Stránka 1 z 1

414.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2023 8:12 pm
od MartinP
Tak jsem si po dlouhé době udělal radost a postavil model typické české lokomotivy. Konstrukce je kombinovaná .Lept bouda, brukna,čelník, rozvody lokomtovy . 3D tisk - kotel, rám loko , skříň tendru , rám s převodovkou tendru . Zkusil jsem v max.míře využit 3D což umožnilo vytisknou kompaktní rám tendru i s převodovkou včetně osiček pro ozubená kola. Díky tomu je geometrie převodovky absolutně přesná, chod je stabilní, hlučnost na úrovni továrního pojezdu . Jediné co zatím nevím jak se to bude chovat za pár let. Dvojkolí jsou vlastní výroby s profilem RP . Obruč je z nerezu . Motor Mashima , existuje i varianta pro coreless motor až dojde zásoba Mashim. Tendr je dovážený olovem na cca 80 gramů. Tažná síla 15 dvouosých vozů . Při stavbě jsem měl problém s největším nedostastkem 3D tisku - viditelnost vrstev . Něco se dá obrousit, ale nejlepší je 3D výtisk opískovat a vrstvení se výrazně eliminuje. Na fotkách je ještě neopískovaný model . Na fotce to vypadá tragicky, ve skutečnosti to není okem skoro vůbec vidět.

414.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2023 8:16 pm
od MartinP
Další foto.

414.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2023 8:18 pm
od MartinP
.

414.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2023 8:21 pm
od MartinP
.

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2023 10:38 pm
od Zlámalík
Jdu se zahrabat. Předtím smekám a klaním se až na zem. Nová doba...

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 02 kvě, 2023 7:18 am
od Ivan
Mně to tedy i na fotkách připadá jako dokonalý model. Vrstvy je vidět jen na pár místech na kotli a skoro mi to připadalo jako "provozní zašpinění". Nepochybuji o tom, že to normálně vidět není.

Jak píšeš, jsem zvědav co to udělá za 10 let. Přeji však mašince mnoho ujetých metrů a ať se nic nezkroutí. Model je prostě parádní.

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 02 kvě, 2023 7:12 pm
od jirka64
To je skvělá práce,povedla se.Šikula.

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: úte 02 kvě, 2023 7:43 pm
od Petr S.
Ježíšimarijá , víš co bys dokázal v H0 , ke které zvolna konverguješ !? :lol:
Zdarec Martine .
Petr

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2023 5:14 pm
od jafobe
Pěkná práce. ;)

Jinak co se týče pojezdu, osobně bych ho asi netisknul i s osama převodových kol, ale vytisknul jen otvory pro vsazení os oceloých (takže obdobně jako máš jednu stranu do které zapadnou osy tištěné napevno na druhé polovině pojezdu). Nejen že by to mohlo mít kultivovanější chod a i z pohledu do budoucna by to mohlo být vhodnější při čištění, nebo kdyby se tisknutá osa poškodila (rozhodně bude náchylnější než uložení pro osu ocelovou). Ale ber to s rezervou, každý máme jiné názory i zkušenosti.

Jaromír

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2023 7:27 pm
od flocken
Super naprosto skvěle jak dlouho ti trvala stavba i s vývojem?

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: stř 03 kvě, 2023 9:48 pm
od MartinP
flocken píše:Super naprosto skvěle jak dlouho ti trvala stavba i s vývojem?

S menšími či většími přestávkami cca 2 roky . Současně s modelem jsem řešil i výrobu dvojkolí
jafobe píše:Pěkná práce. ;)

Jinak co se týče pojezdu, osobně bych ho asi netisknul i s osama převodových kol, ale vytisknul jen otvory pro vsazení os oceloých (takže obdobně jako máš jednu stranu do které zapadnou osy tištěné napevno na druhé polovině pojezdu). Nejen že by to mohlo mít kultivovanější chod a i z pohledu do budoucna by to mohlo být vhodnější při čištění, nebo kdyby se tisknutá osa poškodila (rozhodně bude náchylnější než uložení pro osu ocelovou). Ale ber to s rezervou, každý máme jiné názory i zkušenosti.

Jaromír


V tohle s tebou nesouhlasím. Vyrobil jsem a otestoval asi 10 variant pojezdů . Z hlediska výroby, montáže, vyladění převodovky a také hlučnosti je tvoje řešení z mého subjektivního pohledu ověřeného praktickými zkouškami to nejhorší řešení .Moje řešení je vlastně převzaté řešení továrních pojezdů. Z hlediska hlučnosti to nejlepší řešení . Plastová ozub.kolečka se otáčí na plastových osičkách - nehlučné, pouze bzučení .Řešení s vloženými osičkami je náročnější na přesnost výroby - musíš převrtávat vytištěné otvory včetně finální úpravy výstružníkem H7 . Stačí málá nepřesnost a začnou se ti hádat kola mezi sebou, čím menší modul tím nachýlnější k chybám při montáži . Tvoje navrhované řešení bylo první, které jsem zkoušel a nebyl jsem s tím spokojený.A je hlučnější. Z hlediska čištění opět velmi jednoduché - rozpůlím pojezd vytáhnu oz.kola vyčistím, vložím kola zpět a jedu dál . Neřeším montáž osiček.Možnost ulomení plastové osy jsem zvažoval a reálně jsem zkoušel různé způsoby násilného poškození. Výsledek - k poškození může dojít pouze když model zhodíš ze stolu na zem nebo jiným brutálním zacházením. Při normálním provozu se osa těžko ulomí . Jediné co není vyzkoušené je vliv několikaletého provozu. Ale věřím , že ježdění na modulovce dostatečně otestuje spolehlivost pojezdu . Ale jak říkáš každý máme jiný názor a každý si může zvolit svoje řešení a to je na modelářství to nejlepší. Když se ti to nepodaří tak můžeš nádávat pouze sám sobě a naopak .

Re: 414.0 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 04 kvě, 2023 7:45 am
od MirekTT
Celotištěný pojezd i s oskama je dobrá zkušenost. Sám bych nejprve zkoušel ocelové hřídelky. Ojetí tištěných osek není žádná tragedie. Pokud je hotov tiskový soubor, stačí zapnout tiskárnu a jít si uvařit kafe. Náhradní díl je v dosahu dvou tří hodin.
U menších vozidel je u 3D nevýhoda pouze v hmotnosti.

Jinak díky za inspiraci po technické stránce, taky plánuju nějaké převodovky a tohle mi urychlí vývoj.

PS: pára je nádherná a mistrně vytištěná.