Pojezd pro řady 750, 751,753 a 754 v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod vvitty » pát 10 dub, 2009 7:49 am

Ad bardotka a spol (CKD 2400mm) - tam nema cenu resit vlastni pojezd (resp. domecky), kdyz je k dispozici rozmerove odpovidajici varianta. Na cenu 400.-/domecek nebo 15-17 stovek cela lokomotiva se s kompletni malovyrobou proste bez kompromisu nelze dostat. Maximalne ma smysl vlastni ram.

U parnich lokomotiv je to neco jineho, protoze jen maloco odpovida rozmerove tak, aby se dalo pouzit bez vaznych uprav konstrukce. Na necem se ted pracuje, ale jake budou vysledky jizdnich zkousek je zatim ve hvezdach. Ale bohuzel se nelze vyhnout kompromisum vynucenym pouzivanymi polomery zatacek :-(
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 10 dub, 2009 8:04 am

vvitty píše:Ad bardotka a spol (CKD 2400mm) - tam nema cenu resit vlastni pojezd (resp. domecky), kdyz je k dispozici rozmerove odpovidajici varianta. Na cenu 400.-/domecek nebo 15-17 stovek cela lokomotiva se s kompletni malovyrobou proste bez kompromisu nelze dostat. Maximalne ma smysl vlastni ram.

U parnich lokomotiv je to neco jineho, protoze jen maloco odpovida rozmerove tak, aby se dalo pouzit bez vaznych uprav konstrukce. Na necem se ted pracuje, ale jake budou vysledky jizdnich zkousek je zatim ve hvezdach. Ale bohuzel se nelze vyhnout kompromisum vynucenym pouzivanymi polomery zatacek :-(


Asi by bylo dobré říct o ČKD podvozcích, že je to záležitost spíš záležitost H0 a N. Zde k jsou k dostání pro H0 ALCO S2 či 4 od ATLAS či přesnější ale dražší varianta NS2400 od ROCO. V N je to také ALCO S2 či 4 od Life-Like či KATO.
TT má k dispozici jen tu V100. Takže Puristé či fajnšmekři v
TT to musí řešit také.

U par jsme si téměř všichni rovni německé lokomotivy jsou průměry kol sice blízké ale jejich provedením ne.
Jasný markant většiny našich loko dva kříže pootočené na běhounech předních loko na většině přestaveb chybí.
První důležitou věcí je dokázat udělat správná kola.
Nicméně je to jen část toho co je při konstrukci pojezdu potřeba. ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » pát 10 dub, 2009 8:08 am

to bude asi tim, ze mam zkusenosti jen s H0 a pozapominam, ze existuje i neco jineho :oops:

mimochodem, v cem je rozdil u te NS2400 oproti atlaskam?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 10 dub, 2009 8:14 am

vvitty píše:to bude asi tim, ze mam zkusenosti jen s H0 a pozapominam, ze existuje i neco jineho :oops:

mimochodem, v cem je rozdil u te NS2400 oproti atlaskam?


Rozdělanou jsem ji neviděl :-( Takže nemohu sloužit :-(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod stoupa » pát 10 dub, 2009 8:57 am

U T211 jsem jeste cenu nestanovil, tezko tedy porovnavat. :wink:
Behem kvetna budu mit hotovou overovaci serii, bude se lisit od meho prvniho pojezdu pro T211 - bude jednodussi na sestaveni a bude "convertible" co se tyce odpruzeni - pujde "prepnout" z plneho odpruzeni na tribodove ulozeni bez odpruzeni podle libosti. Motor, rozvodovka a rozvrzeni pojezdu se osvedcilo a bude stejne/podobne (napr. uplne volna kabina)...[/quote]

Já se omlouvám :oops: odběhl jsem od tématu 477 a ta cena tam opravdu není stanovena bylo to míněno jen jako příklad (jinak smekám před Vaším počinem osobně se mi to řešení moc líbí) jen byl předpoklad že při podobném resp.trochu komplikovanějším provedení oproti M152 nižší asi nebude :roll: Jen bych se pozeptal jestli nevíte jak to s prasátkem vypadá?
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Příspěvekod cíba » pát 10 dub, 2009 11:49 am

vvitty píše:to bude asi tim, ze mam zkusenosti jen s H0 a pozapominam, ze existuje i neco jineho :oops:

mimochodem, v cem je rozdil u te NS2400 oproti atlaskam?

Pokud má ta NS 2400 přesný rozměr těch domků, rozdíl bude v tom, že skutečné loko atlas s-1 až s-4 mají rozvor dvojkolí v podvozku 8'00'', což je po převedení na centimetry 2438,4 mm. Oproti loko ČKD je to tedy o 38, 4 mm větší rozchod než by měl být, po převedení na H0 je to cca o 0,44 mm vetší rozvor, než bysme potřebovali. Musím ale dodat, že při pohledu na masky modelu loko je už tento rozdíl prakticky neviditelný...pokud by však chtěl někdo úplně přesné domky, musíme počkat na brejlovce nebo použít onu zmíněnou NS 2400. :wink:
Naposledy upravil cíba dne pát 10 dub, 2009 1:04 pm, celkově upraveno 2
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Popopo » pát 10 dub, 2009 2:25 pm

Stoupo: pokud myslis kastlicku T211 od Hekttora, musis se zeptat jeho :)
Muj pojezd T211 bude levnejsi nez M152 - cenu urcuji pouzite komponenty a jednorazove naklady na vyrobu leptu - nikoliv jeho komplikovanost - v tomhle ohledu je vec, jako je odpruzeni, v podstate zadarmo resp. nestoji nic navic.

Dlouho jsem rozmyslel, zda ma smysl si delat 2400mm CKD podvozky sam... nakonec jsem se rozhodl ze si je udelam, alespon si je vysperkuju podle sveho (odpruzeni atd.) a budu z nich mit vetsi radost + jistotu, ze v nich neni nic "cinskeho"...

477 by si zaslouzila poradny pojezd, provahadlovany, ne-li odpruzeny - aby ram nebyl jen stangle s dirama pro napravy - bezne podvozky, ktere stroj vedou do oblouku a nejsou tam jen na ozdobu. U tak velke masiny ani nesmi byt motor v budce nebo viditelne prevody pod kotlem. A samozrejme krasny rozvod podle reality :) To se ale lip pise nez dela... ale jde to.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod vvitty » pát 10 dub, 2009 2:30 pm

[duplicitni prispevek]
Naposledy upravil vvitty dne pát 10 dub, 2009 2:37 pm, celkově upraveno 1
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » pát 10 dub, 2009 2:36 pm

pokud beres stavbu CKD 2400 jako zalezitost pro radost, pak ano, pak to smysl ma :-)
A verim tomu, ze si to najde i zajemce o takovy pojezd v dilech.


ad pary ctyrkolove - :twisted: zatim je to nakresleno v RhinoCAM, ram je i s pruhledy.
Frezy prijdou za ctrnact dni, takze pak se bude moct i vyrezavat a zkouset (jestli se ZV uzdravi a budou kola :twisted: ).

Ale jak se popere odpruzeni s delenymi rozvody a pohonem jen jedne napravy (+ tendr samozrejme), to ukazi teprve jizdni zkousky. A jeste zvazuji jednu takovou frajerinku, o jejimz prinosu zatim pouze spekuluji.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod George V. » sob 11 dub, 2009 4:53 pm

to Zdeněk Walter:

na TT není jen V100. Co takhle G2000 od Mehana. Jestli má stejné podvozky jak G1700 (a vypadá to že jo) tak rozvor náprav sedí naprosto přesně. Problém jsou akorát kotouče v kolech a hlavně cena. Ale jako alternativa to možné je.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Popopo » ned 12 dub, 2009 8:32 am

Tak uz si delam radost... zatim jen virtualni.

Obrázek

Obrázek

Vsechny napravy odpruzene, podvozky vuci hl. ramu take. Usporadano tak, aby v kabine byl volny prostor + co nejvice volneho mista - bud pro balast nebo pro elektroniku. Motor Mashima 14/26.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků