Prestavba BR 120 na T 679

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod sco_27 » sob 16 srp, 2008 10:55 am

Zdenek Valter píše:
sco_27 píše:
George V. píše:No jo, no. Bez peněz do hospody nelez.... A kolik chtěli za toho sergeje DR? Na toho bys měl? Bohužel, železniční modelařina je dneska hlavně o penězích, pokud to chceš dělat pořádně...

P.S. Na DCC zatím nemám finance ani já...


Jasne... No za toho DR chcel 3350 KČ ale bol tam aj zvuk aj dekóder. ČSD stojí 3500 KČ a není ani dekóder ani zvuk... :(
Ja mám DCC Roco ale prechádzam na Intellibox od Uhlenbrocku.


Za toho se zvukem je to dobrá cena.

Budeš mít IBX Basic či IR ?


Áno cena bola super :)
IR čiže aj s LocoBuffer aj rozhranie na Iris a ďalšie vymoženosti :)
Uživatelský avatar
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm
Bydliště: Partizánske, Slovensko

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 16 srp, 2008 12:01 pm

sco_27 píše:
Zdenek Valter píše:
sco_27 píše:
George V. píše:No jo, no. Bez peněz do hospody nelez.... A kolik chtěli za toho sergeje DR? Na toho bys měl? Bohužel, železniční modelařina je dneska hlavně o penězích, pokud to chceš dělat pořádně...

P.S. Na DCC zatím nemám finance ani já...


Jasne... No za toho DR chcel 3350 KČ ale bol tam aj zvuk aj dekóder. ČSD stojí 3500 KČ a není ani dekóder ani zvuk... :(
Ja mám DCC Roco ale prechádzam na Intellibox od Uhlenbrocku.


Za toho se zvukem je to dobrá cena.

Budeš mít IBX Basic či IR ?


Áno cena bola super :)
IR čiže aj s LocoBuffer aj rozhranie na Iris a ďalšie vymoženosti :)


Správná volba !! ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod kubulak » stř 30 zář, 2009 10:16 am

Nechci zakladat dalsi "Sergej" tema, tak to dam sem - premyslim ze bych si z vraku Sergeje udelal priprez/postrk. Proste maketa bez motoru.
Resim, jestli takova lokomotiva vubec potrebovala posilu.
Nasel jsem fotky ruzna kombinace Sergej + Brejloun apod., ale dva Sergeje za sebou jsem nikde nenasel.
Je tu nejaky pametnik? Diky.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Yarda » stř 30 zář, 2009 11:27 am

pamatuju sergeje v provozu, mezi Plzní a Prahou tahaly těžké uhelné vlaky. V každé větší i menší stanici stály uhelné vlaky se sergeji v čele a čekaly na svoje "volno". Od dunění sergejích motorů rezonovala okna v nádraží, fírové otráveně čučeli z okýnek, zatímco na trati nebylo k hnutí. Tím chci říct, že ty uhelné vlaky se sergeji byly v 70. a 80. letech úplně typické pro provoz na hlavních tratích, denně jsem je vídal. A můžu říct, že většinou jezdily na naší trati sólo, za sebou 30-50 ložených Wapek uhlím. Nejde jen o samotnou zátěž a normativy hmotnosti pro tu kterou konkrétní trať, ale i o délku staničních kolejí - právě proto, že popojížděly od stanice ke stanici a nemohly zůstat stát ve zhlaví. Možná že na podkrušnohorské magistrále při expedici uhlí z dolů to bylo jinak, ale ve vnitrozemí obvykle bez přípřeže. Ono taky už v té době bylo dávno pryč odbobí "těžkotonážníků" z 50. let, kdy se trhaly rekordy v délce a hmotnosti vlaků (tehdy v čele s 556.0). A další věc - kdyby už skutečně bylo zapotřebí zapřáhnout 2 sergeje, tak spíš druhý na postrku, protože na přípřeži by dokázaly tak těžký vlak roztrhnout...
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 247
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Patrik Novák » stř 30 zář, 2009 11:29 am

tak jsem kouknul do nového atlasu , na str 210 mimořádný požární ......

a 216 běžná dopravní situace konce osmdesátých let ...............

ve starém atlasu na str 170 dokonce trojice
Patrik Novák
 
Příspěvky: 697
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 30 zář, 2009 1:13 pm

Zkus kouknoutna stránku o Sergejích.
http://www.prototypy.cz/sergeje
Fotek s přípřeží je tam dost.
Nevím jak na pražské trati. Tipnul bych si, že postrky ze Zdic do Kařízku byly. Zvlášť, když se tam dodnes strkají náklady tažené "Esem", které má o dost větší výkon než "Serjoža". Nicméně na žatecké trati (160 - Plzeň - Žatec) dvojčata jezdívala. Viz mimo jiné též fotky ze 70-tých a 80-tých let v již vyprodané knížce Sergeje - motorové lokomotivby řady.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod kubulak » stř 30 zář, 2009 1:31 pm

Diky vsem za odpovedi!
Tu stranku jsem prohlizel min. pul hodiny, nez jsem se zeptal tady :)
Skoncil jsem u fotky c. asi 300. Vic Sergeju za sebou jsem tam nasel vzdy jen v depu, na trati nikdy...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 30 zář, 2009 2:35 pm

Koukni se až na poslední čísla. Většina přípřežních fotek na stránkách je z posledních let provozu, který končily právě lokomotivy z poslední série.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod cíba » stř 30 zář, 2009 3:06 pm

Yarda píše:pamatuju sergeje v provozu, mezi Plzní a Prahou tahaly těžké uhelné vlaky. V každé větší i menší stanici stály uhelné vlaky se sergeji v čele a čekaly na svoje "volno". Od dunění sergejích motorů rezonovala okna v nádraží, fírové otráveně čučeli z okýnek, zatímco na trati nebylo k hnutí. Tím chci říct, že ty uhelné vlaky se sergeji byly v 70. a 80. letech úplně typické pro provoz na hlavních tratích, denně jsem je vídal. A můžu říct, že většinou jezdily na naší trati sólo, za sebou 30-50 ložených Wapek uhlím. Nejde jen o samotnou zátěž a normativy hmotnosti pro tu kterou konkrétní trať, ale i o délku staničních kolejí - právě proto, že popojížděly od stanice ke stanici a nemohly zůstat stát ve zhlaví. Možná že na podkrušnohorské magistrále při expedici uhlí z dolů to bylo jinak, ale ve vnitrozemí obvykle bez přípřeže. Ono taky už v té době bylo dávno pryč odbobí "těžkotonážníků" z 50. let, kdy se trhaly rekordy v délce a hmotnosti vlaků (tehdy v čele s 556.0). A další věc - kdyby už skutečně bylo zapotřebí zapřáhnout 2 sergeje, tak spíš druhý na postrku, protože na přípřeži by dokázaly tak těžký vlak roztrhnout...

Naše rodina má chatu v údolí pod železničním mostem na trati mezi Týništěm nad Orlicí a Letohradem v Orlických horách a musím říct, že zde jezdily sergeje v 80. letech ve dvojici s těžkými nákladními vlaky téměř pravidelně. Zájímavé ale je, že jsem je snad nikdy neviděl za sebou-tedy jako přípřež, ale vždy jezdil jeden sergej na konci nákladního vlaku jako postrk. Možná to bylo kvůli velkému stoupání trati, to nevím, pamatuju se však na to dobře, byla to paráda...ten zvuk, který vás probudil v polovině noci nikdy nezapomenu... :wink:
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 96
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod TTmili » stř 30 zář, 2009 4:15 pm

Jo musím říct že pro železniční fanatiky je to něco úžanýho (sám vím jaký to bejvalo když jezdila tzv. Raketa na náklaďákách z Jihlavy do Brna a roztahovala ho ze zhlaví - Raketa = dvojče bardotek). Pro mě to bylo fantastický, to "dabl chrochtání" ale třeba spolužák bydlí nad tratí a moc rád na to nevzpomíná. Když už se mluví o přípřežích tak by mě zajímalo jestli se někdy za dob slavných šestikoláků E669.0/1/2 provozovali na nákladech ve dvojcích E469.2/3. Fotky z dnešních dob sem našel, stejně tak fotky E479.0 ve dvojci ale tyhle z dob 80.tých let ne.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1626
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 01 říj, 2009 11:01 am

Večer jsem listoval výše zmíněnou knížkou o Sergejích a na jedné z fotek (r. 1987) je krásná dvojice Sergejů na nákladu u Skašova (trať Plzeň-Praha) Bohužel se nedá poznat jestli táhnou po nesprávné koleji, nebo je to zdvojený postrk.
Podle výše uvedené knihy se též Sergeje spojovaly "na kabel" (mnohočetné řízení), takže strojvedoucí řídil dvě lokomotivy z jednoho stanoviště. Dodnes je to k vidění zejména u ř. 742.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod George V. » pát 02 říj, 2009 6:39 am

Na kabel snad jezdily na trati Plzeň - Žatec.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 2941
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Prestavba BR 120 na T 679

Příspěvekod A2C » pon 17 led, 2011 6:21 pm

Páni mám podobný problém ako kolega vyššie. Mám možnosť kúpiť Sergeja Roco (BR120) v správe DB rozhodne by som z neho chcel T679.1006 avšak sú tu drobné problémy.
BR120 má 2 radové žalúzie, tlmič výfuku. T679.1006 mal 3 radové žalúzie a bol beztlmičový. Preto by som sa rád spýtal či náhodou niekto nemáte číslo náhradného dielu - karosériu a samozrejme tlmič a výfuky.
Súčasne by som s týmto rád oslovil pána Daleckého či náhodou by nevedel prípadne zohnať túto karosériu a za akú cenu. Ja som sa zázrakom dopátral k cene 90,5€ čo mi pripadá že tam je istá chyba.

ďakujem :)
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1289
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Prestavba BR 120 na T 679

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 18 led, 2011 11:29 am

Tohle není žádná výhra... Zkus se podívat na e-bay, tam se ty komínkový 1006 nebo jejich vhodný deriváty objevují celkem často, navíc se daj sehnat i u nás.

Z té DR/DB verze to neuděláš! Kastle pro 679.1006 má střechu bez osazení tlumiče, tj. máš-li mašinu s tlumičem - jakýmkoliv - musíš střechu tmelit a předělávat, navíc je právě problém v těch žaluziích. A tlumič pro 1006 nepotřebuješ :wink:

a tady zrovna jednu vhodnou máš:
http://cgi.ebay.de/Roco-63978-Diesellok ... 19c2714297
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2637
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Prestavba BR 120 na T 679

Příspěvekod A2C » úte 18 led, 2011 1:39 pm

Ahoj ďakujem pozeral som ich.
Avšak ja som ho už kúpil a to za cenu 110€.
Pozrel som si už i servisný list (ďakujem pánovi Daleckému) číslo 63398
Okrem madiel som to spísal všetko a vychádza to na cca 20,15€ podľa preisgruppenliste
Konkrétne som narazil na tieto diely:
2x 116025
2x 116017
1x 116018
1x 116019
2x 116024
1x 115869
4x 88503
2x 116026
2x 116813

Teda neviem načo tam je 116017 teda Plate set ale pre istotu som si to objednám tiež 2x.
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1289
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník