michal_d píše:Motor je našikmo kvůli nějakým minimálním potřebným rozměrům pro tisk. Mezipřevod má kola šířky 1+2mm, štěrbina pro ně je v 3D modelu 3,7mm, šířka rámu aby se vešel mezi leptané podélníky je 7,7mm. 2mm pro obou stranách jsou takové minimum pro úspěšný a zároveň odolný tisk. Kvůli tomu nemůže být "šnekové" kolo v ose. U jiných pojezdů mám šneky normálně v ose. Schválně píšu "šnekové" protože se jedná o kolo s přímými zuby, při tloušťce kola 1mm to ničemu nevadí. Vyosení motoru by mělo geometrii ozubení pomáhat, ale v realitě nepoznám rozdíl. Já dávám na šnek všude přímé kolo a ostatně mnoho výrobců to nedělá jinak. Skutečně šneková kola má ALS v nabídce také, mají šířku 2mm a to už vychází prostor pro převod 4,7 mm a opět by byl problém s odolností slabého výtisku.
Zkoušel jsem i pojezdy z mosazi, která je samozřejmě vhodnější, ale nějak na to nemám potřebné vybavení a ani šikovné ruce... Takovýto pojezd má navíc výhodu, že jej v pohodě seskládám za jeden večer u stolu v obýváku, nepočítaje v to dobu tisku. Ta je dle typu 1÷2 hodiny pro dvounápravový pojezd. V neposlední řadě se musím přiznat, že mě baví bořit předsudky, že dobře funkční pojezd je nějaká velká věda a že FDM tiskárna se na to nehodí...
Samozřejmě je třeba umět 3D modelování, zde mám výhodu, že jsem konstruktér, takže jsem se nic navíc učit nemusel. Kdo neumí a nechce se učit může si u mě na stránkách data stáhnout....
Znalosti kolem 3d tisku nemám prozatím žádné, natož kolem jejich limitů a vlastností, proto jsem hledal důvod šikmého uložení motoru jinde. To že při šíři kola 1 mm to téměř nevadí na rozdím od 2 a více mm je mi jasné, a taky bude záležet na modulu ozubení a průměru šneku.
Tak s ohledem na Tvé lepty bych se nebál ani pojezdů v podobě leptu, třeba i vícevrstvých skládaných na sucho (vnitřní s otvory pro uložení hřídelek převodů, na to kryci který je zafixuje proti vysunutí do boku, a třeba ještě zespodu kterým přitáneš dvojkolí do U výřezů a stáhneš šroubem... viz obr), to by i s ohledem na vybavení dílny nemélo být tak náročné na vybavení dílny jako pojezdy z 3-3 mm plechu které by bylo už lepší nechývat vyřezávat... ale zase to je o tom že 3D tisk je s ohledem na potřebu testování pro tebe rychlejší a dostupnější...