nexus píše:Můj kolega v klubu postavil ze dvou BR56 (TT) šestinápravovou Malletku a přesto, že má průběžný šnek jsou jízdní vlastnosti výborné - žádná "trága".
To je pochopitelně věc subjektivního posouzení.
Nemáme nic s čím by se dalo srovnávat.
Obecně má šnekový převod méně stupňů volnosti.
U tohoto příkladu se zřejmě jedná o dva 3. nápravové pojezdy.
Tam to ještě při krátkém rozvoru nemusí na dobrých kolejích vadit.
Pokud by konstruktér vložil mezikolo s čelním ozubením pak je to o něčem jiném, pak pochopitelně platit to co jsem psal nemusí.
Popřípadě se to řeší i tak, že šnekovým převodem je hnáno jedno kolo pevně v rámu a ostatní jsou hnána přes spojnice a ostatní nápravy tak mají možnost se přizpůsobovat trati svou značnou vůlí.
Například:
1mm ve vertikálním směru
3mm ve směru axiálním (ose nápravy)