Stránka 1 z 1

Stavebnice rady 163, 363, 372 v TT

PříspěvekNapsal: stř 03 pro, 2008 6:58 am
od JBr
Info pro ty co neberou Zeleznicni magazin. V poslednim cisle je predstaveni noveho vyrobku firmy U krale zeleznic. Jsou jim stavebnice elektricke lokomotivy rady 163/363 nebo 372.

Pro predstavu - cela stavebnice je odlevana, na fotkach ale minimalne skrin vypada jako vakuovana (takze vyrazne tenci steny nez klasicke odlitky z burzy). Dale se k ni dodavaji masky podvozku, zaskleni, narazniky a izolatory na strechu. Neobsahuje pojezd ani polopantografy a vse se samozrejme musi dobrousit atd. Cena je bratru 990 Kc.

Necham na zvazeni kazdeho, zda se vyplati ci ne. Ja mam odlitek z burzy :)

PříspěvekNapsal: stř 03 pro, 2008 9:14 am
od drlo
foto tam nebolo cena porovnateľná inak s Pečkami, ale tá 372 by bola dosť zaujímavá, pokiaľ viem tak ju už p. Molata nevyrába, na burzu do Prahy to mám celkom z ruky ak sa mýlim tak ma opravte

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 6:15 pm
od HonzaK
Tak jsem si jednu stavebnici poridil, resp. byla mi porizena. Konkretne jde o stavebnici lokomotivy E 499.3 (tedy dnesni 163).
Jak uz bylo psano, steny skrine jsou vyrazne tenci nez v pripade "burzoveho" odlitku,
zaskleni je vyreseno taky dobre (rozhodne znatelne mensi prace v porovnani s vlastnorucnim zasklivanim odlitku). Trochu me zklamalo mnozstvi leptanych doplnku, v podstate se jedna jen o cisla lokomotivy, sterace, hvezdy a znaky Skoda - napriklad chybi (alespon v te me stavebnici) veskera madla i kdyz jsou na ne ve skrini lokomotivy pripravene otvory... :( asi se budu muset jeste po nejakych dalsich detailech poohlednout.
Sympaticka je pomerne pocetna vybava izolatoru na strechu - nevim jak jsou na tom odlitky z burzy, ale v pripade teto stavebnice pujde strecha vymodelovat pomerne pekne a realisticky bez vetsi namahy a shaneni dalsich veci apod.
Celkove bych kvalitu stavebnice hodnotil jako dobrou (ale jeste jsem ji nestavel, tak uvidim :lol: ), cena je vsak samozrejme dost nadsazena (jak je ovsem U krale zeleznic "dobrym" zvykem) - vzhledem k tomu, ze vlastne nejde ze stavebnice bez dalsich v ni neobsazenych komponent postavit kompletni model (a to ani nepojizdnou maketu), tak bych za primerenou cenu povazoval castku v rozmezi od 500 do 700 korun.
Na druhe strane musim rict, ze mi to za usetrenou (a pro me osobne docela otravnou) praci pri brouseni odlitku i tak stoji a pokud me stavebnice jeste nejak nezklame, tak budu uvazovat o porizeni dalsiho kusu...

Tolik tedy moje hodnoceni a ted jeste jedna otazka: Jak moc se lisi stresni partie lokomotiv 163 a 363 ? Jak jsem psal, mam stavebnici 163ky, ale chtel bych si z ni postavit spis "Eso" 363, proto bych chtel vedet, jak moc velke odlisnosti v nich jsou - skrine se podle meho shoduji (tvarove) uplne, podvozky (snad) take. Idealni by byly nejake detailnejsi fotografie strech obou lokomotiv.
Diky

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 2:38 pm
od seven
Můžete někdo upřesnit jaký tovární pojezd (asi s úpravou co?) lze na tuto stavebnici použít a kdo případně vyrábí mosazný pojezd?

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 2:42 pm
od JBr
Tovarni nevim, ale mosazny udela pan Vilinger. Jen chtel dodat vlastni loukotova kola. Pan Pleticha by ho urcite udelal taky.

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 4:31 pm
od drlo
No ja odliatky dávam na továrne pojazdy od Tilligu a to BR143, alebo E11/42 sedí to skoro presne, skôr ma zaujímajú jeho jazdné podmienky

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 4:33 pm
od drlo
A ešte cenovo výhodnejšie vychádzajú pojazdy z loko od Kuehna, tiež sa dajú použiť

Re: Stavebnice rady 163, 363, 372 v TT

PříspěvekNapsal: sob 10 pro, 2011 10:22 pm
od vorech
zdravim vsechny, nevite jestli je jeste dostupna zmínena kastle. na netu jsem nic nnasel a malotu a cize se mi delat nechce.

Dik za pripadny info