Děkuji za všechny odpovědi. Jsem rád, že se to tu trochu rozjelo... A za věcné odpovědi dvojnásob.
Ivan píše:Honzo, neber to zle, dost lidí tu rádo poradí, ale ne na obecné dotazy. Zapatrej sám a pak se ptej konkrétně.
Já si řady DR dost pletu, tak pro základní info nahlidnu sem, kde to má pan Novák řazene dle modelů.
https://ttmodelar.eu/modely-tt/parni-lokomotivy-tt/
Jako jo, možno. Jen jsem čekal, že se tu najdou tací, co vybalí z rukávu, že v Sudetech na severu u RBK - neb "všichni ví, že stavím Panský" - jezdily DRxx a byly převedeny pod CSDxxx. Čekal jsem, že tu nedostanu odpověď "najdi si sám a pak se ptej na detaily". Odpověď: "zapátrej sám, a pak se ptej dál", je přesně to, co na fórech nemám rád.
Právě jsem čekal, že tu dostanu rozumný rozcestník na takto obecně položený dotaz. Prostě jsem čekal, že závisláci do mašin mi podají pomocnou ruku, ne klacek pod nohy. Aspoň já se snažím na obecnou odpověď dát vždy alespoň ten rozcestník. Vím, že tím uspořím tazateli hodiny času.
Radek Strnad píše:To HonzaV: Nejdřív si musíš srovnat v hlavě, kterou epochu chceš modelovat. Jestli těsně po 2.sv. válce, tedy ep.IIIa...?? nebo později klasickou ep.III....??? Epochy IV. se tyto lokomotivy už nedožily nebo pouze ve formě odstavených vraků. Jaký je rozdíl v popisech mezi ep.IIIa a ep.III?? Velký!!!! Rozdíl je v popisech i v barevném schématu lokomotiv, kdy krátce po válce zůstalo u kořistních lokomotiv původní německé barevné schéma, zatímco v dalších letech už bylo/mohlo/mělo být použito schéma ČSD(tam už se ovšem možnosti přeznačení smrsknou na několik málo řad). I zde na DF je však fotka tuším lokomotivy 365.4 s kořistními znaky z roku 1948, takže: "Babo raď!". Ovšem není pravidlo bez výjimky a tou je řada 413.0 (model od Piko), která byla vytažena z kopřiv až několik let po válce, takže lze předpokládat, že už byla dle barevného vzoru ČSD celá černá nebo minimálně s černým rámem. Ale konkrétně tento model je stále v nabídce, takže zase není proč přeznačovat.
Stavím si doma Pansky k roku 1927, takže tam někam mířím s otázkou. A co si budeme namlouvat, parních DR lokomotiv je na současném trhu výrazně více. Tedy do mé vize přeznačené DR ze Sudet kolem RBK lovím BRxx, co bych si přeznačil na CSD. Je mnohem snazší koupit dnes moderní ozvučenou BRxx než tu stejnou CSDxxx....
Colonel32 píše:V podpisu je uvedené "Zdědil krabici BTTB a snaží se to rozhýbat".
Extrapoluji tedy správně, že dotaz se vlastně vztahuje na to, které parní lokomotivy z produkce BTTB se dají přeznačit na ČSD (bod A) a ve chvíli, kdy je zvolena lokomotiva určená k přeznačení, tak je dotaz na polopatický postup, jak toto přeznačení provést (bod B)?
V principu ano. Na druhou stranu jsem zjistil, že BTTB už to má vážně spočítané spíše jako stroje do vitríny, takže na ně nebudu sahat a třeba i porostou na ceně. Všechny, co jsem zdědil, tak jsou funkční, a sem tam je projedu, abych je udržel v kondici.
a B) platí,
polopatický, ideálně video, návod, jak na to.