Stránka 1 z 1

Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2024 10:49 pm
od dudlifuk
Niektore veci su take skarede az su krasne. Objavil som lokomotivu 265.0 .... zaujimave je, ze k tejto rade mi vyhladavac na tomto fore nenasiel ani jeden prispevok
IMG_7266.jpeg

IMG_7267.jpeg

IMG_7268.jpeg

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2024 7:25 am
od marian_r

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2024 8:10 pm
od Petr S.
Ahoj vespolek ,
problém kresličů pro 3D tiskárny je ten , že jsou moc schopní a naopak mnohdy nedokážou pochopit konstrukční a montážní souvislosti spojené s výrobou modelu . Modely lokomotiv mají ze zásady dvě takové rozdílné části . To , co jede po kolejích je trakční část a na ni se připevní ta okrasná část .V případě motoráku je to karoserie , v případě parní lokomotivy je to ležatý a skříňový kotel a kabina ( budka ) . Montovat rozvod parního stroje ( případně i pohon lokomotivy ) do 3D výtisku na obrázku , kde je všechno perfektně vytištěno , by byl slušně řečeno " vopruz " . Mašina je to krásná , ale zpracovat takovýto výtisk je šílenost . 3D tisk má práci ulehčit a ne předpokládat , že kus uříznete a potom ho zase přilepíte . Už jsem takové věci viděl a nakonec jsem je odložil kvůli výše uvedeným problémům .
Děkuji za zamyšlení . Petr

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2024 9:44 pm
od hank
dudlifuk píše:Niektore veci su take skarede az su krasne. Objavil som lokomotivu 265.0 .... zaujimave je, ze k tejto rade mi vyhladavac na tomto fore nenasiel ani jeden prispevok.

Mě to nepřekvapuje. K ČSD jich přešlo jenom 14 a šlo v podstatě o krajovou záležitost - tyhle nohaté gölsdorfovské krasavice (nevím, co se ti na nich nelíbí, přesně splňují dobová měřítka lokomotivního designu...) jezdily do r. 1918 jenom pod Vršovicemi a později pod jihočeskými výtopnami (Tábor, Veselí nad Lužnicí) a skoro všechny (až na jedinou výjimku, známý kralupský kotel K 45 ex 265.012 se dožil roku 1965) byly zrušeny na přelomu 40. a 50. let.

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2024 10:32 pm
od dudlifuk
Petr S. píše:...problém kresličů pro 3D tiskárny je ten , že jsou moc schopní a naopak mnohdy nedokážou pochopit konstrukční a montážní souvislosti spojené s výrobou modelu . Modely lokomotiv mají ze zásady dvě takové rozdílné části...

ale ja tuto zasadu ctim, inak to snad ani nejde. mam uz nejaky ten model za sebou a viem co ako. nic sa nemusi lamat, nic sa nemusi vrtat. pri navrhu sa najviac zameriavam prave na co najvacsiu reprodukovatelnost. napriklad sucastou navrhu su vzdy aj casti rozvodu, to aby vsetko presne pasovalo. tie sa samozrejme netlacia ale sluzia ako podklad pre dalsiu vyrobu. a spravne zlozit rozvod parnej lokomotivy je vzdy vopruz. niekedy sa moze stat ze model posobi tazkopadne, ja som vzdy otvoreny navrhom a kritike
IMG_7273.jpeg

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2024 10:44 pm
od dudlifuk
hank píše:Mě to nepřekvapuje. K ČSD jich přešlo jenom 14 a šlo v podstatě o krajovou záležitost - tyhle nohaté gölsdorfovské krasavice (nevím, co se ti na nich nelíbí, přesně splňují dobová měřítka lokomotivního designu...) jezdily do r. 1918 jenom pod Vršovicemi a později pod jihočeskými výtopnami (Tábor, Veselí nad Lužnicí) a skoro všechny (až na jedinou výjimku, známý kralupský kotel K 45 ex 265.012 se dožil roku 1965) byly zrušeny na přelomu 40. a 50. let.

ja si myslim ze aj pri pocte 14 si zasluzia nasu pozornost a su naozaj krasne ! pravdepodobne za cias monarchie sa ich tu objavovalo urcite viacej. v skutocnosti ma vyprovokovali k vyrobe prave fotky kotla K 45 na nete. navyse sa vyrabali aj v Libni.
na nete som nasiel aj tieto informacie:
V roce 1918 byly lokomotivy řady 206 ve výtopnách Nymburk, Nusle ( dnes Praha - Vršovice) Německý Brod (dnes Havlíčkův Brod), Hradec Králové, Praha (Praha střed), Česká Třebová, Trutnov, Moravský Šumperk (dnes Šumperk) a Bubny.

    V roce 1918 bylo ČSD převzato všech 15 lokomotiv, ale na řadu 265.0 bylo přeznačeno již jen 14 lokomotiv. Lokomotivy byly postupně soustředěny ve výtopně ve Veselí nad Lužnicí, kde jezdily v osobní dopravě. ČSD postupně na lokomotivy řady 265.0 dosadily zařízení tlakové brzdy a byly používány nadále při dopravě osobních vlaků až do roku 1945.

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2024 6:09 pm
od dudlifuk
doplneny tender radu 414.0 pohon zabezpecuje coreless motor Motraxx s jednoduchym prevodom. zber prudu bude zo vsetkych osi vratane lokomotivy a pomahat bude kondenzator v kotli. samozrejmostou je frezovane mosadzne zavazie. ak bude potrebne, hnane napravy budu bandazovane.
IMG_7291.jpeg
IMG_7290.jpeg

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pát 19 črc, 2024 8:44 am
od tom066
Máte to moc pěkné.

Jaké jsou prosím parametry toho motoru a kde jste jej koupil?

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pon 22 črc, 2024 9:39 pm
od dudlifuk
tom066 píše:Máte to moc pěkné.

dik, este na tom pracujem
Jaké jsou prosím parametry toho motoru a kde jste jej koupil?

TU su parametre. motor som pouzil zo starych zasob a myslim ze motraxxy som kupoval u conrada

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: ned 28 črc, 2024 3:23 pm
od dudlifuk
dosiahnut lahky chod kriziakov v dvojpravitkach chce trochu trpezlivosti, ale da sa to. VIDEO

Re: Lokomotiva 265.0

PříspěvekNapsal: pát 02 srp, 2024 3:58 pm
od jirka64
Moc pěkná práce.Ta by se mi v TT líbila.Šikula!!