Stránka 1 z 1

Remotorizace řady 415 od KMB

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 8:20 am
od Zippich
Před časem jsem si pořídil tento stroj. Díky pěknému setrváku na hřídeli jezdil celkem plynule i v nízkých rychlostech a dělal mi radost. Ale po několika provozních hodinách začala být jeho jízda velmi neochotná a z kabiny se začal valit dým jak z kouřového generátoru. Ten provázelo mohutné jiskření z motoru. Tyto projevy nezmizely ani po jeho vymontování a spuštění bez zátěže.
Takže teď mám pěknou lokomotivu 415 bez pohonu, kterou úspěšně nasazuji na postrky a přípřeže, čímž vznikají zajímavé provozní situace. Jenže udržovat dlouhodobě stroj v neprovozním stavu je pro mou malou provozní jednotku ekonomicky nepřijatelné. Jediným řešením bude remotorizace.
Nemáte někdo zkušenosti s výměnou motoru u tohoto stroje? Jaký nový motor použít aby vyhověl rozměrově a šel spřáhnout s původním setrvákem?

Re: Remotorizace řady 415 od KMB

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 9:21 am
od Zdenek Valter
Zippich píše:Před časem jsem si pořídil tento stroj. Díky pěknému setrváku na hřídeli jezdil celkem plynule i v nízkých rychlostech a dělal mi radost. Ale po několika provozních hodinách začala být jeho jízda velmi neochotná a z kabiny se začal valit dým jak z kouřového generátoru. Ten provázelo mohutné jiskření z motoru. Tyto projevy nezmizely ani po jeho vymontování a spuštění bez zátěže.
Takže teď mám pěknou lokomotivu 415 bez pohonu, kterou úspěšně nasazuji na postrky a přípřeže, čímž vznikají zajímavé provozní situace. Jenže udržovat dlouhodobě stroj v neprovozním stavu je pro mou malou provozní jednotku ekonomicky nepřijatelné. Jediným řešením bude remotorizace.
Nemáte někdo zkušenosti s výměnou motoru u tohoto stroje? Jaký nový motor použít aby vyhověl rozměrově a šel spřáhnout s původním setrvákem?


Zkušenosti nemám ale ochotu ano ;-)
Po komorní lhotce snad budu mít čas Ti přes víkend zprovoznit Tvou loko. Jen mi napiš rozměry motoru.

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 1:54 pm
od radeksindy
Jsem též majitelem tohoto stroje, ale protože jsem ho ještě nepředělal na 415.0, tak ho jen občas projedu. Ale tebou popisovaný problém souhlasí s tím co znám z modelů 354.1 a 434.0. Motory jsou nekvalitní a při častějším provozu odejdou. U 354.1 jsem to řešil výměnnou za Mashimu 1632, ale v originálním provedení tam žádný setrvačník není a tak jsem musel upravovat kovové závaží v modelu. Už jsem viděl v tomto modelu i motor Faulhaber, ale to mi přijde jako docela drahý špás vzhledem ke kvalitě modelu.
U 434.0 jsem použil Mashimu 1420, setrvačník jsem dával jiný, rozměrově to nesedlo. Sehnat jiný setrvačník je poměrně snadné, nový motor byl vždy menšího průměru než původní, takže bylo potřeba vyrobit vložku.
Podívám se doma a uvidím co by mě konkrétně napadlo. Stejně na ní bude muset jednou dojít :)

Re: Remotorizace řady 415 od KMB

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 6:42 pm
od michal_n_cz
Zippich píše:Před časem jsem si pořídil tento stroj. Díky pěknému setrváku na hřídeli jezdil celkem plynule i v nízkých rychlostech a dělal mi radost. Ale po několika provozních hodinách začala být jeho jízda velmi neochotná a z kabiny se začal valit dým jak z kouřového generátoru. Ten provázelo mohutné jiskření z motoru. Tyto projevy nezmizely ani po jeho vymontování a spuštění bez zátěže.

jojo vidím, že nejsem sám... Můj motorek ještě funguje, ale se světelnými efekty. Zároveň ještě pěkně žere, a to tak, že se odpájely přívodní drátky od dekodéru - už asi 2x pak už jsem to netrápil. Kupodivu dekodér neodešel, f. Lenz použila nějakou nízkotavitelnou pájku :-) Zároveň se mi začal protáčet pastorek (asi praskl) na jediné hnané nápravě. Co se týká remotorizace tak 415 jsem ještě nepřeměřoval, ale do 354 mi pasuje Mashima 1632 koupená jako N.D. do BR106 Guetzold nové provedení - pasuje i šnek co se dodává s motorkem.
Michal N.