Sprahla

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Sprahla

Příspěvekod Jirka1 » úte 09 lis, 2010 7:45 pm

vojtas píše:Tech 6ks jsou pevná zacvakávacá spřáhla PEHO.

To není v žádném případě Peho, to jsou dvoudílné pevné spojky pro kinematiku Tillig (jak psal TTmili), popisoval jsem je v článku:
http://www.trainmania.info/clanky/sprah ... sti_tt.pdf
na straně 28.
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Sprahla

Příspěvekod paveltt » stř 10 lis, 2010 3:13 am

Ty pevná spřáhla dával Tillig ke každému vozu,když používal očková spřáhla.Byly zvlášť v sáčku.Po přechodu na nový typ je přestal přibalovat.
paveltt
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 27 led, 2010 6:56 pm
Bydliště: Pod Javořicí

Re: Sprahla

Příspěvekod jipol57 » čtv 26 dub, 2018 10:46 am

fillipho píše:Zdravím,
chtěl bych se Vás zeptat, zda někdo měnil stará očková spřáhla za jiná, ať už od roca atd.na mašinách ze staré produkce Piko/Gutzold jako např. V100,BR 118 a BR 120 sergej. Rad bych věděl zda to jde a jaká spřáhla použít. Všem děkuji za případné rady.. :wink:

Je to starý dotaz, ale nebylo na něj odpovězeno a já se teď dostávám do podobného problému.
Mám hodně starých NDRáckých vozů PIKO a chtěl bych je provozovat společně s dnešními modely. Na svém kolejišti chci provádět posuny a dnešní kinematiky s očkovými spřáhly to nemají rády. Při sunutí se většinou kinematika s očkovým spřáhlem zpříčí. Vím že na kinematiku musí být spřáhlo pevné.

Ale vzal bych to z opačné strany. Když si poskládám soupravu ze starých Pikáckých vagonů, tak je sunutí absolutně bez problému. Mám teď dilema:

Velká investice do spřáhel, asi bych volil Fleischmana, + Pikáckým dodělat kinematiku ROCO. Ne u všech vozů by to ale šlo. A nemám s nimi žádné zkušenosti. Třeba spojování v oblouku R440.

Nulová investice, a to předělat nové vozy na Pikácký systém. To by znamenalo u dvouosých vozů jen kinematiku zafixovat, stačilo by tvrdší pružinky. U podvozkových předělat šachtu pevně k podvozku. Když je spřáhlo na podvozku, tak to má výhodu, že se vozy přibližně stejné délky bez problému spojují i v oblouku.

5mm mezera mezi nárazníky mi až tak nevadí. Raději volím bezproblémový provoz. A to mi se starými spřáhly připadá že je...
Je to velká zvrácenost? Je tady ještě "Fillipho"? Jak jsi to vyřešil?
jipol57
 
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Sprahla

Příspěvekod mlha » čtv 26 dub, 2018 11:04 am

H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2563
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Sprahla

Příspěvekod jipol57 » čtv 26 dub, 2018 11:29 am

Moc díky, tento článek mi unikl. Je sice 11 let starý, ale asi to není tak velká zvrácenost zůstat u starých osvědčených spřáhel. A mohu si kdykoliv cokoliv připojit ze starého sortimentu Pika co mám.
jipol57
 
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Sprahla

Příspěvekod mlha » čtv 26 dub, 2018 12:11 pm

jipol57 píše:Moc díky, tento článek mi unikl. Je sice 11 let starý, ale asi to není tak velká zvrácenost zůstat u starých osvědčených spřáhel. A mohu si kdykoliv cokoliv připojit ze starého sortimentu Pika co mám.

Na stáří nezáleží, používáme pořád
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2563
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků