BR86 1:35

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

BR86 1:35

Příspěvekod Walter Wolf » čtv 28 črc, 2022 8:04 am

Zdravím vespolek...
Sešly se mi dvě BR86 statické(výrobce Trumpeter).
Nejsem pravověrný "vláčkař", mou doménou jsou statické plastikové modely techniky v 1:35
Vzhledem k propracovanosti a impozantnímu konečnému vzhledu výše zmíněného typu jsem se rozhodl tu druhou zatím neprodat
ale pokusit se o nějaké jiné její využití. Teď přicházím s "kacířskou" myšlenkou:
Je možné pokusit se o přestavbu zmíněného typu na jiný, konstrukčně trochu podobný?
https://www.bing.com/images/search?q=tr ... HoverTitle
V minulosti jsem už četl na Modelforu úvahy o přestavbách, panceřování typu WR360 stejného výrobce ale to byl malý diesel.
Tohle je už poněkud složitější kus a tak se s pokorou přicházím poradit...
Za všechny případné podněty a rady předem velmi děkuji
Walter Wolf
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 28 črc, 2022 6:55 am

Re: BR86 1:35

Příspěvekod MirekTT » pát 29 črc, 2022 4:48 am

BR86 jezdila u ČSD jako řada 455.2. Ale bližší info k rozdílům neznám a co vím, fotek je celkem po skrovnu.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: BR86 1:35

Příspěvekod hank » pát 29 črc, 2022 6:43 am

Já se k tomu nechci moc podrobně vyjadřovat, protože modely hnacích vozidel sám nestavím a navíc v tomto "sloním" měřítku je tolik detailů, že vůbec nehrozí, aby se dalo dohledat, jak ve skutečnosti lok. 455.2 u ČSD vypadaly. Kromě toho nevím, jestli plastikový model představuje mírový standard DR nebo od r. 1941 vyráběné úsporné tzv. přechodné válečné provedení označené jako ÜK (Übergangskriegslokomotive), které se v detailech taky lišilo a neumím teď napsat ve kterých. (Snad kromě dvou viditelných - kola běhounů lokomotiv ÜK nebyla hvězdicová, ale plná, a na bočních stranách budky strojvedoucího odpadla přední okna. Většina těch změn - např. úspora barevných kovů nebo plechový rám místo trámcového - však nebyla na první pohled vidět.)

Pokud jde o vzhled u ČSD: Je známo, že u většiny lokomotiv (asi ne u všech) byly u ČSD vyměněny dýmniční dveře za vypouklé typ ČSD se středním uzávěrem a že skoro u všech byly odebrány předehřívače napájecí vody (samozřejmě včetně navazujících potrubí a viditelných armatur) - to je ta válcovitá věc na dýmnici před komínem, která vypadá jako sbalený spacák. Tím pádem tedy ztratila smysl i napájecí čerpadla (nalevo od dýmnice vpředu na ochozu), která nahradily injektory (pravděpodobně nesací, takže by byly vidět na obou stranách pod budkou strojvedoucího) a podle zvyklostí ČSD se na jejich místo mohl z pravé strany přestěhovat brzdový kompresor. U ČSD určitě chyběl parní zvon, jinak vypadalo turbodynamo (jehož umístění bývalo taky nejednotné) - a jistě jsem na něco zapomněl. K diskusi by byla i barva hvězdic kol a tyčí vnějšího rozvodu - u DR předpisově červená, u ČSD černá, ale v 50. letech byly předpisem stanoveny řady lokomotiv, u kterých se měly natírat také červeně; 455.2 mezi nimi sice nebyly (řekl bych, že v době vydání toho předpisu už jich většina jezdila na Vítkovické závodní dráze nebo jiné ostravské vlečce, kam byly v 50. letech masově odprodávány), ale umím si představit, že se u některých nebo všech v dílnách obnovoval původní německý červený nátěr.

Něco málo ke změnám jejich vzhledu u ČSD včetně nějakých fotek (kterých se btw dochovalo zoufale málo) proběhlo v minulosti i ve zdejších starších diskusích. Další podrobnosti nutné pro přesnou stavbu ve tvém měřítku nebo nějaká zobecnění by ale byly spíš z oblasti spekulací.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků