přestavba 354.7

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

přestavba 354.7

Příspěvekod Petr_J » čtv 11 pro, 2008 12:23 pm

Zdravím všechny,
pustil jsem se do přestavby sedmičky od KMB a chtěl bych vás poprosit zda nemáte k dispozici nějaké fotografie a výkresy této lokomotivy (barevné, černobílé, prostě cokoliv) Na netu jsem našel spoustu fotek 354.7152, ale zrovna tuhle stavět nechci. Zatím postupuji podle výkresu který kdysi vyšel v časopise ABC, ale taky nic moc...Model momentálně vypadá takto:
http://doriangrey.rajce.idnes.cz/354.7/
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 11 pro, 2008 12:59 pm

Taky o ní přemýšlím - ale odrazují mne ty hrozné jízdní vlastnosti pojezdu. Řešil jsi to nějak?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr_J » čtv 11 pro, 2008 1:11 pm

O šílených jízdních vlastnostech lokomotiv KMB jsem slyšel, ale s touto nemám jediný problém. Jízda je klidná a plynulá jak v analogu tak v digitálu. Ale asi to chce vyzkoušet a vybrat ten správný kus :wink: Co se týče úprav pojezdu budu řešit sbírání proudu z kol lokomotivy a časem bych chtěl nahradit ten gumičkovej převod v tendru ozubenýma kolama-ale jestli to půjde nevím...taky by to chtělo zmenšit vzdálenost mezi lokomotivou a tendrem, ale o to jsou zatím taky jen takový nápady...
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jirka » pát 12 pro, 2008 4:34 pm

Jsem zvedav na dalsi fotky z prestavby, tyhle stary rakousky masiny jsou proste krasny ... co by z toho melo asi vzniknout, myslim pro jake obdobi, misto a tak ... urcite by se daly sehnat nejaky fotky na prazske burze 20. prosince, ja se taky podivam, jestli nejakou nemam 8)
H0
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv 29 lis, 2007 4:02 pm

Příspěvekod Vladimír_B » pát 12 pro, 2008 4:47 pm

Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jirka » pát 12 pro, 2008 5:01 pm

No tak nez sem je stacil nahrat tak me Vladimir predbehl :? http://picasaweb.google.cz/Tesnov/Nadrazi#
H0
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv 29 lis, 2007 4:02 pm

Příspěvekod Petr_J » pát 12 pro, 2008 6:10 pm

Krásný fotky, díky. A pokud má někdo další budu jedině rád :wink: Brzy jsem dám další fotky jak stavba pokračuje.
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Re: přestavba 354.7

Příspěvekod marwin » sob 13 pro, 2008 12:00 pm

Petr_J píše:Zdravím všechny,
pustil jsem se do přestavby sedmičky od KMB a chtěl bych vás poprosit zda nemáte k dispozici nějaké fotografie a výkresy této lokomotivy (barevné, černobílé, prostě cokoliv) Na netu jsem našel spoustu fotek 354.7152, ale zrovna tuhle stavět nechci. Zatím postupuji podle výkresu který kdysi vyšel v časopise ABC, ale taky nic moc...Model momentálně vypadá takto:
http://doriangrey.rajce.idnes.cz/354.7/


Mas to moc pekny. Drzim palce s prestavbou. Ja uz jednu 354.7 mam zrekonstruovanou, ale nedelal jsem ji ja, nechal jsem si ji prestavet na zakazku. Jeden dotaz: Ty uchyty(viz. foto) jsou puvodni kleinacka ci nejaky odlitek??
Obrázek

Petr Zatrepalek píše:ale odrazují mne ty hrozné jízdní vlastnosti pojezdu.

Ta sedma jezdi nejlepe ze vsech masinek od Kleina, ale kvalitu roca samozrejme nedosahuje. Hlavni nedostatky jsou 1) odber-sbira 3 dvojkoli masina a 2 dvojkoli tendr, u toho tendru je usmevne, ze odber je z dvojkoli, ktere maji bandaz..... 2) tuhost prevodovek, kdyz odpojim tendr a zkusim rukou tocit kardanem, ktery vede do lokomotivy, tak jde velice ztuha....
Prvni problem se da resit, bud dosazenim dvojkoli bez bandazi(snizeni tazne sily) nebo dodelani odberu z 3. nebandazovaneho dvojkoli. Druhy problem, uz asi jentak nevyresime. Nezbyva nam nez doufat, ze se formy na rakouske pary dostanou k nejakemu renomovanemu vyrobci a udela neco s pojezdem....
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 pro, 2008 12:44 pm

Právě proto jsem všechny kleiny dal pryč! Nemohl jsem rozdejchat, že mi mašiny nesjsou za boha schopný jet pomalinku a bez cukání (když si pohraješ s CV, tak se ti podaří maximálně mašinu donutit jet bez toho cukání, ale o "posunu" jako mají jiné mašiny (třeba bR86 Gutzold o rocu nemluvě) se ti může jen zdát!). Takže nyní spoléhám na ROCO, že konečně udělá nějaké rakouské páry - když už udělala tu 434/93ku...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 pro, 2008 12:47 pm

jinak přestavba vypadá hodně slibně. Držím palce, hlavně ať máš kvalitní pojezd a nenadáváš!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: přestavba 354.7

Příspěvekod Petr_J » sob 13 pro, 2008 6:08 pm

Mas to moc pekny. Drzim palce s prestavbou. Ja uz jednu 354.7 mam zrekonstruovanou, ale nedelal jsem ji ja, nechal jsem si ji prestavet na zakazku. Jeden dotaz: Ty uchyty(viz. foto) jsou puvodni kleinacka ci nejaky odlitek??


Díky za pochvalu :oops: , ty úchyty jsou od fy Weinert - 20ks za 197kč - není to žádná láce, ale jsou vážně super. Stejně tak šroubovka a nárazníky (ty se dají koupit i odpružené, ale pro mě by to bylo zbytečné)


Petr Zatrepalek píše:ale odrazují mne ty hrozné jízdní vlastnosti pojezdu.
Ta sedma jezdi nejlepe ze vsech masinek od Kleina, ale kvalitu roca samozrejme nedosahuje. Hlavni nedostatky jsou 1) odber-sbira 3 dvojkoli masina a 2 dvojkoli tendr, u toho tendru je usmevne, ze odber je z dvojkoli, ktere maji bandaz..... 2) tuhost prevodovek, kdyz odpojim tendr a zkusim rukou tocit kardanem, ktery vede do lokomotivy, tak jde velice ztuha....
Prvni problem se da resit, bud dosazenim dvojkoli bez bandazi(snizeni tazne sily) nebo dodelani odberu z 3. nebandazovaneho dvojkoli. Druhy problem, uz asi jentak nevyresime. Nezbyva nam nez doufat, ze se formy na rakouske pary dostanou k nejakemu renomovanemu vyrobci a udela neco s pojezdem....


Jak jsem už psal, jízdní vlastnosti téhle páry nemají chybu. Problém je sbírání proudu na lokomotivě. Jsou tam takový (špatně) napružený mosazný čepy a ty občas v obloucích nedoléhají. Chci to vyřešit fosforbronzovými plíšky z vnitřní strany kol.
Momentálně už je sedmička v černém kabátě tak to snad zítra nafotím a vystavím
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 pro, 2008 6:57 pm

Tak to máš neuvěřitelnou kliku. Měl jsem už celkem 6 mašin od Kleinbahna a všechny měly stejný problám co popisuji výše!

Ty Weinert věci jsou super - taky jsem od něj už nakoupil :D , škoda jen, že většinou to co potřebuju je vyprodaný a tak musím čekat... Ale to je zákon schválnosti co platí i jinde...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr_J » sob 13 pro, 2008 7:11 pm

Petr Zatrepalek píše:Tak to máš neuvěřitelnou kliku. Měl jsem už celkem 6 mašin od Kleinbahna a všechny měly stejný problám co popisuji výše!

Ty Weinert věci jsou super - taky jsem od něj už nakoupil :D , škoda jen, že většinou to co potřebuju je vyprodaný a tak musím čekat... Ale to je zákon schválnosti co platí i jinde...


O tom mi povídej, čekal jsem na ty doplňky 3 měsíce!!! Ale modelář holt musí být člověk trpělivý :D
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr_J » ned 14 pro, 2008 2:23 pm

Stavba pokročila tak, jsem přidal další fotky:
http://doriangrey.rajce.idnes.cz/354.7_2/
Ještě chybí nějaké trubky, kompresor, píšťala a bude hotovo. A samozřejmě tabulky a popisy...
Petr_J
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod richard0404 » ned 14 pro, 2008 2:28 pm

Petr_J moc pěkná práce. :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků