Pojezd pro M 853 od Pletichy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Kraken » pát 19 led, 2007 1:32 pm

Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.
Kraken
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát 17 lis, 2006 6:51 pm

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 19 led, 2007 2:04 pm

Kraken píše:Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.


Mám tu jeden M296 na přezutí. Pokusil jsem se i remotorizovat a to silně zlepšilo jízdní vlastnosti. Ovšem hlučnost ne :cry:
Pro použitý motor MASHMA 1635 by to ovšem chtělo i jiné převody - víc do pomala.

Bohužel kdyby pan Peticha nepoužíval jen jeden převod rovnou ze šneku na hnanou nápravu, ale i například mezikolo s čelním ozubením a jemným modulem zubu nejlépe 0.3 byly by převodovky mnohem méně hlučné. Popřípadě používali plastová ozubená kola.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 19 led, 2007 2:06 pm

Kraken píše:Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.

Mám od p. Pletichy několik pojezdů a jsou celkem bytelné, těžké a jezdí slušně. Pro modeláře zvyklé na staré Piko modely je to výrazná změna, ale Ti kteří jsou zvyklí na lepší, tak možná ohrnou nos.
Největší nevýhodou je hluk, pojezdy jsou opravdu dost hlučné kvůli použití kovových převodů. U velkých motorových vozů (M262.0) jsou ale převody podstatně tišší, než u lokomotiv s krátkými kardany (T4662). Zatím zkouším různé způsoby odhlučnění, ale víceméně neúspěšně.
Další nevýhodou je používání "obyčejných" motorků, které je lepší nahradit nějakým pětipólovým motorkem. NA burze v Praze jsem viděl i Pletichovu konkurenci. Převody se mi zdály jemněji a precizněji prvedené, ale osobní zkušenosti s těmito pojezdy nemám.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 19 led, 2007 2:10 pm

Zdenek Valter píše:
Kraken píše:Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.


Mám tu jeden M296 na přezutí. Pokusil jsem se i remotorizovat a to silně zlepšilo jízdní vlastnosti. Ovšem hlučnost ne :cry:
Pro použitý motor MASHMA 1635 by to ovšem chtělo i jiné převody - víc do pomala.

Bohužel kdyby pan Peticha nepoužíval jen jeden převod rovnou ze šneku na hnanou nápravu, ale i například mezikolo s čelním ozubením a jemným modulem zubu nejlépe 0.3 byly by převodovky mnohem méně hlučné. Popřípadě používali plastová ozubená kola.

Vidím, že Zděněk Valter byl rychlejší :)
Dám na něj a zkusím místo pasiního odhlučňování (izolace okolo převodovek) odstranit původní zdroj hluku.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 19 led, 2007 2:42 pm

Michal Šuhajda píše:Pro modeláře zvyklé na staré Piko modely je to výrazná změna, ale Ti kteří jsou zvyklí na lepší, tak možná ohrnou nos.


Přiznám se že jsem původně patřil k těm ohrnovačům, ale vím že se s mosazí dají dělat téměř zázraky. Pojezdy např. Holgera Gralera jsou cca o dva řády výše než než například ROCO. Také si myslím, že kdybych měl možnost a strojní vybavení alespoň takové jako ma pan Pleticha, že bych byl schpen vyvinout pojezd na podobné úrovni jako jsou současné tovární pojezdy.


Michal Šuhajda píše:Největší nevýhodou je hluk, pojezdy jsou opravdu dost hlučné kvůli použití kovových převodů. U velkých motorových vozů (M262.0) jsou ale převody podstatně tišší, než u lokomotiv s krátkými kardany (T4662). Zatím zkouším různé způsoby odhlučnění, ale víceméně neúspěšně.
Další nevýhodou je používání "obyčejných" motorků, které je lepší nahradit nějakým pětipólovým motorkem.


Některé pojezdy jsou opravdu mizerné i co se týče jízdních vlasností.
Některé jezdí opravdu slušně. Musíte si ovšem zacpat uši. :lol: :lol: :lol:

Michal Šuhajda píše:NA burze v Praze jsem viděl i Pletichovu konkurenci. Převody se mi zdály jemněji a precizněji prvedené, ale osobní zkušenosti s těmito pojezdy nemám.


Tuším, že je to pan Vilinger. Někdo tu už tuším psal, že jeho pojezdy jsou mnohem méně hlučné, a mají lepší jízdní vlastnosti. Viděl jsem to na vlastní oči, ovšem nějakou dlouhodobou osobní zkušenost také nemám.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

Příspěvekod Jacek » čtv 25 led, 2007 8:31 am

Zdenek Valter píše:Tuším, že je to pan Vilinger. Někdo tu už tuším psal, že jeho pojezdy jsou mnohem méně hlučné, a mají lepší jízdní vlastnosti. Viděl jsem to na vlastní oči, ovšem nějakou dlouhodobou osobní zkušenost také nemám.

Správně - http://modely-tt.wz.cz/paginy/modely/Vilinger.htm
Pletichovy pojezdy se s tím nedají srovnat. Není to žádá kovářská práce - co kus to originál.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod Kraken » čtv 25 led, 2007 10:59 am

Díky za názory, v sobotu jedu na burzu kdy měl p. Vilinger být, tak si ho tam domluvím.
Kraken
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát 17 lis, 2006 6:51 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 25 led, 2007 12:31 pm

Kraken píše:Díky za názory, v sobotu jedu na burzu kdy měl p. Vilinger být, tak si ho tam domluvím.


Jestli pojezd kopupíš, pošli mi prosím fotku. Dík Zdeněk
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ala » čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Jestli pojezd kopupíš, pošli mi prosím fotku. Dík Zdeněk[/quote]

Mám pojezd na T478 od Vilingera,jestli chceš mohu Ti poslat detailní foto.
Bohužel nemůžu ho porovnat s pojezdem Pletichy,ale napadlo mě že kdybyTomáš Bartoš chtěl,tak bych mu ho zapůjčil k porovnání-mám to do
Crudimi co by kamenem dohodil
Ala
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 25 led, 2007 8:14 pm

Ala píše:Jestli pojezd kopupíš, pošli mi prosím fotku. Dík Zdeněk


Mám pojezd na T478 od Vilingera,jestli chceš mohu Ti poslat detailní foto.
Bohužel nemůžu ho porovnat s pojezdem Pletichy,ale napadlo mě že kdybyTomáš Bartoš chtěl,tak bych mu ho zapůjčil k porovnání-mám to do
Crudimi co by kamenem dohodil[/quote]

Jestli mohu poprosit tak obé. Fotky na můj mail a Tom je ideální osoba pro recenzi či porovnání.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 25 led, 2007 9:54 pm

Kraken píše:Díky za názory, v sobotu jedu na burzu kdy měl p. Vilinger být, tak si ho tam domluvím.


Ala mi posla fotky - je to slušné a použitelné hlavně převody. Chtělo by to určitě lepší motor.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Jacek » sob 27 led, 2007 10:18 am

Zdenek Valter píše:Ala mi posla fotky - je to slušné a použitelné hlavně převody. Chtělo by to určitě lepší motor.

Hlavně se ten pojezd dá objednat "na míru". Převody do pomala nebo do rychla, rozvory do odlitku nebo do leptu. Já si tam nechávám dávat motory Mashima, pak to jezdí ještě lépe a tišeji.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod TomBart » ned 28 led, 2007 8:02 pm

Ala píše:Jestli pojezd kopupíš, pošli mi prosím fotku. Dík Zdeněk


Mám pojezd na T478 od Vilingera,jestli chceš mohu Ti poslat detailní foto.
Bohužel nemůžu ho porovnat s pojezdem Pletichy,ale napadlo mě že kdybyTomáš Bartoš chtěl,tak bych mu ho zapůjčil k porovnání-mám to do
Crudimi co by kamenem dohodil


Jedná se o HO, že?! Já jen, že p Vilinger dělal převážně TT. Ale o tom, že dělá i HO vím. Ostatně, když jsme dělali čmeláka (já 036 a kolega Petr 012), tak já to mám na Pletichovi a on na Vilingerovi. Ale ta dvanáctka ještě myslím není a tak jsem nemohl porovnat. Není problém, napiš na mail a domluvíme se. Na Pletichovi mám zamračený asi 4kousky od jeho jedněch z prvních až po ty trochu pokročilejší. Pak už jsem přestal brát.
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Kraken » pon 29 led, 2007 7:39 am

V sobotu jsem objednal HO pojezd u p. Vilingera, přiveze mi ho na burzu v březnu. Tak pak dám vědět i nafotím.
Kraken
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát 17 lis, 2006 6:51 pm

Příspěvekod TomBart » pon 05 úno, 2007 7:35 pm

Takže jsem se konečně dneska dostal k tomu, abych trochu kouknul na pojezd od Vilingera a nepatrně porovnal. Nekoukal jsem na pojezd nějak detailně, ale pár věcí jsem stihnul postřehnout. Porovnával jsem tedy nový pojezd od Vilingera s pojezdem na zamračenou od Pletichy. Toho pletichu mám už aspon šest let, tak nevím jestli se změnil, ale řekl bych že moc ne. Novější pojezd doma mám, ale mám trošku problém, že jsem kolejiště musel rozebrat tak, aby se dalo jít na balkon, protože nám vichřice trochu poničila dlažbu a plechařinu a všechny pojezdy na zamračenou jsou v tunelech kam se dost blbě leze až na tenhle jeden a to je zrovna ten nejstarší.
1. Zdá se mi, že pojezd má poměrně dost vysoko těžiště. Určitě by šlo celý soustrojí s motorem umístit tak o 5 mm níž, možná i o víc. Neměřil jsem to. Pokud to nabízí jako pojezd na zamračenou nebo na brejlovce, tak bych udělal navíc nějaké závaží v prostoru budoucí nádrže. V tom vidím výhodu víc u pletichy, ale on na tom není o moc líp
2. Uchycení motoru je pomocí silikonu. Pleticha je na tom podobně. ten to rovnou přilepil vteřinákem. Určitě to tichosti moc nepomůže, ale každej šikovnej modelář si s tím poradí.
3. Samotnej motorek se mi nezdá moc extra. Jak to někdo již psal, že mu pošle lepší motor a on ho nainstaluje do pojezdu. To si myslím že je dobrý řešení. Pleticha je na tom zhruba srovnatelně.
4. Rozchod dvojkolí je u každýho dvojkolí jinej, ale to se dá doma dodělat. Pleticha je na tom stejně. občas to chce šupleru :o)
5. Moc se mi nezamlouvá uchycení podvozků. Pleticha to má teda stejně, ale není zdě aplikováno tříbodové uložení. Ted si teda matně vzpomínám, že pleticha to u něčeho měl. Sice pojezd Vilingera dobře drží, ale při rozjezdu se trošku zhoupne. Nevím jestli to je způsobeno tím, že motor má dost velkou sílu, každopádně by to šlo vyřešit jiným uložením podvozku.
6. Zdá se mi, že má poměrně vůli v převodech. U jednoho podvozku jsem musel trochu nahnout pásek co drží kulisu na hřídel. Ozubený kola nedosedali a tak to moc nejezdilo. Pochopitelně se to dá doma dodělat nebo si nějka poradit, ale to co má určitě není nějak pevný a navěky. Pleticha to má líp, ale zase jeho ozubený kola jsou jak pro nulkaře.
7. Pojezd má trochu tvrdčí rozjezd, ale to se dá odstranit motorkem. Pleticha je na tom stejně, ale zase to je o motorku.
8. Trošku nevýhodu oproti Pletichovi vidím v tom, že pleticha už má připravený komponenty pro uchycení spřáhla nebo i nádrže. V tomhle případě jsem to postrádal a abych řekl pravdu, tak by to chtělo zase něco vymyslet a nejlíp přiletovat. Takový dodělej si doma sám, to rád moc nemám. Ale je to asi tím, že dělá hlavně TT a tam se spřáhla dost často uchycujou do odlitku. Jako HOkář to citelně postrádám.
9. Nevím jak je na tom ted Pleticha s kolečkama, ale Vilinger má rozhodně lepší. Nevím co v provozu, ale obecně mám doma problém s pletichou, že musím mnohem častěji čistit kolečka od bordelu a celkově jsou dost hrubý. V tomhle má Vilineger velký plus

Celkově bych řekl, že je Vilinger na lepší úrovni. Jízdní vlastnosti jsou nepatrně tišší a působí na mě jemněji. Spousta věcí se dá vyřešit dosazením třeba motorku a nebo se dá doma dodělat. Každopádně nechci odsuzovat ani jednoho. Už jsem to řekl nejednou a řeknu to klidně znovu. Díky za takovýhle borce co doma dokážou udělat pojezd do čehokoliv.

http://tombart.rajce.idnes.cz/pojezd_pl ... _Vilinger/
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků