 cm3, jen stěží se v ní najde prostor pro dodatečnou zátěž větší než 1cm3. Takže rozdíl hmotnosti zátěže při použití olova nebo různých sci-fi materiálů je 10 g, což asi neřeší problém nízké adheze. Spíš by stálo za úvahu odlít celou kastli z olova. Je mi jasné, že to obnáší zase jiné nevýhody, ale při promyšlené konstrukci by se dalo dostat s adhezní hmotností podstatně výš než dodatečným dovažováním zlatem... :lol:

No jenže při hmotnosti takového stroje okolo 20 g to zvýšení hmotnosti o 10g může být opravdu významné ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Yarda » čtv 23 dub, 2009 7:53 am

No ale s olověnou kastlí by ses mohl dostat na celkovou hmotnost 50g možná i víc... :wink:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod vvitty » čtv 23 dub, 2009 7:58 am

ale odlit olovenou kastli tak, aby k necemu vypadala vidim na docela narocnou akci. u cinovych vojacku se da zvladnout ledacos, ale tady se bojim aby se to nekroutilo, spravne vylilo atd...

btw olovena urcite ne, kdyz uz, tak slitina PbSn, jinak to bude moc mekky.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Yarda » čtv 23 dub, 2009 8:24 am

Jak už jsem psal - je jasné, že to má zase jiné nevýhody. Ale ve srovnání s výrobou závaží z wolframu nebo uranu mi připadá odlévání olova (nebo PbSn - i když je zase lehčí) jako triviální úkol pro trochu zručného modeláře... :wink:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod vvitty » čtv 23 dub, 2009 8:40 am

Wolframove elektrody maji v kazde lepsi prodejne svareci techniky a jeden kus stoji do stovky (2.4x170mm cca), coz na tuhle aplikaci bude jiste stacit, neni to zadny sci-fi material :wink:

To PbSn misto prosteho olova doporucuji mimo jine i proto, ze lepe "kresli" nez samotne Pb
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Yarda » čtv 23 dub, 2009 9:00 am

Je to sci-fi z hlediska tvářitelnosti a obrobitelnosti. Z wolframové elektrody nevyrobíš kastli. Dal by se z ní udělat vzduchojem, čímž zvýšíš adhezní hmotnost v Zetku asi o gram.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod vvitty » čtv 23 dub, 2009 10:03 am

no puvodni otzka znela na to jak vyrobit zatez, coz z wolframove elektrody jde, tam neni potreba dobra obrobitelnost aby se z toho udelala kostka nebo neco podobneho.
o vytvareni kastle z wolframu jsem nemluvil, to je samozrejme nesmysl pri dnesni urovni vybaveni dilen
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sandy » čtv 23 dub, 2009 2:38 pm

Yarda píše:Je to sci-fi z hlediska tvářitelnosti a obrobitelnosti. Z wolframové elektrody nevyrobíš kastli. Dal by se z ní udělat vzduchojem, čímž zvýšíš adhezní hmotnost v Zetku asi o gram.

Hele, když sci-fi, tak sci-fi. Zlato, iridium, wolfram, uran......:roll:
Co takhle rtuť (Hg)? 1 ml = 18 g, najde se každém starším lékařském teploměru,.... :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod vvitty » čtv 23 dub, 2009 2:55 pm

vidis, rtut, to je napad :) a pokud se tam udela nejaka jakoze vanicka nebo vhodny prostor, tak jej i sama vyplni :D
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sandy » čtv 23 dub, 2009 3:40 pm

vvitty píše:vidis, rtut, to je napad :) a pokud se tam udela nejaka jakoze vanicka nebo vhodny prostor, tak jej i sama vyplni :D

Šmarjájozef,neeeeee.... :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod alexander » čtv 23 dub, 2009 5:43 pm

Do skutočných mašín dávajú betón, čo tak skúsiť aj v Z-ku? Lepšie ako ortuť...
Ono celé sa mi to javí trochu streštené, uvezie vôbec tá titernosť potom sama seba?
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Jenda » čtv 23 dub, 2009 6:58 pm

Betom má objemovou hotnost cca 2,7 g/cm3 takže ten určitě ne, to by se tam mohl dát i hliník, navrhuji měď rooo cca 8,7 g/cm3, optimm skutečně ta pájka PBSn nebo Pb snadné zpracování. sehnatelné stále ještě jen hledejte staré kabely, nejlépe papírové sdělovací nebo i některé silové mají olověný plášť. Kovová rtuť by obecně nebyla problém problém jsou její páry a sloučeniny ty jsou jedovaté, dostupnost a cena je velký problém.
Jenda
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 02 zář, 2008 3:14 pm
Bydliště: u. Č.Budějovic

Příspěvekod hummus » pát 24 dub, 2009 4:56 am

Zdenek Valter píše:
Yarda píše:Vzhledem k tomu, že velká skříňová lokomotiva v Zetku může mít odhadem hrubý "obestavěný prostor" okolo 10-15 cm3, jen stěží se v ní najde prostor pro dodatečnou zátěž větší než 1cm3. Takže rozdíl hmotnosti zátěže při použití olova nebo různých sci-fi materiálů je 10 g, což asi neřeší problém nízké adheze. Spíš by stálo za úvahu odlít celou kastli z olova. Je mi jasné, že to obnáší zase jiné nevýhody, ale při promyšlené konstrukci by se dalo dostat s adhezní hmotností podstatně výš než dodatečným dovažováním zlatem... :lol:

No jenže při hmotnosti takového stroje okolo 20 g to zvýšení hmotnosti o 10g může být opravdu významné ;-)


Pokud budeme pocitat, ze na vyplneni 1cm3 je potreba cca. 15g zlata (podle cistoty az 19g), tak cena za "zatez" je kolem 9.000,- kč (11.000,- kč). Lidi, tohle preci nemuzete myslet vazne.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků