Stránka 3 z 3

Re: Regionova 814 TT

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 6:23 pm
od michal_d
Díky za fotky, blbě jsem koukal. Teď už i u Zlámalíka vidím mezeru mezi pojezdem a kastlí, předtím jsem si jí v té černé nevšiml a přišlo mi to natěsno. Tedy místo frézování se musí vymezit vůle, což je určitě snazší. Výhoda koupě hotového pojezdu by měla být i v tom, že vše bude zkompletované, tak aby to pasovalo. Já se teď dost natrápil (a úplně stejně jsem se trápil i v minulosti) s vyladěním délky kardanů. Musel jsem použít stavebnicové a nastavit si správnou délku. Převodovky jsem kupoval několikrát a ani v rámci jednoho nákupu nikdy neměly stejně dlouhé vstupní hřídele.
Jinak jsem upravil držák motoru, tak aby nesl i čelní stěny beden. A do výtisků zadních rozsoch jsem integroval čelní stěny nádrže a na pravé straně i viditelný kus výfuku.
Regionova_16.jpg

Regionova_19.jpg

Při bočním pohledu toho bude vidět tak akorát...
Regionova_18.jpg

Re: Regionova 814 TT

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 7:48 pm
od Zlámalík
Michal: super práce, evidentně přínos pojezdu na míru tam je. Já to koupil asi před pěti lety a za tu dobu stihl Kühn osmsetdesítku ohlásit i zrušit, zatímco já jsme se s tím neposunul.
Ano, pojezd je úzký a musí se vymyslet uchycení, sedí blbě, je to jen tak ve smyslu "hurá kastle na pojezdu". Jestli vyrobí 810 Roco, tak si ji možná koupím a bude :-)

Jaromír: ano, pojezd je shodný, jak na to koukám.

Re: Regionova 814 TT

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 8:31 pm
od michal_d
Zlámalík píše:...
Jestli vyrobí 810 Roco, tak si ji možná koupím a bude :-)
...

To znám. Mám doma asi 15 LPH stavebnic a dávné plány, jaké všechny 810 a vleky postavím a teď se do toho nějak nechce...

Ale zpět k regionově. Přemýšlím jak na osvětlení a zjistil jsem, že vlastně přesně nevím jak je to ve skutečnosti...
Předpokládám:
1. Horní dvojice bílá / červená. Směrem vpřed tedy horní dvojice a světlo nad čelním sklem bíle "do trojúhelníku", vzadu horní dvojice červeně.
2. Spodní dvojice dálková světla.
3. Horní dvojice na obou čelech bíle při posunu.

Svítí-li dálková světla, tak svítí zároveň i horní dvojice bíle, nebo zhasíná? Jak se 3 světlem nad čelním sklem?
Dle fotek mají nižší inventární čísla světla žárovkové a vyšší LEDkové? Nebo jsou to náhrady při "GO"?

Nejspíš zkusím nějak upravit PeLi dekodér, který má dostatek funkcí. U dekodéru pro 810 by to mohlo jít, ale co s řídícím vozem? Nechci tahat mezi vozy víc než 2 dráty. Nezkoušel někdo doplnit dekodér pro 010 o chybějící LEDky? Základ desky je shodný a popis programování je společný, tak třeba tam je i stejný software...

Re: Regionova 814 TT

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 8:45 pm
od jipol57
Jestli jsem to nezapomněl, tak ve skutečnosti se spodní bílé pozičky přepínají s dálkovými. Jen přepínačem. Zhasnou bílé ledky, rozsvítí se halogenky pod nimi.
Takže klidně by mohl být i posun z dálkových. (snad si to ještě pamatuji)

Re: Regionova 814 TT

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 8:47 pm
od TTmili
Úplně ve stručnosti jde světla shrnout asi tak jak jsi popsal, s tím že to má pár ale.

Žárovkové světla skutečně na prvních regionovách byly, ale jen chvíli, hromadně se měnilo po pár letech. A zajímavostí bylo minimálně u dvou prvních regionov obrácení pozičních a dálkových světel (poziční dole, dálková nahoře).
Co se pozičních světel týče, osvětlení výhradně studenými bílými a při přepnutí na dálkové poziční dvojce zhasíná.
Reflektory z výroby velké paraboly, u pár kusů v průběhu času vyměněny za menší s možností štelovat směr světla. Vrámci poslední vyvazovaček dochází u mnoha regionov k výměně reflektorů za nové, LEDkové, na většině z nich včetně horního pozičního světla které je kombinované s reflektorem. Pro reflektory tak jde použít i teplou, i studenou bílou, ale je třeba volit vhodně k nátěru.