BR93 --> 447.0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

BR93 --> 447.0

Příspěvekod Kocmik » ned 15 úno, 2009 9:47 am

Ahoj všem.
Co všechno je potřeba pro přeznačení BR93 na něco co jezdilo v Čechách? Tady na fóru jsem našel, že by to snad měla být 447.0, ale obrázky se na webu v nějak extra hojném množství nevyskytují.
Díky za každou relevantní radu.
Kocmik
 
Příspěvky: 43
Registrován: stř 06 pro, 2006 5:45 am
Bydliště: Trutnov/Dvůr Králové

Příspěvekod radeksindy » ned 15 úno, 2009 6:07 pm

ale obrázky se na webu v nějak extra hojném množství nevyskytují.

Žádné nehledejte, neexistují. Po druhé světové válce zde zůstalo přes 20 lokomotiv řady 93, většina od DR, část od PKP. Jen jediná byla přeznačena jako 447.0500, ale nesloužila déle než rok či dva. Téměř všechny byly do roku 1947 předány zpět nebo jako kořist do SSSR.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

447

Příspěvekod medvidek » čtv 03 zář, 2009 11:01 am

Taky se chystam tuto loko přeznačit,našel jsem par fotek již přeznačenych modelu a vypadaj dobře. Bojim se rozebirani mašiny hlavně co se tyče ramu,ktery se musi přestřikat na černo. Ještě jsem model nestudoval
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod vorisekml » čtv 03 zář, 2009 12:08 pm

Jděte do ní!! Stojí to za to. Dělal jsem už 3 kousky. Pojezd jde bezproblémově rozebrat, jen si vše označte a nepřehoďtě jinam. Jsou tam kontaktní tyčky které vedou proud od pojezdu k platině ty jsou rozdílné délky a prohození není možné. A taky pozor na KKK kulisu tu moc nezastříkat pak špatně chodí. Vhodné je dodělat zvýšenou nástavbu na tendru. Škoda že není ani jedinná fotka skutečné lokomotivy.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod medvidek » čtv 03 zář, 2009 12:41 pm

Nějake fotky z přestavby by nebyly???
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod radula63 » stř 23 zář, 2009 7:40 pm

:) Taky se chystám změnit BR93 na ČSD 447 - ve velikosti TT. Mám ji už přebarvenou :wink: , chybí jen obtisky. Nevíte někdo co všechno tam má být napsáno :? ? Nemá ji někdo např v Há Nule?
Díky
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod vorisekml » stř 23 zář, 2009 8:06 pm

A jakou verzi chceš? Těsně po válce s kořistním označením, nebo 50.léta ? Napiš mě SZ s e-mailem na který ti mám poslat. Možná má obtisky v TT p.Kwasica /obtisky.parostroj.net./ V H0 je má.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Jarda H. » čtv 24 zář, 2009 1:59 pm

vorisekml píše: ..... Těsně po válce s kořistním označením, nebo 50.léta ? ......


Trochu mne matou ty 50.léta ?! Jak napsal radeksindy, u ČSD byla přeznačena jen jedna jako 447.0500, vrácena v r.1947 ?! Jinde jsem se dočetl, že byla označena jako 447.0 evid.číslo 01, byla v Bohumíně, sedí údaj o vrácení v r.1947 !
Přesto bych rád poprosil o obrázky na mail - obě verze. Díky moc :lol: !

PS : osvěty není nikdy dost, a člověk se může dozvědět stále něco nového
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radeksindy » čtv 24 zář, 2009 2:57 pm

Taky by mne zajímal rozdíl mezi verzí "kořistní" a "50.léta". A hlavně z jakých podkladů bylo čerpáno.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod vorisekml » čtv 24 zář, 2009 6:03 pm

To je velmi jednoduché. Podklady nejsou žádné, fotka není! Takže p.Kwasnica má v nábídce dvě verze obtisků. S kořistním znakem CCCP - tak se označovaly DR stroje hned po válce,než se určil jejich další osud. A když už bylo jasné že stroj připadl ČSD /cca 47-49/ tak se provedlo odstranění kořisního znaku a lok. se označila podle schématu ČSD 50.léta. Ono je to trošku složitější, odborníci mě opraví, ale v kostce to sedí. Jak si to kdo napatlá na model už je jeho věc. Ale norny jsou jasné a dostupné /i na webu/. Já jsem nechci úmyslně dávat fotky jen tak páč taky předělávám na zakázku a práce které předávám zákazníkum nemůžu dát jen tak na web. Ale rád za úplatu předělám a kvalitně.
V bibli /enc.železnice,parní lok.3,corona2000/ píšou "V květnu 45 bylo na našem území 24 strojů,....přeznačena jen 93.1175 na 447.0500 a nějaký čas provozována v Bohumíně". Co si má člověk představit pod pojmem "nějaký čas"?V 5.dílu bible píšou v tabulkovém přehledu toto"1946 přesla pod ČSD, v r.195x SŽD Tb-1175 tam zrušena (1961). Takže moje teorie je tato. Do roku 1946 jezdila označena jako válečná kořist CCCP a po r.1946 jezdila pod označením ČSD 50.léta /bez kořistího znaku/ v r.195x byla předána do CCCP a tam v r.61 zrušena.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Jarda H. » čtv 24 zář, 2009 7:12 pm

vorisekml píše: .....V květnu 45 bylo na našem území 24 strojů,....přeznačena jen 93.1175 na 447.0500 a nějaký čas provozována v Bohumíně". Co si má člověk představit pod pojmem "nějaký čas"?V 5.dílu bible píšou v tabulkovém přehledu toto"1946 přesla pod ČSD, v r.195x SŽD Tb-1175 tam zrušena (1961). Takže moje teorie je tato. Do roku 1946 jezdila označena jako válečná kořist CCCP a po r.1946 jezdila pod označením ČSD 50.léta /bez kořistího znaku/ v r.195x byla předána do CCCP a tam v r.61 zrušena.


No holt každý čteme jinde (což je dobře) - jen pro ilustraci info z webu parniloko.vlaksim : v Chebu přeznačená lokomotiva 447.0500 byla předána do Bohumína (tedy po 2.světové válce) a sloužila při obnově zničeného nádraží, byla odstavena v r.1947 a téhož roku vrácena do Bizonie (což byla část Německa, dvoupásmo pod vládou USA a Velké Británie). Článek čerpal z těchto materiálů :
Sellner, Karel: Parní hvězdy, Nadas Praha 1991 / Bek, Jindřich: Atlas lokomotiv, svazek 1 až 7, Nadas Praha 1979 až 1984 / Časopis Železnice / Bittner, Křenek, Skála, Šrámek: malý atlas lokomotiv 2001, 2005
Na SŽD do SSSR šla možná jiná němka, nepřeznačená ?! Z tvé informace jasně nevyplývá, že na SŽD šla 447.0500 (nebo jsi to jen nepopsal dobře ?)Tam potom mohla být zrušena v r.1961. Nemíním se hádat, jen info z pramenů, co jsem četl já, pro porovnání :lol: :!:

Mohu ještě jednou požádat o ty fotky obou verzí - nebo je to jen pro vybrané tvé zákazníky ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod vorisekml » čtv 24 zář, 2009 7:20 pm

pošli mě SZ s mailem kam ti je pošlu. platí do 22:00 pak to tu smažu, jak říkám vycházím z nábídky p.Kwasnica. Co si páni zákazníci přejí to udělám. Náš zákazník, náš pán...!!
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Jarda H. » čtv 24 zář, 2009 7:26 pm

SZ s mailem odeslána, jinak mám mail i v profilu. Díky, J.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

447 v TT

Příspěvekod radula63 » čtv 19 lis, 2009 9:10 pm

Model ve velikosti TT. Obtisky použity od pana Kwasnici, nástavba uhláku z papíru prosyceného vteřinovým lepidlem při lepení skutečného uhlí. Celé pak přestříkáno matným lakem ve spreji. ( na foto ještě nejsou zasklena okna budky )
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Domba » pát 20 lis, 2009 1:07 pm

Kolegové já myslel že Br 93 je 431 :?
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků