Stránka 1 z 1

Pojezd Roco 745 Rail - rozebrání

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 7:26 am
od TomBart
Doma jsem udělal trochu rozbor pojezdu Roco s vyhlídkou na používání na předělávané modely. Obávám se ale, že pro svoji složitost tento pojezd nebude zrovna úplně ideální.
Demontáž se provede následujícími kroky
1. Odkrytí vrchních kapot a sundání kabiny, která drží přes zámky k rámu
2. Odšroubování čtyř křížových šroubů. Tím se demontuje zbytek kapoty.
3. Odpájet napájecí dráty a vyndat tišták
4. U každého podvozku je potřeba odklapnout vrchní krytku (drží horní kardanku)
5. Odstranit vrchní kardanku z podvozku a podvozek sundat. Napájecí dráty se vytáhout připravenými otvory v rámu
6. Demontáž motoru se setrvačníky. V tuto chvíli je jen nasazen.
7. Zespodu rámu jsou uchyceny kinematiky pomocí čtyř šroubů, které lze jen vyšroubovat a kinematika jen vypadne
8. U každého podvozku se demontuje spodní kryt také šrouby.
9. Po uvolnění se vycvaknou masky. Masky je potřeba trochu roztáhnout, aby se uvolnili z kovových čelistí a poté jen vysunout přes kovové rámy podvozku
10. Demontáž plíšků se provede vysunutím z masky dolů. Tady pozor. Plastové díly jsou na sebe nasunuty pomocí dvou trnů.

Závěrem lze říci, že pojezd je o třídu výše než z hračkové loko BR 295, alias 714 ČD, ale o toho bude horší jeho přestavba. Rám loko je uložen tříbodově a to tak, že dva body jsou pomocí jedné z masek podvozku na dva výčnělky z rámu a třetí bod je trn na rámů pro druhý podvozek. Ty trny navíc nejsou v ose. rámu.
http://tombart.rajce.idnes.cz/pojezd_Ro ... Ral_trans/

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 7:55 am
od George V.
Vzhledem k chystané výrobě brejlovce od Roca je používání jiných pojezdů od téže firmy dneska už trochu mimo mísu...

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 8:15 am
od TomBart
George V. píše:Vzhledem k chystané výrobě brejlovce od Roca je používání jiných pojezdů od téže firmy dneska už trochu mimo mísu...


No, jak se to vezme. Brejlovec bude stát zhruba třiktát tolik to za prví a pokud nebudeš chtít dělat zrovna zamračenou, tak úprava vzdálenosti otpčných čepů tě stejnak nemine. Navíc už vidím, jak třeba ofrézovaný rám se nechá dostat do kapotové mašiny. A upřímně řečeno, kdybych měl kuchnout brejli za 3 tis jen kvůli tomu, že mám dobrej rozvor a zbytek víceméně na prd, tak nevím nevím. Věc názoru

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 8:16 am
od hummus
No vzhledem k tomu, ze brejlovec bude za cca 4000 kc (podvozky s motorem jako ND budou asi levnejsi, ale tipl bych to tak na 2000 kc, ale bude to bez ramu, KKK, tistaku,...) a ty V100 jsou za polovinu, resp. BR 295 za tretinu ceny brejlovce, tak si nemyslinm, ze je to mimo misu.

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 8:48 am
od George V.
Samozřejmě jsem neuvažoval kuchat hotovýho brejlovce, ale použít ND. Podvozky a motor, případně KKK. Rám a tišťák si udělám...

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 9:15 am
od TomBart
George V. píše:Samozřejmě jsem neuvažoval kuchat hotovýho brejlovce, ale použít ND. Podvozky a motor, případně KKK. Rám a tišťák si udělám...


Po zkušenostech, kdy pár základních náhradních dílů je dražších než celá loko někde v akci...... prostě uvidíme

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 9:29 am
od George V.
No já nevím, ale kompletní podvozek včetně masky a ještě k tomu na sloupcích... Na tom se dá postavit od ČKD takřka cokoliv.
A zapoměl jsem na to hlavní - BR110 od Roca má špatnej převod, Vmax tak 80km/h. Na tom můžeš postavit tak akorát kocoura...

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 9:37 am
od Zdenek Valter
Hoši je mi to opravdu líto, ale pořád je nejvýhodnější S2 nebo S4 od ATLASu. Schválně porovnejte obrázky na:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

Autor stránek - Vvitty má možnost v případě potřeby i nějaký kousek sehnat, takže se na něj můžeet s důvěrou obrátit.

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 9:42 am
od TomBart
Zdenek Valter píše:Hoši je mi to opravdu líto, ale pořád je nejvýhodnější S2 nebo S4 od ATLASu. Schválně porovnejte obrázky na:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

Autor stránek - Vvitty má možnost v případě potřeby i nějaký kousek sehnat, takže se na něj můžeet s důvěrou obrátit.


jj já vím. hlavním ukolem bylo rozebrat a nafotit.
Navíc mi i někdo říkal, že se na burze dají koupit ty podvozky od atlasky samostatně. neví o tom někdo něco. třeba Vvitty...

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 10:16 am
od vvitty
Daji se tam koupit samostatne, obcas je tam vidam, ale ja to nejsem :) Tusim ze chce 350.- za kus... podivam se v sobotu.

Pokud bude o hole podvozky zajem, muzu je asi sehnat taky, ale zatim jsem po tom moc nepatral z prosteho duvodu - moc se to nevyplati.

Je k tomu jeste potreba nejaky motor, setrvaky, kardany... pokud budu uvazovat kvalitni dily, mozna to pujde poshanet o neco levneji nez komplet Atlasku, ale padne spousta casu na shaneni (napr. plastove kardanky na burze nejsou, daji se objednat treba z Anglie, Nemecka, ..., )

Samozrejme pokud jako zaklad motorizace poslouzi nejaka prastara V100 a jde jen o vymenu podvozku na spravnou roztec, pak to muze byt vhodnejsi volba.

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 10:24 am
od Zdenek Valter
TomBart píše:
Zdenek Valter píše:Hoši je mi to opravdu líto, ale pořád je nejvýhodnější S2 nebo S4 od ATLASu. Schválně porovnejte obrázky na:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

Autor stránek - Vvitty má možnost v případě potřeby i nějaký kousek sehnat, takže se na něj můžeet s důvěrou obrátit.


jj já vím. hlavním ukolem bylo rozebrat a nafotit.
Navíc mi i někdo říkal, že se na burze dají koupit ty podvozky od atlasky samostatně. neví o tom někdo něco. třeba Vvitty...


Ano je to tak. Nabízí je pan Richter. Ten také prodává motorky Mashima.

PříspěvekNapsal: pát 30 led, 2009 1:55 pm
od hummus
Zdenek Valter píše:Hoši je mi to opravdu líto, ale pořád je nejvýhodnější S2 nebo S4 od ATLASu.


Ano, s tim naprosto souhlasim. I cenove jsou ty Atlasky priznive.

George V. píše:No já nevím, ale kompletní podvozek včetně masky a ještě k tomu na sloupcích... Na tom se dá postavit od ČKD takřka cokoliv.
A zapoměl jsem na to hlavní - BR110 od Roca má špatnej převod, Vmax tak 80km/h. Na tom můžeš postavit tak akorát kocoura...


To ano, pokud ale nekomu nevadi, ze ma o 1mm delsi/kratsi rozvor podvozku, tak muze mit za stejnou cenu jako ND na dva podvozky Brejlovce (zkusil jsem si zpocitat kolik by staly dva podvozky jako ND na V100 a je to temer 1500,-) jednu kompletni BR 295. No a za nizsi cenu jak 2 podvozky + motor + kardany na brejlovce (jako ND temer 2500,-) muze mit kompletn V100.

Jako idealni kombinaci vidim pojezd Atlas S1/2/3/4 a k nemu masky podvozku z brejlovce ROCO + KKK z V100 ROCO.


P.S. Predpokladam, ze cena ND pro podvozky na brejlovce bude +/- stejna jako na V100 ze ktere jsou pocitany ty ND.