starý sergej gutzold nebo piko

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

starý sergej gutzold nebo piko

Příspěvekod ostradik » stř 01 dub, 2009 9:54 am

Dobrý den je to již chvíle co jsem se zaregistroval a mezi zdejšími modeláři si připadám tak trošku jako diletant který nic neumí.....
Nicméně žádám o radu-předělávám německého sergeje(starý gutzold) na polskou ST 44 a mám trošku problém se sberači prudu.Pořád vyskakují mimo dvojkolí a občas dokonce vyskočí ven z podvozku.Nevíte někdo v čem by mohl být problém?Tvar sběračů přítlak?
díky za reakce.
Uživatelský avatar
ostradik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 úno, 2009 2:46 pm

Příspěvekod Popopo » stř 01 dub, 2009 10:21 am

Mas pevne dane upevneni sberace vuci kolu, nebo se kolo treba posouva do stran? Po ktere casti kola sberac chodi? Zkus prelestit povrch, po kterem sberac chodi.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod ostradik » stř 01 dub, 2009 2:47 pm

předpokládám že jste sergeje od pika nebo gutzoldu neviděl takže v podstatě ten sběrač sbírá prod jen z krajních náprav uprostřed je zapuštěn v drážce odkud vede přívod dále do lokomotivy celé to je držené přítlakem kol a všechno takové hodně pružné.Kola mám ale úplně nové.......
Uživatelský avatar
ostradik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 úno, 2009 2:46 pm

Příspěvekod Sandy » stř 01 dub, 2009 3:02 pm

ostradik píše:předpokládám že jste sergeje od pika nebo gutzoldu neviděl takže v podstatě ten sběrač sbírá prod jen z krajních náprav uprostřed je zapuštěn v drážce odkud vede přívod dále do lokomotivy celé to je držené přítlakem kol a všechno takové hodně pružné.Kola mám ale úplně nové.......

Asi bude potřeba zvětšit přítlak a malinko rozšířit tu "smyčku", která je zapuštěna v drážce podvozku.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod ostradik » stř 01 dub, 2009 4:11 pm

no ale ta smyčka musí zůstat v té drážce pružná protože se z hora dotýká kovového plechu který přenáší proud dál......to nikdo nemáte tuhle starou plečku doma? :D
Uživatelský avatar
ostradik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 úno, 2009 2:46 pm

Příspěvekod ostradik » stř 01 dub, 2009 6:02 pm

No tak se to nakonec povedlo.Jestli si někdo pamatujete jak je uděláno sbírání proudu na v100 od PIKa tak u toho sergeje je to stejně.chce to přihnout ty plíšky až na konci u kol a je to celkem v pohodě až budu mít chvilku tak to nafotím i když nepředpokládám že by se takovými vraky někdo z vác zabýval.Všem díky za pomoc......
Uživatelský avatar
ostradik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 úno, 2009 2:46 pm

Příspěvekod Sandy » čtv 02 dub, 2009 3:53 pm

ostradik píše:No tak se to nakonec povedlo.Jestli si někdo pamatujete jak je uděláno sbírání proudu na v100 od PIKa tak u toho sergeje je to stejně.chce to přihnout ty plíšky až na konci u kol a je to celkem v pohodě až budu mít chvilku tak to nafotím i když nepředpokládám že by se takovými vraky někdo z vác zabýval.Všem díky za pomoc......

...už je to uděláno, už je to hotovo ...... :lol:
Tím napružením jsem samozřejmě myslel ohnutí obou konců sběracích plíšků. A rozšířením smyčky takovou úpravu, aby se v zářezu "nekvrdlala".
Česky: aby v zářezu seděla pevně, ale volně. :wink:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků