Dokumentace k ramu lokomotiv Alco S-x zde /prestavby CKD, H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Dokumentace k ramu lokomotiv Alco S-x zde /prestavby CKD, H0

Příspěvekod vvitty » stř 31 pro, 2008 4:31 pm

Kdyby mel nekdo zajem o zakladni dulezite rozmery ramu teto lokomotivy, treba pro zhodnoceni moznosti pouziti na prestavby...
Casem dodelam jeste rozmery motoru a pojezdu. Pokud Vam nejake dulezite rozmery na obrazku chybi, dejte klidne vedet.

http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/alco_sx.pdf


rozebrany ram a par kousku lokomotiv je videt zde
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

.
Naposledy upravil vvitty dne stř 17 čer, 2009 9:33 pm, celkově upraveno 1
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 29 led, 2009 12:25 pm

Může prosím ještě doplnit rozměry rámu z druhé strany ?

Je zajímavé, že skoro každý rám má jinak udělané ty výtstupky pro naklánění podvozků.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » čtv 29 led, 2009 12:33 pm

Urcite, jak rozeberu nejakou dalsi lokomotivu. Udelam to o vikendu a hodim to sem.

Kdyz mi tak prochazeji rukama ruzne typy a generace Atlas Alco S-x, tak zjistuji ze i oni delali postupne ruzne upravy. Treba nejstarsi verze nemely na ramu zespod vubec vystupek jako distanci k pojezdu, pak se objevily ruzne verze...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » pon 18 led, 2010 1:50 pm

Prislo mi par kousku zname "atlasky", oficialne Alco S-x, v provedeni od vyrobce LifeLike.

Prvni dojmy:
- dojem vice hrackovity, vice plastu, mene kovu, prevodovky ulozene v plastu, vetsi moduly ozubenych kol.

detailneji rozdily:
- vnejsi ulozeni kol, napravy izolovane, sber realizovan pres vnejsi ulozeni. Z hlediska jizdnich vlastnosti to asi bude dobre, spolehlivejsi nez sber pres tenke mosazne sberace. Uvidime, az bude cas to nekde otestovat.
Prinos pro prestavovace diskutabilni, zvazuji vyrobu masteru pro odliti masek s prislusnymi zamky a vybranim pro sberaci plechy. Pak by to mohlo byt zajimave.

- vse drzi na plastu, i ulozeni pojezdu je pomoci plastoveho "zamku". Prvni dojem - doporucuji novou konstrukci zacit upravou stavajiciho ramu.

- ma DCC interface (konektor). Prinos pro prestavby diskutabilni, preferuji vyhodit a dekoder napajet natvrdo.

- ma jeste stare "zarovky" pro osvetleni.

- motor je na stejne urovni jako Atlasky, petipol, setrvacniky. Provedeni kardanu je takove hrubsi, bude asi lepe videt z fotek az bude cas nafotit.

- ma moc hezkou krabicku :lol:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Dokumentace k ramu lokomotiv Alco S-x zde /prestavby CKD

Příspěvekod rchlumecky » pon 18 led, 2010 4:26 pm

vvitty píše:Kdyby mel nekdo zajem o zakladni dulezite rozmery ramu teto lokomotivy, treba pro zhodnoceni moznosti pouziti na prestavby...
Casem dodelam jeste rozmery motoru a pojezdu. Pokud Vam nejake dulezite rozmery na obrazku chybi, dejte klidne vedet.

http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/alco_sx.pdf


rozebrany ram a par kousku lokomotiv je videt zde
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/

.


Kdo jste stavěl z Atlasky Kocoura ?
Použili jste i rám ? (vím, že je o cca 1,5mm větší vzdálenost ot. čepů - ale to bych v rámci "začátečnictví" obětoval)
Jde o to jestli se to tam všechno vejde a nenastane nějaký "větší" problém ? Kastli počítám lept od DK.
V případě, že ano - díky za info popř. foto.
http://vlacky.jilove.net , H0, ČD i ČSD, GeoLine na koberci, Digitrax Loconet, DT402D - fakt dobrý !
rchlumecky
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod vvitty » pon 18 led, 2010 5:17 pm

osobne jsem puvodni ram nepouzil, nicmene bude treba jej ofrezovat nebo obrousit. Velmi pravdepodobne nebudou sedet napr. schody atp., ktere jsou u Atlasu soucasti ramu.

V tomhle smeru bude zrejme jednodussi ten life like, kde neni tolik materialu na odbrouseni. Mam tu dva kousky, tak jeden vyzkousim a dam vedet, ale asi to nestihnu pred vikendem.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod cíba » pon 18 led, 2010 5:55 pm

...tady jsou fotky...i rámu, jak se dá upravit... :wink:
http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Cib ... p2AtlasS2#
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod rchlumecky » pon 18 led, 2010 7:55 pm

cíba píše:...tady jsou fotky...i rámu, jak se dá upravit... :wink:
http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Cib ... p2AtlasS2#


Tak přesně toho jsem se bál :-) (jinak kocour je naprosto úžasnej)
Navíc ještě řezání podvozků - tušil jsem, že tam bude málo místa
Do toho asi nejdu - musím být realista co ještě zvládnu ...

Atlasku (podvozky) nechám na motorák M296 .. tam bude místa víc a stejnak se bude rám dělat komplet novej

Teď jsem spočítal komplet podvozek (z náhradních dílů) s maskama z Brejlovce - vychází to kolem 720 Kč/ks - bude to sice o trochu dražší, ale jistější a pak asi nechat vyříznout - vyfrézovat celej rám znova.
Nechce se někdo přidat nebo to rovnou udělat :-) ?
http://vlacky.jilove.net , H0, ČD i ČSD, GeoLine na koberci, Digitrax Loconet, DT402D - fakt dobrý !
rchlumecky
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 18 led, 2010 9:42 pm

Ahoj,
ještě stavím, viz fotky v sekci mám rozestavěno (moduly H0- nechtěl jsem, dělat samostatné téma) Původní rám jsem též nepoužil. Dělal jsem vlastní rá, (velmi jednoduchý, nemám doma strojařskou dílnu) z mosazi (tl cca 3mm)
Fotky rámu jsem radši nepořizoval, přece jen je to dělané na koleně.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod vvitty » úte 19 led, 2010 2:33 pm

Trosku detailnejsi pohled po rozborce na stole...

Nejdrive uvedu na pravou miru rozsireny pojem Atlasky

Atlas je vyrobce lokomotiv, resp. US prodejce bez vlastnich tovaren, ktery si modely a jejich vyrobu zadava (zde uveden pro nej napr. navrhovalo a i dlouhou dobu vyrabeli v Rakousku u jedne nejmenovane firmy, pote v Cine).
Lokomotivy, o kterych je rec, jsou lokomotivy Alco (to je US vyrobce, neco jako CKD u nas) a typ S-1 (resp. 2,3,4).

Atlas je vyrabel v celokovovem provedeni - masivni ram, domecky prevodu - celkem necelych 0.5kg.
Pouzite prevody odpovidaji provedeni - modul ("jemnost" zubu), jejich tloustka (vzdy zabiraji minimalne 1-2 mm cinne plochy), male vule v prevodech atp. - odpovidaji standardum Roco.
Je take pouzito "evropske" ulozeni kol modelu - ty jsou ulozena za stred, a na maskach je pouze tenky plech pro sberace, jak je u evropskych vyrobcu zvykem.
Verze vyrabene v Rakousku a Cine se lisi nepatrne mechanicky (par drobnych vylepseni, zejmena v oblasti sbirani proudu a materialu dvojkoli) a pak po elektricke strance (LED misto zarovky, pro predstavy nepodstatne...). Podle me je Cinska verze lepsi, nez ta Rakouska.

LifeLike dela tytez lokomotivy (hlavne Alco S1), ale je to spise "hobby" vyrobce - ram je tvoren kovovou "deskou" 3mm silnou s par vystupky a drzaky. Zbytek je kompletne v plastu - vcetne domecku podvozku a dalsich dilu.
Prvni dva kousky od tohoto vyrobce jsem dostal do ruky vcera, drive jsem videl jen fotky a moc dobre na me nepusobily. Priznam se, ze se muj dojem spise potvrdil.

Prevody jsou vyrazne vice hrackovite - hrube zuby, ozubena kola tenka cca 1mm, vetsi vule. Pokud bude lokomotiva hodne zatezovana (zejmena v zatackach), budou zrejme prevody vykazovat kratsi zivotnost.

Domecky prevodu jsou ulozeny take velice volne - zatimco u Atlasek je pouzit sroub ve stredu domecku, zde jsou jen zaveseny kusem plastu na ram, zespodu je pak kulaty cep.

Kola jsou ulozena z vnejsku - v maskach je kovovy plech, do ktereho jsou zapustena. Tento plech musite (!!) zapustit do novych masek, a to pomerne presne, jinak narazite na problem s jizdnimi vlastnostmi - pokud to nebude sedet, nebudou napr. vsechna kola v kontaktu s koleji. Nejsem si jisty, jestli nebude nutne pouzit silnejsi masky, aby se tohle cele schovalo, je treba pocitat i s vulemi pro pohyb kol do strany.
Na druhou stranu tato koncepce muze mit i sve vyhody, zejmena co se kvality sbirani proudu z kol tyka.

Ve finale jiste budou obe koncepce funkcni, kazda z prestaveb ma jine vyhody a nevyhody / stinne stranky. Take zalezi, jake mate vybaveni a moznosti pro modelarinu, protoze treba v pripade Atlasky preferuji vyrobu komplet ramu ( i kdyz treba Ciba zde na foru ma hezke fotky s puvodnim ramem), ale to bych zrejme delal i u LifeLike, protoze mam slusne strojni vybaveni (CNC freza, soustruh...).

Pokud bych si mel vybrat, tak pro lokomotivu co ma tahat dlouhe vlaky, nebo mit velky kilometrovy nabeh (napr. na Podbabe jezdi lokomotivy kazdy mesic cca 5-7 hodin v podstate v kuse), vybral bych si Atlas.
Ale je mozne, ze u me zatim vitezi dlouhodoba zkusenost (jezdim s temi par kousky, co mi zbyly doma uz nekolik let, zatimco LifeLike jsem zatim prohnal cca 1m tam a 1m zpet po flexi koleji.

Vse samozrejme zalezi i na aktualni dostupnosti modelu pro prestavbu, jejich cene atd.

Tolik asi ve zkratce a rychlosti, az budu mit vice casu, podivam se na ten LifeLike poradne :-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » stř 20 led, 2010 9:48 pm

Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků