Stránka 1 z 1

JAK RESIT POJEZD & OKOLKY (2,5 a 2,1 mm) ?

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 10:38 am
od belzeba
Ahoj, rad bych se prosim zeptal na vase zkusenosti a nazory. Protoze hodlam KOMPLETNE zmenit kolejivo, uvazuji o Rocu, ale tam je vyska 2,1 mm a moje postarsi stroje jsou stavene na 2,5 mm. U vagonu asi zadny problem, vymena dvojkoli, ale co u lokomotiv ??? Diky.

Re: JAK RESIT POJEZD & OKOLKY (2,5 a 2,1 mm) ?

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 11:58 am
od Michal Dalecký
belzeba píše:Ahoj, rad bych se prosim zeptal na vase zkusenosti a nazory. Protoze hodlam KOMPLETNE zmenit kolejivo, uvazuji o Rocu, ale tam je vyska 2,1 mm a moje postarsi stroje jsou stavene na 2,5 mm. U vagonu asi zadny problem, vymena dvojkoli, ale co u lokomotiv ??? Diky.
Na 2,1 by nemel byt problem ani se starsimi modely. I lokomotivy je samozrejme mozne prezout. Chce to ale technicke vybaveni.

Re: JAK RESIT POJEZD & OKOLKY (2,5 a 2,1 mm) ?

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2007 12:11 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecky píše:
belzeba píše:Ahoj, rad bych se prosim zeptal na vase zkusenosti a nazory. Protoze hodlam KOMPLETNE zmenit kolejivo, uvazuji o Rocu, ale tam je vyska 2,1 mm a moje postarsi stroje jsou stavene na 2,5 mm. U vagonu asi zadny problem, vymena dvojkoli, ale co u lokomotiv ??? Diky.
Na 2,1 by nemel byt problem ani se starsimi modely. I lokomotivy je samozrejme mozne prezout. Chce to ale technicke vybaveni.


Jde o to jak má belzeba staré modely - nejlépe změřit okolek.

Norma NEM říká něco o 1,2 mm.
Vyzkoušeno na Tillig Elite - CODE 83 tak i tuším PECO code 75 bez problémů.
[PECO nemá plastické jen naznačené drobné kolejivo].

Některé starší modely ovšem mají okolek větší - nutno změřit !!! - a ty jsou pak pro tot kolejivo nepoužitelné bez výměny či úpravy kol.

Na uklidněnou jsou to z hnacích vozidel jen staré BR 55 od PIKO [427 ČSD] či BR 01, nebo diesely od PIKO či Guetzolda.