Zdenek Valter píše:MaHa píše:Podle typáku BR 80 je rozvor 3200mm (2 x 1600mm), průměr kol 1100mm. Model jsem raději nepřeměřoval abych se nedověděl co vědět nechci.
(že to výrobce modelu udělal zase jinak).......
Já jsem našel typák kde kola jsou jen 766 mm viz můj někdejší předešlý příspěvek v tomto vláknu. Jestli máš nějaký další tak sem s ním. Co se týče modelu má rozvor 18,4 a kola 12,7 což odpovídá Tvým datům v přepočtu.
Jinak si myslím, že tahle loko jde přestavit téměř na cokoliv.
Hnaná je jen jedna náprava - prostřední. Pokud chcete zachovat převodový poměr pak nějaký vysoko obrátkový motor. Je tam stejný co v Atlasce či nové V100 od ROCO tedy šel by použít i mnohem menší.
Hm, nemám skener, ale data jsou použita z knihy Gerhard Arnd/Dieter Bäzold, Museums-Lokomotiven und Triebwagen in der DDR, vydavatelství Transpress 1986. Museální loko. mělo číslo 80 023, Výrobce JUNG Jungethal, Rok výroby 1928, Výr. číslo 3862, Poř. cena DRG
80 880,- marek, Depo a působiště v roce 1986 - Meinigen.
Jinak stejný typák by měl být i v knize Dampflok-Archiv č.3 od Manfreda Weisbroda, Hanse Müllera a Wolfganga Petznicka, Transpress 1976. No nic zkusím to zvětšit na kopírce a pak ofotit.
Co se modelu týče(jednotlivých sérií), tak motory se střídaly a hnané hřídele a použití bandáží také včetně provedení rozvodu.
PS: Jinak ČKD v roce 1941 zřejmě vyrobila 10-ti kusovou sérii pod označením CN 600 pro Berlín (výroba podle české dokumentace byla zakázaná). Ale kde loko. pak jezdily to je otázka