vorisekml píše: .....V květnu 45 bylo na našem území 24 strojů,....přeznačena jen 93.1175 na 447.0500 a nějaký čas provozována v Bohumíně". Co si má člověk představit pod pojmem "nějaký čas"?V 5.dílu bible píšou v tabulkovém přehledu toto"1946 přesla pod ČSD, v r.195x SŽD Tb-1175 tam zrušena (1961). Takže moje teorie je tato. Do roku 1946 jezdila označena jako válečná kořist CCCP a po r.1946 jezdila pod označením ČSD 50.léta /bez kořistího znaku/ v r.195x byla předána do CCCP a tam v r.61 zrušena.
No holt každý čteme jinde (což je dobře) - jen pro ilustraci info z webu
parniloko.vlaksim : v Chebu přeznačená lokomotiva 447.0500 byla předána do Bohumína (tedy po 2.světové válce) a sloužila při obnově zničeného nádraží,
byla odstavena v r.1947 a téhož roku vrácena do Bizonie (což byla část Německa, dvoupásmo pod vládou USA a Velké Británie). Článek čerpal z těchto materiálů :
Sellner, Karel: Parní hvězdy, Nadas Praha 1991 / Bek, Jindřich: Atlas lokomotiv, svazek 1 až 7, Nadas Praha 1979 až 1984 / Časopis Železnice / Bittner, Křenek, Skála, Šrámek: malý atlas lokomotiv 2001, 2005
Na SŽD do SSSR šla možná jiná němka, nepřeznačená ?! Z tvé informace jasně nevyplývá, že na SŽD šla 447.0500 (nebo jsi to jen nepopsal dobře ?)Tam potom mohla být zrušena v r.1961. Nemíním se hádat, jen info z pramenů, co jsem četl já, pro porovnání
Mohu ještě jednou požádat o ty fotky obou verzí - nebo je to jen pro vybrané tvé zákazníky ?!