415.0, přestavba Trix, H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

415.0, přestavba Trix, H0

Příspěvekod Mára » čtv 20 kvě, 2021 3:47 pm

Dobré odpoledne,

tento projekt trval necelé 4 měsíce, kdy během pár večerů došlo k "rekonstrukci" BR 92.532 na ČSD 415.001. Měli jsme k dispozici dvě fotografie této lokomotivy v době, kdy jezdila v Ústí nad Labem. Na fotografii je patrné, že rekonstrukce obsahovala úpravu dýmnice a osazení typizovaných dveří a osazení jak dynama, tak i kompresoru tlakové brzdy. Pravděpodobně prošla i přelakováním v dílnách a po přeznačení byly použity smaltované tabulky. Fotografie máme jen z pravé strany, takže lze jen odhadovat, jestli byla vybavena mazacím lisem na levé straně či nikoliv. Kompresor však je patrný a vyčnívá. Přívodní vedení k dynamu je z fotografie patrné že bylo vyvedeno od napájecího ventilu na parním dómu. Napájení kompresoru jsme "natáhli" změnou původního - nicméně je mi jasné, že jdeme trochu s kůží na trh. Jenže odbrousit celý kotel a natáhnout to znova se nám nechtělo - už by to značně přesahovalo rámec pojetí přestavby a už takhle se trixácký plast tvářil na broušení dost špatný materiál a "mazal se".

Pro přestavbu byly na soustruhu vytočeny nové dveře a osazeny vlastními pájenými panty z mosazného plechu. Odlévané mosazné detaily (kompresor, uzávěr dýmnice, přetlakový ventil a dynamo) jsou od pana Murase. Původní masivní madla pod nárazníky byly nahrazeny jemnějšími z mosazného drátu. Stupačky pro posunovače jsou z náhradních dílů Brawa. Obtisky na zakázku vytvořil Marfdknl, kterému tímto děkujeme. Lampy zůstaly původní, částečně trochu jako nezodpovězená otázka a důvodem se stal onen proklínaný čas. Nu, snad bude spolehlivě sloužit, nejen na posunech, ale i s osobním vlakem na místní lokálce...

Mára a Zdeněk, leden - květen 2021
Přílohy
IMG_20210519_183048_mala.jpg
IMG-20210519-WA0005.jpg
IMG_20210120_222600_mala.jpg
Mára
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

Příspěvekod Střelec » pát 21 kvě, 2021 11:06 am

Hezky to vypadá. To už je minimálně čtvrtá vzhledová varianta tohoto typu lokomotivy, která tu v různých vláknech proběhla. To už začíná být na plnou výtopnu :D !

Nemá tu někdo tušení, jestli by šla bez zásadních úprav napasovat kastle od Kleinbahnu na pojezd od starého Trixe? Staré Trixy jsou stále relativně dostupné, obstojně jezdí, ale nemají variantu s dvoudílnými dýmničními dvířky jako Kleinbahn a mě se do téhle sochařiny moc nechce...
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

Příspěvekod Střelec » sob 21 kvě, 2022 5:17 pm

Takže k dnešku mám dva kousky 415.0 na starém Trixu. První pokus byl vlastnoruční do třetí epochy podle dvou fotek, co tu někde poletují (jen bez hvězdy), druhý kousek jsem svěřil panu Murasovi a chtěl jsem ho do druhé epochy s dvojdílnými dýmničními dvířky atd. Dneska jsem si ho přivezl z burzy - pan Muras jako obvykle předvedl perfektní práci. Příležitostně je zkusím vyblejsknout a hodit snímky do placu.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

Příspěvekod Střelec » ned 22 kvě, 2022 1:20 pm

Takže dva kousky ze dvou epoch
Přílohy
DSCN8031.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 415.0, přestavba Trix, H0

Příspěvekod Jindřich Bek » úte 31 kvě, 2022 7:46 pm

Řada 415.0 vždy jako posunovací stroj na severu Čech(Ústí n.L.) a později i v Praze.
Mára píše:Dobré odpoledne,

tento projekt trval necelé 4 měsíce, kdy během pár večerů došlo k "rekonstrukci" BR 92.532 na ČSD 415.001. Měli jsme k dispozici dvě fotografie této lokomotivy v době, kdy jezdila v Ústí nad Labem. Na fotografii je patrné, že rekonstrukce obsahovala úpravu dýmnice a osazení typizovaných dveří a osazení jak dynama, tak i kompresoru tlakové brzdy. Pravděpodobně prošla i přelakováním v dílnách a po přeznačení byly použity smaltované tabulky. Fotografie máme jen z pravé strany, takže lze jen odhadovat, jestli byla vybavena mazacím lisem na levé straně či nikoliv. Kompresor však je patrný a vyčnívá. Přívodní vedení k dynamu je z fotografie patrné že bylo vyvedeno od napájecího ventilu na parním dómu. Napájení kompresoru jsme "natáhli" změnou původního - nicméně je mi jasné, že jdeme trochu s kůží na trh. Jenže odbrousit celý kotel a natáhnout to znova se nám nechtělo - už by to značně přesahovalo rámec pojetí přestavby a už takhle se trixácký plast tvářil na broušení dost špatný materiál a "mazal se".

Pro přestavbu byly na soustruhu vytočeny nové dveře a osazeny vlastními pájenými panty z mosazného plechu. Odlévané mosazné detaily (kompresor, uzávěr dýmnice, přetlakový ventil a dynamo) jsou od pana Murase. Původní masivní madla pod nárazníky byly nahrazeny jemnějšími z mosazného drátu. Stupačky pro posunovače jsou z náhradních dílů Brawa. Obtisky na zakázku vytvořil Marfdknl, kterému tímto děkujeme. Lampy zůstaly původní, částečně trochu jako nezodpovězená otázka a důvodem se stal onen proklínaný čas. Nu, snad bude spolehlivě sloužit, nejen na posunech, ale i s osobním vlakem na místní lokálce...

Mára a Zdeněk, leden - květen 2021
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků