Stránka 1 z 1

Dokumentace k ramu lokomotiv Alco S-x zde /prestavby CKD, H0

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 4:31 pm
od vvitty
Kdyby mel nekdo zajem o zakladni dulezite rozmery ramu teto lokomotivy, treba pro zhodnoceni moznosti pouziti na prestavby...
Casem dodelam jeste rozmery motoru a pojezdu. Pokud Vam nejake dulezite rozmery na obrazku chybi, dejte klidne vedet.

http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/alco_sx.pdf


rozebrany ram a par kousku lokomotiv je videt zde
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

.

PříspěvekNapsal: čtv 29 led, 2009 12:25 pm
od Zdenek Valter
Může prosím ještě doplnit rozměry rámu z druhé strany ?

Je zajímavé, že skoro každý rám má jinak udělané ty výtstupky pro naklánění podvozků.

PříspěvekNapsal: čtv 29 led, 2009 12:33 pm
od vvitty
Urcite, jak rozeberu nejakou dalsi lokomotivu. Udelam to o vikendu a hodim to sem.

Kdyz mi tak prochazeji rukama ruzne typy a generace Atlas Alco S-x, tak zjistuji ze i oni delali postupne ruzne upravy. Treba nejstarsi verze nemely na ramu zespod vubec vystupek jako distanci k pojezdu, pak se objevily ruzne verze...

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 1:50 pm
od vvitty
Prislo mi par kousku zname "atlasky", oficialne Alco S-x, v provedeni od vyrobce LifeLike.

Prvni dojmy:
- dojem vice hrackovity, vice plastu, mene kovu, prevodovky ulozene v plastu, vetsi moduly ozubenych kol.

detailneji rozdily:
- vnejsi ulozeni kol, napravy izolovane, sber realizovan pres vnejsi ulozeni. Z hlediska jizdnich vlastnosti to asi bude dobre, spolehlivejsi nez sber pres tenke mosazne sberace. Uvidime, az bude cas to nekde otestovat.
Prinos pro prestavovace diskutabilni, zvazuji vyrobu masteru pro odliti masek s prislusnymi zamky a vybranim pro sberaci plechy. Pak by to mohlo byt zajimave.

- vse drzi na plastu, i ulozeni pojezdu je pomoci plastoveho "zamku". Prvni dojem - doporucuji novou konstrukci zacit upravou stavajiciho ramu.

- ma DCC interface (konektor). Prinos pro prestavby diskutabilni, preferuji vyhodit a dekoder napajet natvrdo.

- ma jeste stare "zarovky" pro osvetleni.

- motor je na stejne urovni jako Atlasky, petipol, setrvacniky. Provedeni kardanu je takove hrubsi, bude asi lepe videt z fotek az bude cas nafotit.

- ma moc hezkou krabicku :lol:

Re: Dokumentace k ramu lokomotiv Alco S-x zde /prestavby CKD

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 4:26 pm
od rchlumecky
vvitty píše:Kdyby mel nekdo zajem o zakladni dulezite rozmery ramu teto lokomotivy, treba pro zhodnoceni moznosti pouziti na prestavby...
Casem dodelam jeste rozmery motoru a pojezdu. Pokud Vam nejake dulezite rozmery na obrazku chybi, dejte klidne vedet.

http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/alco_sx.pdf


rozebrany ram a par kousku lokomotiv je videt zde
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

.


Kdo jste stavěl z Atlasky Kocoura ?
Použili jste i rám ? (vím, že je o cca 1,5mm větší vzdálenost ot. čepů - ale to bych v rámci "začátečnictví" obětoval)
Jde o to jestli se to tam všechno vejde a nenastane nějaký "větší" problém ? Kastli počítám lept od DK.
V případě, že ano - díky za info popř. foto.

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 5:17 pm
od vvitty
osobne jsem puvodni ram nepouzil, nicmene bude treba jej ofrezovat nebo obrousit. Velmi pravdepodobne nebudou sedet napr. schody atp., ktere jsou u Atlasu soucasti ramu.

V tomhle smeru bude zrejme jednodussi ten life like, kde neni tolik materialu na odbrouseni. Mam tu dva kousky, tak jeden vyzkousim a dam vedet, ale asi to nestihnu pred vikendem.

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 5:55 pm
od cíba
...tady jsou fotky...i rámu, jak se dá upravit... :wink:
http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Cib ... p2AtlasS2#

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 7:55 pm
od rchlumecky
cíba píše:...tady jsou fotky...i rámu, jak se dá upravit... :wink:
http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Cib ... p2AtlasS2#


Tak přesně toho jsem se bál :-) (jinak kocour je naprosto úžasnej)
Navíc ještě řezání podvozků - tušil jsem, že tam bude málo místa
Do toho asi nejdu - musím být realista co ještě zvládnu ...

Atlasku (podvozky) nechám na motorák M296 .. tam bude místa víc a stejnak se bude rám dělat komplet novej

Teď jsem spočítal komplet podvozek (z náhradních dílů) s maskama z Brejlovce - vychází to kolem 720 Kč/ks - bude to sice o trochu dražší, ale jistější a pak asi nechat vyříznout - vyfrézovat celej rám znova.
Nechce se někdo přidat nebo to rovnou udělat :-) ?

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 9:42 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
ještě stavím, viz fotky v sekci mám rozestavěno (moduly H0- nechtěl jsem, dělat samostatné téma) Původní rám jsem též nepoužil. Dělal jsem vlastní rá, (velmi jednoduchý, nemám doma strojařskou dílnu) z mosazi (tl cca 3mm)
Fotky rámu jsem radši nepořizoval, přece jen je to dělané na koleně.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2010 2:33 pm
od vvitty
Trosku detailnejsi pohled po rozborce na stole...

Nejdrive uvedu na pravou miru rozsireny pojem Atlasky

Atlas je vyrobce lokomotiv, resp. US prodejce bez vlastnich tovaren, ktery si modely a jejich vyrobu zadava (zde uveden pro nej napr. navrhovalo a i dlouhou dobu vyrabeli v Rakousku u jedne nejmenovane firmy, pote v Cine).
Lokomotivy, o kterych je rec, jsou lokomotivy Alco (to je US vyrobce, neco jako CKD u nas) a typ S-1 (resp. 2,3,4).

Atlas je vyrabel v celokovovem provedeni - masivni ram, domecky prevodu - celkem necelych 0.5kg.
Pouzite prevody odpovidaji provedeni - modul ("jemnost" zubu), jejich tloustka (vzdy zabiraji minimalne 1-2 mm cinne plochy), male vule v prevodech atp. - odpovidaji standardum Roco.
Je take pouzito "evropske" ulozeni kol modelu - ty jsou ulozena za stred, a na maskach je pouze tenky plech pro sberace, jak je u evropskych vyrobcu zvykem.
Verze vyrabene v Rakousku a Cine se lisi nepatrne mechanicky (par drobnych vylepseni, zejmena v oblasti sbirani proudu a materialu dvojkoli) a pak po elektricke strance (LED misto zarovky, pro predstavy nepodstatne...). Podle me je Cinska verze lepsi, nez ta Rakouska.

LifeLike dela tytez lokomotivy (hlavne Alco S1), ale je to spise "hobby" vyrobce - ram je tvoren kovovou "deskou" 3mm silnou s par vystupky a drzaky. Zbytek je kompletne v plastu - vcetne domecku podvozku a dalsich dilu.
Prvni dva kousky od tohoto vyrobce jsem dostal do ruky vcera, drive jsem videl jen fotky a moc dobre na me nepusobily. Priznam se, ze se muj dojem spise potvrdil.

Prevody jsou vyrazne vice hrackovite - hrube zuby, ozubena kola tenka cca 1mm, vetsi vule. Pokud bude lokomotiva hodne zatezovana (zejmena v zatackach), budou zrejme prevody vykazovat kratsi zivotnost.

Domecky prevodu jsou ulozeny take velice volne - zatimco u Atlasek je pouzit sroub ve stredu domecku, zde jsou jen zaveseny kusem plastu na ram, zespodu je pak kulaty cep.

Kola jsou ulozena z vnejsku - v maskach je kovovy plech, do ktereho jsou zapustena. Tento plech musite (!!) zapustit do novych masek, a to pomerne presne, jinak narazite na problem s jizdnimi vlastnostmi - pokud to nebude sedet, nebudou napr. vsechna kola v kontaktu s koleji. Nejsem si jisty, jestli nebude nutne pouzit silnejsi masky, aby se tohle cele schovalo, je treba pocitat i s vulemi pro pohyb kol do strany.
Na druhou stranu tato koncepce muze mit i sve vyhody, zejmena co se kvality sbirani proudu z kol tyka.

Ve finale jiste budou obe koncepce funkcni, kazda z prestaveb ma jine vyhody a nevyhody / stinne stranky. Take zalezi, jake mate vybaveni a moznosti pro modelarinu, protoze treba v pripade Atlasky preferuji vyrobu komplet ramu ( i kdyz treba Ciba zde na foru ma hezke fotky s puvodnim ramem), ale to bych zrejme delal i u LifeLike, protoze mam slusne strojni vybaveni (CNC freza, soustruh...).

Pokud bych si mel vybrat, tak pro lokomotivu co ma tahat dlouhe vlaky, nebo mit velky kilometrovy nabeh (napr. na Podbabe jezdi lokomotivy kazdy mesic cca 5-7 hodin v podstate v kuse), vybral bych si Atlas.
Ale je mozne, ze u me zatim vitezi dlouhodoba zkusenost (jezdim s temi par kousky, co mi zbyly doma uz nekolik let, zatimco LifeLike jsem zatim prohnal cca 1m tam a 1m zpet po flexi koleji.

Vse samozrejme zalezi i na aktualni dostupnosti modelu pro prestavbu, jejich cene atd.

Tolik asi ve zkratce a rychlosti, az budu mit vice casu, podivam se na ten LifeLike poradne :-)

PříspěvekNapsal: stř 20 led, 2010 9:48 pm
od vvitty