Stránka 1 z 1

415.0, přestavba Trix, H0

PříspěvekNapsal: čtv 20 kvě, 2021 3:47 pm
od Mára
Dobré odpoledne,

tento projekt trval necelé 4 měsíce, kdy během pár večerů došlo k "rekonstrukci" BR 92.532 na ČSD 415.001. Měli jsme k dispozici dvě fotografie této lokomotivy v době, kdy jezdila v Ústí nad Labem. Na fotografii je patrné, že rekonstrukce obsahovala úpravu dýmnice a osazení typizovaných dveří a osazení jak dynama, tak i kompresoru tlakové brzdy. Pravděpodobně prošla i přelakováním v dílnách a po přeznačení byly použity smaltované tabulky. Fotografie máme jen z pravé strany, takže lze jen odhadovat, jestli byla vybavena mazacím lisem na levé straně či nikoliv. Kompresor však je patrný a vyčnívá. Přívodní vedení k dynamu je z fotografie patrné že bylo vyvedeno od napájecího ventilu na parním dómu. Napájení kompresoru jsme "natáhli" změnou původního - nicméně je mi jasné, že jdeme trochu s kůží na trh. Jenže odbrousit celý kotel a natáhnout to znova se nám nechtělo - už by to značně přesahovalo rámec pojetí přestavby a už takhle se trixácký plast tvářil na broušení dost špatný materiál a "mazal se".

Pro přestavbu byly na soustruhu vytočeny nové dveře a osazeny vlastními pájenými panty z mosazného plechu. Odlévané mosazné detaily (kompresor, uzávěr dýmnice, přetlakový ventil a dynamo) jsou od pana Murase. Původní masivní madla pod nárazníky byly nahrazeny jemnějšími z mosazného drátu. Stupačky pro posunovače jsou z náhradních dílů Brawa. Obtisky na zakázku vytvořil Marfdknl, kterému tímto děkujeme. Lampy zůstaly původní, částečně trochu jako nezodpovězená otázka a důvodem se stal onen proklínaný čas. Nu, snad bude spolehlivě sloužit, nejen na posunech, ale i s osobním vlakem na místní lokálce...

Mára a Zdeněk, leden - květen 2021

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

PříspěvekNapsal: pát 21 kvě, 2021 11:06 am
od Střelec
Hezky to vypadá. To už je minimálně čtvrtá vzhledová varianta tohoto typu lokomotivy, která tu v různých vláknech proběhla. To už začíná být na plnou výtopnu :D !

Nemá tu někdo tušení, jestli by šla bez zásadních úprav napasovat kastle od Kleinbahnu na pojezd od starého Trixe? Staré Trixy jsou stále relativně dostupné, obstojně jezdí, ale nemají variantu s dvoudílnými dýmničními dvířky jako Kleinbahn a mě se do téhle sochařiny moc nechce...

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

PříspěvekNapsal: sob 21 kvě, 2022 5:17 pm
od Střelec
Takže k dnešku mám dva kousky 415.0 na starém Trixu. První pokus byl vlastnoruční do třetí epochy podle dvou fotek, co tu někde poletují (jen bez hvězdy), druhý kousek jsem svěřil panu Murasovi a chtěl jsem ho do druhé epochy s dvojdílnými dýmničními dvířky atd. Dneska jsem si ho přivezl z burzy - pan Muras jako obvykle předvedl perfektní práci. Příležitostně je zkusím vyblejsknout a hodit snímky do placu.

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

PříspěvekNapsal: ned 22 kvě, 2022 1:20 pm
od Střelec
Takže dva kousky ze dvou epoch

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

PříspěvekNapsal: úte 31 kvě, 2022 7:46 pm
od Jindřich Bek
Řada 415.0 vždy jako posunovací stroj na severu Čech(Ústí n.L.) a později i v Praze.
Mára píše:Dobré odpoledne,

tento projekt trval necelé 4 měsíce, kdy během pár večerů došlo k "rekonstrukci" BR 92.532 na ČSD 415.001. Měli jsme k dispozici dvě fotografie této lokomotivy v době, kdy jezdila v Ústí nad Labem. Na fotografii je patrné, že rekonstrukce obsahovala úpravu dýmnice a osazení typizovaných dveří a osazení jak dynama, tak i kompresoru tlakové brzdy. Pravděpodobně prošla i přelakováním v dílnách a po přeznačení byly použity smaltované tabulky. Fotografie máme jen z pravé strany, takže lze jen odhadovat, jestli byla vybavena mazacím lisem na levé straně či nikoliv. Kompresor však je patrný a vyčnívá. Přívodní vedení k dynamu je z fotografie patrné že bylo vyvedeno od napájecího ventilu na parním dómu. Napájení kompresoru jsme "natáhli" změnou původního - nicméně je mi jasné, že jdeme trochu s kůží na trh. Jenže odbrousit celý kotel a natáhnout to znova se nám nechtělo - už by to značně přesahovalo rámec pojetí přestavby a už takhle se trixácký plast tvářil na broušení dost špatný materiál a "mazal se".

Pro přestavbu byly na soustruhu vytočeny nové dveře a osazeny vlastními pájenými panty z mosazného plechu. Odlévané mosazné detaily (kompresor, uzávěr dýmnice, přetlakový ventil a dynamo) jsou od pana Murase. Původní masivní madla pod nárazníky byly nahrazeny jemnějšími z mosazného drátu. Stupačky pro posunovače jsou z náhradních dílů Brawa. Obtisky na zakázku vytvořil Marfdknl, kterému tímto děkujeme. Lampy zůstaly původní, částečně trochu jako nezodpovězená otázka a důvodem se stal onen proklínaný čas. Nu, snad bude spolehlivě sloužit, nejen na posunech, ale i s osobním vlakem na místní lokálce...

Mára a Zdeněk, leden - květen 2021