Dobré odpoledne,
tento projekt trval necelé 4 měsíce, kdy během pár večerů došlo k "rekonstrukci" BR 92.532 na ČSD 415.001. Měli jsme k dispozici dvě fotografie této lokomotivy v době, kdy jezdila v Ústí nad Labem. Na fotografii je patrné, že rekonstrukce obsahovala úpravu dýmnice a osazení typizovaných dveří a osazení jak dynama, tak i kompresoru tlakové brzdy. Pravděpodobně prošla i přelakováním v dílnách a po přeznačení byly použity smaltované tabulky. Fotografie máme jen z pravé strany, takže lze jen odhadovat, jestli byla vybavena mazacím lisem na levé straně či nikoliv. Kompresor však je patrný a vyčnívá. Přívodní vedení k dynamu je z fotografie patrné že bylo vyvedeno od napájecího ventilu na parním dómu. Napájení kompresoru jsme "natáhli" změnou původního - nicméně je mi jasné, že jdeme trochu s kůží na trh. Jenže odbrousit celý kotel a natáhnout to znova se nám nechtělo - už by to značně přesahovalo rámec pojetí přestavby a už takhle se trixácký plast tvářil na broušení dost špatný materiál a "mazal se".
Pro přestavbu byly na soustruhu vytočeny nové dveře a osazeny vlastními pájenými panty z mosazného plechu. Odlévané mosazné detaily (kompresor, uzávěr dýmnice, přetlakový ventil a dynamo) jsou od pana Murase. Původní masivní madla pod nárazníky byly nahrazeny jemnějšími z mosazného drátu. Stupačky pro posunovače jsou z náhradních dílů Brawa. Obtisky na zakázku vytvořil Marfdknl, kterému tímto děkujeme. Lampy zůstaly původní, částečně trochu jako nezodpovězená otázka a důvodem se stal onen proklínaný čas. Nu, snad bude spolehlivě sloužit, nejen na posunech, ale i s osobním vlakem na místní lokálce...
Mára a Zdeněk, leden - květen 2021