Stránka 1 z 6

M262 TT

PříspěvekNapsal: sob 12 čer, 2021 4:52 pm
od marian1311
Nieco z môjho stola , na com prave pracujem.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: sob 12 čer, 2021 9:01 pm
od dudlifuk
Marian, pevne verim ze z toho vzide taky isty krasny model ako vsetky tvoje motoraky.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: ned 13 čer, 2021 10:07 am
od Ivan
No a když pak bude stavebnice k dispozici, rozhodně se zlobit nebudu. M262 je můj nejoblíbenější motorák že všech. :)

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: ned 13 čer, 2021 7:55 pm
od Petr S.
Cha , cha ,cha , přál bych ti osobní vlak 7607 z Bíliny do Plzně okolo roku 1980 , seděl bys skoro 4 hodiny na motoru 12V140DR a v Plzni bys byl nahluchlý :lol: . Ale jinak dobrý .
První serie byla špatná , když jsi se probudil po krátkém odpočinku a posadil jsi se , tak jsi byl rázem v pozoru , protože jsi narazil hlavou do naftové nádrže nad sebou .
Ta praxe je trochu odlišná od modelu . Ale na druhou stranu , ten motor hřál do zad a spalo se dobře . Muselo se vstávat do strany - nikdy !!! přímo nahoru !!!
Zdraví Petr S. , už v penzi .

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: čtv 17 čer, 2021 10:06 am
od marian1311
Tak po tyzdni maly posun.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: pát 18 čer, 2021 7:53 pm
od Ivan
Pěkný posun :wink:

Mohu malou poznámku? Přijde mi, že mezera mezi prvními dvěma okny (u motoru) má být trochu větší? Může to však být rozdíl ve výrobní sérii, nejsem zas znalec...

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: sob 19 čer, 2021 12:56 pm
od marian1311
Ups chybicka se vloudila. Ano ten stlpik mal byt takmer o milimeter sirsi a medzera medzi druhym oknom a dvojkridlovymi dverami o to mensia . Hlavne , ze s Jozefom sme hodiny lozili okolo motoraku a merali a merali a potom pri kresleni som urobil takuto chybu. Nevadi aj tak som niektore drobnosti na prvykrat uplne nedomyslel a planujem upgradnut lept, lebo si chcem postavit vsetky tri verzie. Teoreticky by sa to asi dalo upravit , ale tento prototyp tym padom pravdepodobne len konstrukcne doskladam bez finalizacie, ci vsetko sedi ako ma. Verzia c.2 dufam uz bude tip top.
Ivan dakujem za upozornenie.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: sob 19 čer, 2021 9:09 pm
od Ivan
Ono jednak do toho člověk pořád kouká a taky na fotce to vyleze více než ve skutečnosti.
Držím palce k zdárnému dotažení zajímavého projektu :wink:

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: ned 20 čer, 2021 10:19 pm
od Zlámalík
Pěkně se to rýsuje! Plánuješ to nabídnout i modelovému lidu? A smím se zeptat, z čeho je použitý hnací podvozek?

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: pon 21 čer, 2021 5:10 pm
od marian1311
Ak sa podari uspesne dotiahnut stavebnicu do zdarneho konca, ak bude zaujem minimalne jednorazovo bude stavebnica dostupna pripadnym záujemcom.
Co sa tyka pojazdu tak s tym momentalne laborujem. V pozadi je klasicka konstrukcia aku som pouzil v M286. Podvozok je z modelu BR221, co je to iste ako ma BR220. Nevyhoda, ten podvozok nie je konstrukcne idealny. Plast ktory drzi dvojkolia sa mi poskodil hned pri prvom rozoberani je to cele take titerne. Mam dojem, ze uz krivy pohlad na podvozok je destrukcny. Uchytit masky bude tiez vyzva. Pri pouziti bezneho motorceka dost zasahuje do interieru. Skusim pozit nejaku mensiu kocku, uvidíme , mozno potom vlezie cela konstrukcia do motorového a nástupného priestoru.
Zvazujem este pojazd na komponentoch od Hallinga. Vlavo je podvzok s rozvorom nehnaného podvozku, je nizky a je prepoklad , ze by sa zmestil pod podlahu. V tejto alternative by bol hnany uzsi podvozok a podvozok v motorovej casti by bol vlecny - teda opacne ako je tomu v skutocnosti.
Vpravo je ina alternativa od Hallinga - Antrieb Vario HOe. Ma vhodny rozvor 27 mm. Bola by to obdobna konstrukcia ako je rieseny pojazd u Arpáda
vid https://www.railnet.sk/view.php/view.ph ... 2015080003
Asi postavim vsetky tri varianty a uvidim , ktory bude najvhodnejsi. Zatial najviac inklinujem k alternative c.3

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: pon 21 čer, 2021 8:55 pm
od Zlámalík
Je fakt, že je asi lepší mít motor, tam kde má být, přes dveře zavazadlového oddílu nebude tak vidět jako v salonu. Ještě bych zvážil verzi s motorem zavěšeným po vzoru 810 od ALS, kdyby se vložil pod podlahu (resp. do výřezu v rámu). Ale to Vario vypadá sakra dobře a je to "všechno v jednom", velké plus pro snadné sestavení. Arpáda v TT vidím poprvé a smekám, jestli se povede stejně dobře "dunihlav", byla by to špička. Určitě budu mít zájem!

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: úte 22 čer, 2021 4:54 am
od Pavel-HP
Arpád v TT už byl, na přelomu 2015-2016. Jednoduchá stavba, skvělý výsledek.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: úte 22 čer, 2021 8:18 am
od Zlámalík
Jo, já si prošel ten odkaz od Mariana a čumím, jak se jim to pěkně povedlo, využít výhod 3D tisku a eliminovat jeho nevýhody. Šikovní chlapci.
Zátěž ve formě motoru nad podvozkem bude stačit? Já bych to asi nad hnacím podvozkem vyfutroval olovem či mosazí. Arpád nejspíš nic netahal, ale "loďáky" s přípojnými vozy jezdily.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: pon 05 črc, 2021 9:28 am
od marian1311
Aj ked nie je moc casu , tak trochu som sa o nieco opat posunul. Opravil som tu priecku medzi oknami a poexperimentoval s pojazdom.
Zatial som zavrhol pojazd na baze Tillig podvozku. Aj ked som pridal relativne maly motorcek aj tak vyrazne zasahuje do oddielu pre cestujúcich. Tak som sa rozhodol ist cestou pojazdu Halling. Pekne sa vprace tak , ze oddiel pre cestujucich zostava volny. Len tak na ovale to chodi celkom slusne. Este podrobim nejakym testom. Ale nepredpokladam nejaky problem , pojazd sa v Arpadovi osvecil.

Re: M262 TT

PříspěvekNapsal: pon 05 črc, 2021 9:31 am
od marian1311
este dve dokumentacne - konstrukcia pojazdu